Develia organizuje zbiórkę na rzecz pomocy Ukrainie
Develia nie pozostaje obojętna na dramatyczną sytuację w Ukrainie. Wspólnie ze Stowarzyszeniem Tratwa uruchamia zbiórkę na rzecz osób uciekających z ogarniętego wojną kraju. Każdy, kto chce pomóc, może przynosić dary do centrum handlowego Arkady Wrocławskie w terminie 19-30 kwietnia do specjalnie przygotowanego punktu.
- Miliony obywateli Ukrainy w wyniku rosyjskiej agresji musiały z dnia na dzień opuścić swój kraj. Uchodźcy – głównie kobiety i dzieci – znaleźli się w Polsce jedynie z niewielkim dobytkiem. Spotkali się z bardzo ciepłym przyjęciem naszych rodaków, wciąż brakuje im jednak podstawowych artykułów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Dlatego wspólnie ze Stowarzyszeniem Tratwa zdecydowaliśmy się na organizację zbiórki. Z góry dziękujemy za pomoc i zaangażowanie – każdy, nawet najmniejszy dar jest cenny – mówi Jagoda Najwer, Junior Marketing Manager w Develia S.A.
Celem zbiórki organizowanej w Arkadach Wrocławskich jest zaopatrzenie ukraińskich uchodźców, zarówno dorosłych, jaki i dzieci, w rzeczy i produkty niezbędne do codziennego funkcjonowania. Wśród najpilniejszych potrzeb są: żywność długoterminowa, artykuły higieny osobistej, chemia gospodarcza oraz plecaki, walizki i torby podróżne. Przedmioty spoza tej listy, w tym leki i ubrania, nie będą przyjmowane.
– W tej chwili najbardziej brakuje jedzenia z długim terminem ważności, takiego jak kasza, ryż, mąka, makaron, konserwy, płatki śniadaniowe, gotowe dania, np. owsianki do zalewania wrzątkiem. Obecnie nie ma zapotrzebowania na takie rzeczy jak odzież czy środki medyczne – informuje Stowarzyszenie Tratwa, współinicjator akcji.
Zebrane dary zostaną przekazane Fundacji, skąd następnie trafią bezpośrednio do potrzebujących osób. Punkt, do którego będzie można przynosić niezbędne artykuły, będzie znajdował się na poziomie 0 centrum handlowego, w tzw. łezce eventowej, i będzie czynny każdego dnia w godzinach 10.00-18.00.

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Burger King wchodzi do Zgorzelca
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.