Komunikaty PR

Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć

2024-07-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ANETA SZERSZENIEWSKA
38 PR CONTENT COMMUNICATION

MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl

Nie minął miesiąc od startu kampanii „Gdzie jesteś?”, a jej pomysłodawcy, Agnieszka i Daniel Dymińscy skutecznie realizują założone cele. Kolejnym zrealizowanym krokiem w kampanii było powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć. 19 czerwca odbyło się jego pierwsze posiedzenie. Wydarzeniu towarzyszyły warsztaty dla dziennikarzy pt. „Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.” Wynikiem warsztatów było wspólne wypracowanie rekomendacji dla mediów  na temat komunikacji dotyczącej osób zaginionych.

 

„Staraniami wszystkich ludzi dobrej woli, zaangażowanych w kampanię „Gdzie jesteś?”, osiągnęliśmy kolejny krok milowy, jakim jest powołanie Zespołu ds. zaginięć oraz zorganizowanie warsztatów dla dziennikarzy. Bardzo nas cieszy, że tak wielu dziennikarzy wzięło w nich udział, bo to oznacza, że media są zainteresowane rzetelną komunikacją w tematach trudnych, jakimi są np. zaginięcia. Opowiadając o własnych doświadczeniach chcieliśmy przekazać nasze emocje i nasz punkt widzenia, aby uwrażliwić media na to, co czują rodziny osób zaginionych, kiedy czytają niedopracowane i niekiedy krzywdzące materiały.”

Parlamentarny Zespół ds. zaginięć powstał z inicjatywy posłanki Ewy Szymanowskiej, w jego skład weszli również: Żaneta Cwalina-Śliwowska (Polska2050-TD); Barbara Okuła (Polska2050-TD) Rafał Kasprzyk (Polska2050-TD); Marcin Skonieczka (Polska2050-TD) oraz Paweł Śliż (Polska2050-TD).

Do zadań naszego Zespołu będzie należało wypracowanie propozycji zmian legislacyjnych wspierających przeciwdziałanie zaginięciom i próbom samobójczym. Będziemy również dążyć do wprowadzenia zmian i usprawnień w pracy zespołu, z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia specjalistów z zakresu prawa, poszukiwań, kryminologii, suicydologii oraz psychologii-traumatologii. – zadeklarowała Ewa Szymanowska, posłanka Polska2050-TD.- Kolejnym kluczowym zadaniem będzie pozyskanie informacji o dobrych praktykach w walce z zaginięciami i próbami samobójczymi z innych krajów, aby móc zastosować sprawdzone rozwiązania w naszym kontekście. Planujemy również przeprowadzenie analizy obecnego stanu prawnego, organizacyjnego i proceduralnego, co pozwoli nam zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

Parlamentarny Zespół ds. zaginięć będzie również wspierał kampanie społeczno-edukacyjne, które mają na celu zwiększenie świadomości społecznej i edukacji w zakresie zaginięć oraz prób samobójczych.

 

„Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.”

 

19 czerwca, w ramach pierwszego posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć, odbyły się warsztaty dla dziennikarzy z udziałem posłanek: Ewy Szymanowskiej i Barbary Okuły, mediów, Agnieszki i Daniel Dymińskich - pomysłodawców kampanii „ Gdzie jesteś?” oraz ekspertów:

  • Justyny Żukowskiej-Gołębiewskiej – Psycholożki, psychotraumatolożki, absolwentki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, na kierunku psychologia kliniczna.
  • Ks. Tomasza Marka Trzaski – księdza diecezji łomżyńskiej, suicydologa, certyfikowanego konsultanta kryzysowego. Eksperta Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
  • Moniki Kaczmarek-Śliwińskiej – adiunktki, dr hab., Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach). Medioznawczyni, ekspertki i doradczyni w zakresie komunikowania się z mediami i otoczeniem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

Założeniem warsztatów było omówienie, jak media i twórcy internetowi mogą wspierać nie tylko poszukiwania, ale też rodziny zaginionych osób; jak rzetelnie i empatycznie informować o zaginięciach, a także w jaki sposób rozmawiać z bliskimi osób zaginionych. Efektem spotkania było wypracowanie zestawu dobrych praktyk komunikacyjnych w temacie osób zaginionych. Dzięki wspólnej pracy zgromadzonych ekspertów oraz mediów uczestniczących w warsztatach powstał dokument: „Komunikacja dotycząca osób zaginionych - rekomendacja dla mediów w ramach kampanii społecznej „Gdzie jesteś?”.

Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem oraz zachęcamy do obejrzenia pełnej relacji z warsztatów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 PR CONTENT COMMUNICATION
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie Biuro prasowe
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.