Firma 3M i jej pracownicy każdego dnia angażują się w pomoc Ukrainie
Rosyjska inwazja na Ukrainę trwa już ponad miesiąc. Pomoc dla ludności cywilnej, która szuka bezpiecznego schronienia zarówno w swoim kraju, jak i poza jego granicami, płynie z całego świata. Na apel o wsparcie dotkniętych wojną Ukraińców odpowiedzieli również pracownicy 3M. Firma zaangażowała się w inicjatywy pomocowe, przekazując m.in. 2 mln dolarów na rzecz Ukrainy. Także oddział 3M w Polsce oraz jego pracownicy aktywnie działają na rzecz potrzebujących.
Do końca marca 2863 pracowników 3M przekazało ponad 436 tys. dolarów przez stronę Funduszu Pomocy Kryzysowej na Ukrainie. Zbiórkę prowadzi GlobalGiving – strategiczny partner 3M w zakresie globalnej filantropii. 3M zadeklarowało podwojenie kwoty ofiarowanej przez pracowników, dzięki czemu ponad 872 tys. dolarów zostało przeznaczonych na zaspokojenie podstawowych potrzeb ofiar inwazji na Ukrainę. Otrzymają one żywność i schronienie, a także dostęp do edukacji i psychologiczne wsparcie.
Firma 3M przeznaczyła także dodatkowe 2 miliony dolarów z programu 3Mgives na bezpośrednie wsparcie działań pomocowych dla ludności Ukrainy. Te środki będą przeznaczone na pomoc finansową dla organizacji pożytku publicznego, które aktywnie zaspokajają potrzeby Ukrainy. Grupy biznesowe 3M przekazują – za pośrednictwem organizacji humanitarnych – materiały medyczne dla lekarzy i innych pracowników pomagających potrzebującym. Są to m.in. nowoczesne systemy do leczenia ran dla chirurgów w szpitalach w Kijowie, w tym materiały opatrunkowe, ochronniki słuchu dla dzieci i prawie 400 tys. masek przeciwpyłowych.
Społeczność 3M w działaniu
Pracownicy 3M w Polsce na wiele sposobów zaangażowali się w pomoc dla sąsiadów. Przekazują nie tylko wsparcie finansowe i rzeczowe, ale też pomagają w transporcie czy przyjmują uchodźców we własnych domach.
– Gościmy nasze koleżanki z 3M w Ukrainie, a także rodziny naszych kolegów, którzy nie opuścili kraju. Obecnie jest to grupa 48 osób. Stworzyliśmy „strefy przyjaciół” dla każdej rodziny, tak aby nasi goście na co dzień czuli wsparcie wolontariuszy z 3M – mówi Ewa Jaxa-Jankowska z 3M, specjalistka ds. CSR, która koordynuje w firmie pomoc transportową i mieszkaniową dla Ukraińców.
Od 4 marca pracownicy mogą wpłacać darowizny na bezpośrednią pomoc swoim kolegom z 3M w Ukrainie i ich bliskim. Zebrane środki umożliwiają zorganizowanie pomocy oraz długoterminowe zakwaterowanie tych osób w krajach Regionu East Europe 3M.
– Jestem dumny z naszych pracowników, którzy tak szybko zmobilizowali się i na wiele sposobów przyłączyli się do pomocy. Zależy nam, by mieszkańcy Ukrainy wiedzieli, że społeczność 3M wykazuje się solidarnością i deklaruje aktywne wsparcie, zarówno teraz, jak i w obliczu przyszłych wyzwań – podkreśla Radosław Kaskiewicz, Prezes i Dyrektor Zarządzający 3M East Europe Region.
W różnych lokalizacjach 3M w Polsce prowadzone są zbiórki m.in. materiałów higienicznych, leków oraz żywności. We Wrocławiu 3M działa w porozumieniu z Urzędem Miasta oraz Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Dwa transporty z darami (łącznie 12 palet) wyjechały już z 3M do punktu pomocowego CK Czasoprzestrzeń, do którego dziennie trafia ponad 2 tys. potrzebujących. Z kolei zakład 3M w Janinowie przekazał rzeczy lokalnemu oddziałowi PCK w Grodzisku Mazowieckim, a zakład w Rabce – do Straży Pożarnej w Skomielnej Białej.
Biało-czerwona pomoc
Wielkie znaczenie mają także pomniejsze inicjatywy. 3M sfinansował zakup ubrań dla grupy młodych piłkarzy z Kijowa, którzy w lutym przyjechali do Wrocławia na turniej piłkarski, a wojna zatrzymała ich w Polsce na dłużej.
– Oprócz realizacji konkretnych działań, mamy też systemowe rozwiązania wspierające pomocową aktywność pracowników – wyjaśnia Małgorzata Golatowska, Brand and Communication Leader, 3M East Europe Region. – Wolontariusze mogą skorzystać z dodatkowego dnia urlopu na ten cel, a naszym pracownikom z Ukrainy zapewniamy bezpłatne wsparcie psychologiczne w ich języku.
3M okazuje wsparcie również w symboliczny sposób – w obu wrocławskich lokalizacjach firmy na masztach – obok flag Polski i flag z logo 3M – powiewają flagi Ukrainy.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.