Develia organizuje zbiórkę na rzecz pomocy Ukrainie
Develia nie pozostaje obojętna na dramatyczną sytuację w Ukrainie. Wspólnie ze Stowarzyszeniem Tratwa uruchamia zbiórkę na rzecz osób uciekających z ogarniętego wojną kraju. Każdy, kto chce pomóc, może przynosić dary do centrum handlowego Arkady Wrocławskie w terminie 19-30 kwietnia do specjalnie przygotowanego punktu.
- Miliony obywateli Ukrainy w wyniku rosyjskiej agresji musiały z dnia na dzień opuścić swój kraj. Uchodźcy – głównie kobiety i dzieci – znaleźli się w Polsce jedynie z niewielkim dobytkiem. Spotkali się z bardzo ciepłym przyjęciem naszych rodaków, wciąż brakuje im jednak podstawowych artykułów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Dlatego wspólnie ze Stowarzyszeniem Tratwa zdecydowaliśmy się na organizację zbiórki. Z góry dziękujemy za pomoc i zaangażowanie – każdy, nawet najmniejszy dar jest cenny – mówi Jagoda Najwer, Junior Marketing Manager w Develia S.A.
Celem zbiórki organizowanej w Arkadach Wrocławskich jest zaopatrzenie ukraińskich uchodźców, zarówno dorosłych, jaki i dzieci, w rzeczy i produkty niezbędne do codziennego funkcjonowania. Wśród najpilniejszych potrzeb są: żywność długoterminowa, artykuły higieny osobistej, chemia gospodarcza oraz plecaki, walizki i torby podróżne. Przedmioty spoza tej listy, w tym leki i ubrania, nie będą przyjmowane.
– W tej chwili najbardziej brakuje jedzenia z długim terminem ważności, takiego jak kasza, ryż, mąka, makaron, konserwy, płatki śniadaniowe, gotowe dania, np. owsianki do zalewania wrzątkiem. Obecnie nie ma zapotrzebowania na takie rzeczy jak odzież czy środki medyczne – informuje Stowarzyszenie Tratwa, współinicjator akcji.
Zebrane dary zostaną przekazane Fundacji, skąd następnie trafią bezpośrednio do potrzebujących osób. Punkt, do którego będzie można przynosić niezbędne artykuły, będzie znajdował się na poziomie 0 centrum handlowego, w tzw. łezce eventowej, i będzie czynny każdego dnia w godzinach 10.00-18.00.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.