Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach
PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu. Projekt objął odnowienie dużej sali rehabilitacyjnej, sali terapeutycznej z 12-oma stanowiskami do przeprowadzania zabiegów, jadalnię, hol i korytarz oraz 10 pokoi dla pacjentów. Łączna wartość projektu wyniosła 250 tys. PLN.
Oddział dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu rehabilituje i leczy dzieci cierpiące na wrodzone wady rozwojowe układu nerwowego, zaburzenia koordynacji ruchowej czy trwałe dysfunkcje ruchowe. Każdego roku z opieki szpitala w Jaworzu korzysta ponad 2 tys. pacjentów.
„Beskidzki Szpital Rehabilitacyjny w Jaworzu posiada trzy oddziały: neurologiczny, pulmonologiczny i ogólnoustrojowy. Jesteśmy jednym z głównych ośrodków leczniczo-rehabilitacyjnych dla dzieci w tej części Polski, mamy ponad 90 łóżek. Proces terapii nie jest łatwy, dzięki tak dużemu remontowi będzie on przebiegał w bardziej przyjemnych i komfortowych warunkach, a kolorowe malunki w odnowionych pomieszczeniach będą sprzyjać przyjaznej i radosnej atmosferze i sprawią, że rehabilitacja będzie jeszcze bardziej skuteczna. Jesteśmy wdzięczni pracownikom PPG Cieszyn za wsparcie naszych młodych pacjentów i przyczynienie się do rozwoju całej placówki” – powiedział Marek Koch, Dyrektor Beskidzkiego Zespołu Leczniczo-Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu.
Partnerem formalnym PPG przy realizacji projektu była Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem” z Cieszyna. W trwający ponad 3 tygodnie remont zaangażowało się 30 wolontariuszy PPG, którzy aktywnie uczestniczyli w pracach porządkowych oraz malowaniu ścian. Jednym z etapów projektu było wspólne malowanie murali przez pracowników-wolontariuszy z firmy PPG pod profesjonalnym nadzorem autorki koncepcji - artystki Agnieszki Sojki-Swobody Podczas prac remontowych wykorzystano łącznie ok. 460 litrów farb, w tym produkty należącej do PPG marki Tikkurila Optiva 5 - najnowszej generacji, matowe, wodorozcieńczalne, plamoodporne farby, opracowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii enkapsulacji zwiększającej właściwości barierowe pomalowanej powierzchni.
„PPG na całym świecie Chroni i upiększa świat, zgodnie z misją pozytywnego wpływania na społeczności lokalne, w których funkcjonują nasze zakłady produkcyjne i biura. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych pracowników z zakładu w Cieszynie i efektów ich pracy – oddziały dla dzieci w szpitalu w Jaworzu nie tylko są piękniejsze, pełne kolorów, lecz przede wszystkim - w nowej odsłonie – mogą korzystnie wpływać na lepsze doświadczenia młodych pacjentów i cały proces ich leczenia” – powiedziała Joanna Sproncel-Bagrowska, Dyrektor Zakładu PPG Cieszyn SA.
Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie (w Polsce 8 lokalizacji, w tym 4 fabryki). W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w prawie 50 krajach, w których udział wzięło blisko 25 000 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 8,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.
Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. W 2022 roku firma zainwestowała 16,2 miliona dolarów, wspierając setki organizacji w ponad 35 krajach. Inwestując w edukację, PPG pomaga rozwijać wykwalifikowaną kadrę oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Ponadto firma daje swoim pracownikom możliwość zaangażowania w ważne dla nich sprawy poprzez wspieranie ich wysiłków w ramach wolontariatu oraz działań charytatywnych.
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.