Develia organizuje zbiórkę na rzecz pomocy Ukrainie
Develia nie pozostaje obojętna na dramatyczną sytuację w Ukrainie. Wspólnie ze Stowarzyszeniem Tratwa uruchamia zbiórkę na rzecz osób uciekających z ogarniętego wojną kraju. Każdy, kto chce pomóc, może przynosić dary do centrum handlowego Arkady Wrocławskie w terminie 19-30 kwietnia do specjalnie przygotowanego punktu.
- Miliony obywateli Ukrainy w wyniku rosyjskiej agresji musiały z dnia na dzień opuścić swój kraj. Uchodźcy – głównie kobiety i dzieci – znaleźli się w Polsce jedynie z niewielkim dobytkiem. Spotkali się z bardzo ciepłym przyjęciem naszych rodaków, wciąż brakuje im jednak podstawowych artykułów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Dlatego wspólnie ze Stowarzyszeniem Tratwa zdecydowaliśmy się na organizację zbiórki. Z góry dziękujemy za pomoc i zaangażowanie – każdy, nawet najmniejszy dar jest cenny – mówi Jagoda Najwer, Junior Marketing Manager w Develia S.A.
Celem zbiórki organizowanej w Arkadach Wrocławskich jest zaopatrzenie ukraińskich uchodźców, zarówno dorosłych, jaki i dzieci, w rzeczy i produkty niezbędne do codziennego funkcjonowania. Wśród najpilniejszych potrzeb są: żywność długoterminowa, artykuły higieny osobistej, chemia gospodarcza oraz plecaki, walizki i torby podróżne. Przedmioty spoza tej listy, w tym leki i ubrania, nie będą przyjmowane.
– W tej chwili najbardziej brakuje jedzenia z długim terminem ważności, takiego jak kasza, ryż, mąka, makaron, konserwy, płatki śniadaniowe, gotowe dania, np. owsianki do zalewania wrzątkiem. Obecnie nie ma zapotrzebowania na takie rzeczy jak odzież czy środki medyczne – informuje Stowarzyszenie Tratwa, współinicjator akcji.
Zebrane dary zostaną przekazane Fundacji, skąd następnie trafią bezpośrednio do potrzebujących osób. Punkt, do którego będzie można przynosić niezbędne artykuły, będzie znajdował się na poziomie 0 centrum handlowego, w tzw. łezce eventowej, i będzie czynny każdego dnia w godzinach 10.00-18.00.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.