KiK wspiera Ukrainę – 35 palet produktów dla uchodźców trafiło do Wrocławia
60 000 produktów o łącznej wartości 250 000 euro – właśnie tyle zdecydowała się przekazać firma KiK na rzecz pomocy uchodźcom z Ukrainy. Sieć dyskontów niespożywczych zapowiada, że to nie koniec działań pomocowych dla osób uciekających przed wojną, a docelowa kwota wsparcia przekroczy 5 000 000 euro.
Od początku wojny w Ukrainie możemy obserwować falę pomocy humanitarnej płynącej zewsząd. Organizują się Polacy, ale także i biznes. Do grona firm wspierających uchodźców właśnie dołączyła sieć sklepów KiK, realizując działania pomocowe na terenie Polski, Słowacji i Węgier.
Kierunek: Wrocław
Obecność potrzebujących można zaobserwować w największych ośrodkach miejskich w Polsce. Wsparcie od KiK skupiło się na Wrocławiu oraz obszarze Dolnego Śląska.
– Centrala KiK w Polsce znajduje się we Wrocławiu, który jest jednym z najczęściej obieranych kierunków przez uchodźców z Ukrainy. Dlatego przekazanie produktów z naszej oferty na ręce organizacji, działających na terenie Dolnego Śląska wydało się dla nas oczywiste. W pierwszych dniach marca ciężarówka produktów KiK trafiła do Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego i Centrum Kultury Akademickiej i Inicjatyw Lokalnych „Czasoprzestrzeń”, obok którego znajduje się tymczasowy ośrodek dla uchodźców. Tam przekazane produkty są składowane, rozdzielane i przekazywane potrzebującym – opowiada dyrektor generalny KiK.
Co dalej?
Wiele mówi się o tym, że pomoc uchodźcom z Ukrainy to maraton, a nie sprint. Z podobnych założeń wyszła sieć sklepów KiK, która w ramach wsparcia potrzebujących przewidziała nie tylko przekazanie produktów, ale także kart zakupowych.
– We wszystkich naszych działaniach, mających nieść pomoc zawsze zależy nam na tym, by oferować realne wsparcie. Mamy nadzieję, że wybrane produkty okażą się przydatne dla osób potrzebujących, ale to sami zainteresowani najlepiej wiedzą, czego im brakuje. Dla jednych najważniejsza będzie bielizna lub ubrania dla dzieci, a dla innych kubki i talerze. Mając na względzie zróżnicowanie tych potrzeb, zdecydowaliśmy się na przekazanie kart podarunkowych do zrealizowania we wszystkich sklepach KiK. Aktualnie jest ich już ponad 400 w Polsce, a nasz asortyment jest bardzo różnorodny, dlatego mamy nadzieję, że i w ten sposób realnie pomożemy tym, którzy tego teraz najbardziej potrzebują. Szacujemy, że całościowy budżet naszych działań, obejmujący Polskę, Słowację i Węgry przekroczy 5 000 000 euro – podsumowuje Robert Boguszewski.
Sieć sklepów KiK ma nadzieję, że zaplanowane działania pomocowe w Europie okażą się wsparciem dla blisko ćwierć miliona osób. Ciężarówki z produktami KiK wyjechały do wyznaczonych miejsc już w pierwszych dniach marca. Akcja rozdawania kart podarunkowych jest zaplanowana na kolejne dni.
KiK Textil Sp. z o.o.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.