Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć
38 PR CONTENT COMMUNICATION
MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl
Nie minął miesiąc od startu kampanii „Gdzie jesteś?”, a jej pomysłodawcy, Agnieszka i Daniel Dymińscy skutecznie realizują założone cele. Kolejnym zrealizowanym krokiem w kampanii było powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć. 19 czerwca odbyło się jego pierwsze posiedzenie. Wydarzeniu towarzyszyły warsztaty dla dziennikarzy pt. „Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.” Wynikiem warsztatów było wspólne wypracowanie rekomendacji dla mediów na temat komunikacji dotyczącej osób zaginionych.
„Staraniami wszystkich ludzi dobrej woli, zaangażowanych w kampanię „Gdzie jesteś?”, osiągnęliśmy kolejny krok milowy, jakim jest powołanie Zespołu ds. zaginięć oraz zorganizowanie warsztatów dla dziennikarzy. Bardzo nas cieszy, że tak wielu dziennikarzy wzięło w nich udział, bo to oznacza, że media są zainteresowane rzetelną komunikacją w tematach trudnych, jakimi są np. zaginięcia. Opowiadając o własnych doświadczeniach chcieliśmy przekazać nasze emocje i nasz punkt widzenia, aby uwrażliwić media na to, co czują rodziny osób zaginionych, kiedy czytają niedopracowane i niekiedy krzywdzące materiały.”
Parlamentarny Zespół ds. zaginięć powstał z inicjatywy posłanki Ewy Szymanowskiej, w jego skład weszli również: Żaneta Cwalina-Śliwowska (Polska2050-TD); Barbara Okuła (Polska2050-TD) Rafał Kasprzyk (Polska2050-TD); Marcin Skonieczka (Polska2050-TD) oraz Paweł Śliż (Polska2050-TD).
Do zadań naszego Zespołu będzie należało wypracowanie propozycji zmian legislacyjnych wspierających przeciwdziałanie zaginięciom i próbom samobójczym. Będziemy również dążyć do wprowadzenia zmian i usprawnień w pracy zespołu, z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia specjalistów z zakresu prawa, poszukiwań, kryminologii, suicydologii oraz psychologii-traumatologii. – zadeklarowała Ewa Szymanowska, posłanka Polska2050-TD.- Kolejnym kluczowym zadaniem będzie pozyskanie informacji o dobrych praktykach w walce z zaginięciami i próbami samobójczymi z innych krajów, aby móc zastosować sprawdzone rozwiązania w naszym kontekście. Planujemy również przeprowadzenie analizy obecnego stanu prawnego, organizacyjnego i proceduralnego, co pozwoli nam zidentyfikować obszary wymagające poprawy.
Parlamentarny Zespół ds. zaginięć będzie również wspierał kampanie społeczno-edukacyjne, które mają na celu zwiększenie świadomości społecznej i edukacji w zakresie zaginięć oraz prób samobójczych.
„Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.”
19 czerwca, w ramach pierwszego posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć, odbyły się warsztaty dla dziennikarzy z udziałem posłanek: Ewy Szymanowskiej i Barbary Okuły, mediów, Agnieszki i Daniel Dymińskich - pomysłodawców kampanii „ Gdzie jesteś?” oraz ekspertów:
- Justyny Żukowskiej-Gołębiewskiej – Psycholożki, psychotraumatolożki, absolwentki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, na kierunku psychologia kliniczna.
- Ks. Tomasza Marka Trzaski – księdza diecezji łomżyńskiej, suicydologa, certyfikowanego konsultanta kryzysowego. Eksperta Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
- Moniki Kaczmarek-Śliwińskiej – adiunktki, dr hab., Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach). Medioznawczyni, ekspertki i doradczyni w zakresie komunikowania się z mediami i otoczeniem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
Założeniem warsztatów było omówienie, jak media i twórcy internetowi mogą wspierać nie tylko poszukiwania, ale też rodziny zaginionych osób; jak rzetelnie i empatycznie informować o zaginięciach, a także w jaki sposób rozmawiać z bliskimi osób zaginionych. Efektem spotkania było wypracowanie zestawu dobrych praktyk komunikacyjnych w temacie osób zaginionych. Dzięki wspólnej pracy zgromadzonych ekspertów oraz mediów uczestniczących w warsztatach powstał dokument: „Komunikacja dotycząca osób zaginionych - rekomendacja dla mediów w ramach kampanii społecznej „Gdzie jesteś?”.
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem oraz zachęcamy do obejrzenia pełnej relacji z warsztatów.
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.