Komunikaty PR

Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć

2024-07-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ANETA SZERSZENIEWSKA
38 PR CONTENT COMMUNICATION

MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl

Nie minął miesiąc od startu kampanii „Gdzie jesteś?”, a jej pomysłodawcy, Agnieszka i Daniel Dymińscy skutecznie realizują założone cele. Kolejnym zrealizowanym krokiem w kampanii było powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć. 19 czerwca odbyło się jego pierwsze posiedzenie. Wydarzeniu towarzyszyły warsztaty dla dziennikarzy pt. „Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.” Wynikiem warsztatów było wspólne wypracowanie rekomendacji dla mediów  na temat komunikacji dotyczącej osób zaginionych.

 

„Staraniami wszystkich ludzi dobrej woli, zaangażowanych w kampanię „Gdzie jesteś?”, osiągnęliśmy kolejny krok milowy, jakim jest powołanie Zespołu ds. zaginięć oraz zorganizowanie warsztatów dla dziennikarzy. Bardzo nas cieszy, że tak wielu dziennikarzy wzięło w nich udział, bo to oznacza, że media są zainteresowane rzetelną komunikacją w tematach trudnych, jakimi są np. zaginięcia. Opowiadając o własnych doświadczeniach chcieliśmy przekazać nasze emocje i nasz punkt widzenia, aby uwrażliwić media na to, co czują rodziny osób zaginionych, kiedy czytają niedopracowane i niekiedy krzywdzące materiały.”

Parlamentarny Zespół ds. zaginięć powstał z inicjatywy posłanki Ewy Szymanowskiej, w jego skład weszli również: Żaneta Cwalina-Śliwowska (Polska2050-TD); Barbara Okuła (Polska2050-TD) Rafał Kasprzyk (Polska2050-TD); Marcin Skonieczka (Polska2050-TD) oraz Paweł Śliż (Polska2050-TD).

Do zadań naszego Zespołu będzie należało wypracowanie propozycji zmian legislacyjnych wspierających przeciwdziałanie zaginięciom i próbom samobójczym. Będziemy również dążyć do wprowadzenia zmian i usprawnień w pracy zespołu, z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia specjalistów z zakresu prawa, poszukiwań, kryminologii, suicydologii oraz psychologii-traumatologii. – zadeklarowała Ewa Szymanowska, posłanka Polska2050-TD.- Kolejnym kluczowym zadaniem będzie pozyskanie informacji o dobrych praktykach w walce z zaginięciami i próbami samobójczymi z innych krajów, aby móc zastosować sprawdzone rozwiązania w naszym kontekście. Planujemy również przeprowadzenie analizy obecnego stanu prawnego, organizacyjnego i proceduralnego, co pozwoli nam zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

Parlamentarny Zespół ds. zaginięć będzie również wspierał kampanie społeczno-edukacyjne, które mają na celu zwiększenie świadomości społecznej i edukacji w zakresie zaginięć oraz prób samobójczych.

 

„Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.”

 

19 czerwca, w ramach pierwszego posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć, odbyły się warsztaty dla dziennikarzy z udziałem posłanek: Ewy Szymanowskiej i Barbary Okuły, mediów, Agnieszki i Daniel Dymińskich - pomysłodawców kampanii „ Gdzie jesteś?” oraz ekspertów:

  • Justyny Żukowskiej-Gołębiewskiej – Psycholożki, psychotraumatolożki, absolwentki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, na kierunku psychologia kliniczna.
  • Ks. Tomasza Marka Trzaski – księdza diecezji łomżyńskiej, suicydologa, certyfikowanego konsultanta kryzysowego. Eksperta Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
  • Moniki Kaczmarek-Śliwińskiej – adiunktki, dr hab., Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach). Medioznawczyni, ekspertki i doradczyni w zakresie komunikowania się z mediami i otoczeniem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

Założeniem warsztatów było omówienie, jak media i twórcy internetowi mogą wspierać nie tylko poszukiwania, ale też rodziny zaginionych osób; jak rzetelnie i empatycznie informować o zaginięciach, a także w jaki sposób rozmawiać z bliskimi osób zaginionych. Efektem spotkania było wypracowanie zestawu dobrych praktyk komunikacyjnych w temacie osób zaginionych. Dzięki wspólnej pracy zgromadzonych ekspertów oraz mediów uczestniczących w warsztatach powstał dokument: „Komunikacja dotycząca osób zaginionych - rekomendacja dla mediów w ramach kampanii społecznej „Gdzie jesteś?”.

Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem oraz zachęcamy do obejrzenia pełnej relacji z warsztatów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 PR CONTENT COMMUNICATION
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.