Firma 3M i jej pracownicy każdego dnia angażują się w pomoc Ukrainie
Rosyjska inwazja na Ukrainę trwa już ponad miesiąc. Pomoc dla ludności cywilnej, która szuka bezpiecznego schronienia zarówno w swoim kraju, jak i poza jego granicami, płynie z całego świata. Na apel o wsparcie dotkniętych wojną Ukraińców odpowiedzieli również pracownicy 3M. Firma zaangażowała się w inicjatywy pomocowe, przekazując m.in. 2 mln dolarów na rzecz Ukrainy. Także oddział 3M w Polsce oraz jego pracownicy aktywnie działają na rzecz potrzebujących.
Do końca marca 2863 pracowników 3M przekazało ponad 436 tys. dolarów przez stronę Funduszu Pomocy Kryzysowej na Ukrainie. Zbiórkę prowadzi GlobalGiving – strategiczny partner 3M w zakresie globalnej filantropii. 3M zadeklarowało podwojenie kwoty ofiarowanej przez pracowników, dzięki czemu ponad 872 tys. dolarów zostało przeznaczonych na zaspokojenie podstawowych potrzeb ofiar inwazji na Ukrainę. Otrzymają one żywność i schronienie, a także dostęp do edukacji i psychologiczne wsparcie.
Firma 3M przeznaczyła także dodatkowe 2 miliony dolarów z programu 3Mgives na bezpośrednie wsparcie działań pomocowych dla ludności Ukrainy. Te środki będą przeznaczone na pomoc finansową dla organizacji pożytku publicznego, które aktywnie zaspokajają potrzeby Ukrainy. Grupy biznesowe 3M przekazują – za pośrednictwem organizacji humanitarnych – materiały medyczne dla lekarzy i innych pracowników pomagających potrzebującym. Są to m.in. nowoczesne systemy do leczenia ran dla chirurgów w szpitalach w Kijowie, w tym materiały opatrunkowe, ochronniki słuchu dla dzieci i prawie 400 tys. masek przeciwpyłowych.
Społeczność 3M w działaniu
Pracownicy 3M w Polsce na wiele sposobów zaangażowali się w pomoc dla sąsiadów. Przekazują nie tylko wsparcie finansowe i rzeczowe, ale też pomagają w transporcie czy przyjmują uchodźców we własnych domach.
– Gościmy nasze koleżanki z 3M w Ukrainie, a także rodziny naszych kolegów, którzy nie opuścili kraju. Obecnie jest to grupa 48 osób. Stworzyliśmy „strefy przyjaciół” dla każdej rodziny, tak aby nasi goście na co dzień czuli wsparcie wolontariuszy z 3M – mówi Ewa Jaxa-Jankowska z 3M, specjalistka ds. CSR, która koordynuje w firmie pomoc transportową i mieszkaniową dla Ukraińców.
Od 4 marca pracownicy mogą wpłacać darowizny na bezpośrednią pomoc swoim kolegom z 3M w Ukrainie i ich bliskim. Zebrane środki umożliwiają zorganizowanie pomocy oraz długoterminowe zakwaterowanie tych osób w krajach Regionu East Europe 3M.
– Jestem dumny z naszych pracowników, którzy tak szybko zmobilizowali się i na wiele sposobów przyłączyli się do pomocy. Zależy nam, by mieszkańcy Ukrainy wiedzieli, że społeczność 3M wykazuje się solidarnością i deklaruje aktywne wsparcie, zarówno teraz, jak i w obliczu przyszłych wyzwań – podkreśla Radosław Kaskiewicz, Prezes i Dyrektor Zarządzający 3M East Europe Region.
W różnych lokalizacjach 3M w Polsce prowadzone są zbiórki m.in. materiałów higienicznych, leków oraz żywności. We Wrocławiu 3M działa w porozumieniu z Urzędem Miasta oraz Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Dwa transporty z darami (łącznie 12 palet) wyjechały już z 3M do punktu pomocowego CK Czasoprzestrzeń, do którego dziennie trafia ponad 2 tys. potrzebujących. Z kolei zakład 3M w Janinowie przekazał rzeczy lokalnemu oddziałowi PCK w Grodzisku Mazowieckim, a zakład w Rabce – do Straży Pożarnej w Skomielnej Białej.
Biało-czerwona pomoc
Wielkie znaczenie mają także pomniejsze inicjatywy. 3M sfinansował zakup ubrań dla grupy młodych piłkarzy z Kijowa, którzy w lutym przyjechali do Wrocławia na turniej piłkarski, a wojna zatrzymała ich w Polsce na dłużej.
– Oprócz realizacji konkretnych działań, mamy też systemowe rozwiązania wspierające pomocową aktywność pracowników – wyjaśnia Małgorzata Golatowska, Brand and Communication Leader, 3M East Europe Region. – Wolontariusze mogą skorzystać z dodatkowego dnia urlopu na ten cel, a naszym pracownikom z Ukrainy zapewniamy bezpłatne wsparcie psychologiczne w ich języku.
3M okazuje wsparcie również w symboliczny sposób – w obu wrocławskich lokalizacjach firmy na masztach – obok flag Polski i flag z logo 3M – powiewają flagi Ukrainy.
ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU
ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.