Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć
38 PR CONTENT COMMUNICATION
MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl
Nie minął miesiąc od startu kampanii „Gdzie jesteś?”, a jej pomysłodawcy, Agnieszka i Daniel Dymińscy skutecznie realizują założone cele. Kolejnym zrealizowanym krokiem w kampanii było powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć. 19 czerwca odbyło się jego pierwsze posiedzenie. Wydarzeniu towarzyszyły warsztaty dla dziennikarzy pt. „Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.” Wynikiem warsztatów było wspólne wypracowanie rekomendacji dla mediów na temat komunikacji dotyczącej osób zaginionych.
„Staraniami wszystkich ludzi dobrej woli, zaangażowanych w kampanię „Gdzie jesteś?”, osiągnęliśmy kolejny krok milowy, jakim jest powołanie Zespołu ds. zaginięć oraz zorganizowanie warsztatów dla dziennikarzy. Bardzo nas cieszy, że tak wielu dziennikarzy wzięło w nich udział, bo to oznacza, że media są zainteresowane rzetelną komunikacją w tematach trudnych, jakimi są np. zaginięcia. Opowiadając o własnych doświadczeniach chcieliśmy przekazać nasze emocje i nasz punkt widzenia, aby uwrażliwić media na to, co czują rodziny osób zaginionych, kiedy czytają niedopracowane i niekiedy krzywdzące materiały.”
Parlamentarny Zespół ds. zaginięć powstał z inicjatywy posłanki Ewy Szymanowskiej, w jego skład weszli również: Żaneta Cwalina-Śliwowska (Polska2050-TD); Barbara Okuła (Polska2050-TD) Rafał Kasprzyk (Polska2050-TD); Marcin Skonieczka (Polska2050-TD) oraz Paweł Śliż (Polska2050-TD).
Do zadań naszego Zespołu będzie należało wypracowanie propozycji zmian legislacyjnych wspierających przeciwdziałanie zaginięciom i próbom samobójczym. Będziemy również dążyć do wprowadzenia zmian i usprawnień w pracy zespołu, z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia specjalistów z zakresu prawa, poszukiwań, kryminologii, suicydologii oraz psychologii-traumatologii. – zadeklarowała Ewa Szymanowska, posłanka Polska2050-TD.- Kolejnym kluczowym zadaniem będzie pozyskanie informacji o dobrych praktykach w walce z zaginięciami i próbami samobójczymi z innych krajów, aby móc zastosować sprawdzone rozwiązania w naszym kontekście. Planujemy również przeprowadzenie analizy obecnego stanu prawnego, organizacyjnego i proceduralnego, co pozwoli nam zidentyfikować obszary wymagające poprawy.
Parlamentarny Zespół ds. zaginięć będzie również wspierał kampanie społeczno-edukacyjne, które mają na celu zwiększenie świadomości społecznej i edukacji w zakresie zaginięć oraz prób samobójczych.
„Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.”
19 czerwca, w ramach pierwszego posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć, odbyły się warsztaty dla dziennikarzy z udziałem posłanek: Ewy Szymanowskiej i Barbary Okuły, mediów, Agnieszki i Daniel Dymińskich - pomysłodawców kampanii „ Gdzie jesteś?” oraz ekspertów:
- Justyny Żukowskiej-Gołębiewskiej – Psycholożki, psychotraumatolożki, absolwentki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, na kierunku psychologia kliniczna.
- Ks. Tomasza Marka Trzaski – księdza diecezji łomżyńskiej, suicydologa, certyfikowanego konsultanta kryzysowego. Eksperta Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
- Moniki Kaczmarek-Śliwińskiej – adiunktki, dr hab., Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach). Medioznawczyni, ekspertki i doradczyni w zakresie komunikowania się z mediami i otoczeniem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
Założeniem warsztatów było omówienie, jak media i twórcy internetowi mogą wspierać nie tylko poszukiwania, ale też rodziny zaginionych osób; jak rzetelnie i empatycznie informować o zaginięciach, a także w jaki sposób rozmawiać z bliskimi osób zaginionych. Efektem spotkania było wypracowanie zestawu dobrych praktyk komunikacyjnych w temacie osób zaginionych. Dzięki wspólnej pracy zgromadzonych ekspertów oraz mediów uczestniczących w warsztatach powstał dokument: „Komunikacja dotycząca osób zaginionych - rekomendacja dla mediów w ramach kampanii społecznej „Gdzie jesteś?”.
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem oraz zachęcamy do obejrzenia pełnej relacji z warsztatów.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.