Komunikaty PR

Jak firmy dbają o zdrowie pracowników? Firma WIŚNIOWSKI podpowiada

2024-06-06  |  11:59
Biuro prasowe

Mówi się, że maj to „miesiąc zdrowia”. To właśnie wtedy świętujemy najważniejsze dni związane z profilaktyką chorób. Wiele firm wzmacnia swoją aktywność w tym obszarze, zwłaszcza, że rośnie liczba badań wskazujących na bezpośredni związek między zdrowiem pracowników, a ich wydajnością czy ogólnym samopoczuciem w życiu. Co robią duże organizacje w ramach wsparcia dobrostanu zdrowia?

Maj ustanowił największą ilość świąt związanych z profilaktyką i walką z chorobami (m.in. Światowy Dzień Walki z Rakiem Jajnika, Europejski Dzień Profilaktyki Udarowej, Światowy Dzień Raka Krwi, Światowy Dzień Zdrowia Układu Pokarmowego, Światowy Dzień Stwardnienia Rozsianego). Nic dziwnego, że właśnie w maju odbyło się ważne w rejonie Małopolski, XI Seminarium Zdrowia – „O zdrowiu Sądeczan”, podczas którego najwięksi pracodawcy w rejonie rozmawiali o tym, jak dbają o swoich pracowników i jakie działania profilaktyczne podejmują w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Wśród ważnych prelegentów była m.in. Ilona Legutko, dyrektor personalny w firmie WIŚNIOWSKI – największym, małopolskim zakładzie produkcyjnym okien, bram, drzwi i ogrodzeń, zatrudniającym dziś niemal 2200 pracowników.

- Tak duża organizacja, jaką jesteśmy, wymaga wdrożenia wielu działań i akcji profilaktycznych. Widzimy bowiem korelację troski o zdrowie pracownika z jego wydajnością czy zadowoleniem z pracy. Podejmujemy wiele aktywności, mających na celu promowanie zdrowego stylu życia w organizacji i zakładzie. Przykładowo, wspieramy sportowe pasje naszych pracowników czy proces adaptacji nowozatrudnionych, m.in. poprzez szkolenia on-boardingowe. Działamy też zapobiegawczo w sytuacji „wypalenia” poprzez rekrutacje wewnętrzne czy wspieramy pracowników w trudniej sytuacji materialnej. Prowadzimy też politykę otwartych drzwi, która zakłada bezpośredni kontakt z przełożonymi, a nawet zarządem, dając możliwość wyrażania swoich opinii czy pomysłów. Dzięki temu budujemy przyjemną atmosferę pracy, w której każdy pracownik czuje się doceniony i słyszany – mówiła podczas debaty Ilona Legutko.

Jak zaznacza dyrektor personalny, firma WIŚNIOWSKI przykłada dużą wagę do tego, by nowi pracownicy szybko zaaklimatyzowali się w firmie i mogli zintegrować się z współpracownikami działów. Oprócz szkoleń wdrożeniowych, w siedzibie przedsiębiorstwa działa firmowa stołówka, która jest epicentrum integracji, dzięki wspólnym przerwom. Wydaje ona darmowe, zbilansowane, różnorodne posiłki w kilku wariantach, z dodatkiem napojów czy zdrowych sałat czy surówek. Prowadzone są też cykliczne akcje owocowych dni, działa pracowniczy klub rowerowy, firma wspiera finansowo aktywność sportową pracowników. Praktyczna okazuje się też możliwość wyboru elastycznej godziny rozpoczęcia pracy. To tylko wybrane z działań, które wdrożył dział HR firmy.

Wymienić należy także innowacyjną w skali województwa – Grupę Szybkiego Reagowania WIŚNIOWSKI, która została uruchomiona oddolnie z inicjatywy pracowników, w celu udzielania pierwszej pomocy i walki z potencjalnymi pożarami w zakładzie, przeprowadzania ewakuacji, a także reagowania w razie wystąpienia miejscowego zagrożenia. W sytuacji wystąpienia wypadku, urazu, zasłabnięcia czy skaleczenia pracownika, grupa w kilka minut dociera na miejsce i udziela pomocy lub asystuje karetce pogotowia. Jest wyposażona w najpotrzebniejszy sprzęt – zaawansowaną, mobilną apteczkę R1, ale i defibrylatory AED. – Ponadto wdrożyliśmy zintegrowany system BHP oraz powołaliśmy liderów BHP. Takie działania mają na celu zapewnienie łatwego dostępu do wszelkich procedur i praktyk. Liderzy uczestniczą w kształtowaniu bezpiecznych systemów pracy, mogą równocześnie doradzać, sugerować i wnioskować o usprawnienia – przekazują tym samym dobre praktyki zespołowi, w celu wspierania ich zdrowia i bezpieczeństwa – dodaje Ilona Legutko.

W siedzibie Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu, gdzie odbywało się Seminarium Zdrowia, uruchomiono „Miasteczko Zdrowia”, które oferowało mieszkańcom badania profilaktyczne oraz przesiewowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.