Komunikaty PR

KiK wspiera Ukrainę – 35 palet produktów dla uchodźców trafiło do Wrocławia

2022-03-21  |  08:00
Biuro prasowe

60 000 produktów o łącznej wartości 250 000 euro – właśnie tyle zdecydowała się przekazać firma KiK na rzecz pomocy uchodźcom z Ukrainy. Sieć dyskontów niespożywczych zapowiada, że to nie koniec działań pomocowych dla osób uciekających przed wojną, a docelowa kwota wsparcia przekroczy 5 000 000 euro.

 

Od początku wojny w Ukrainie możemy obserwować falę pomocy humanitarnej płynącej zewsząd. Organizują się Polacy, ale także i biznes. Do grona firm wspierających uchodźców właśnie dołączyła sieć sklepów KiK, realizując działania pomocowe na terenie Polski, Słowacji i Węgier.

 

Kierunek: Wrocław

 

Obecność potrzebujących można zaobserwować w największych ośrodkach miejskich w Polsce. Wsparcie od KiK skupiło się na Wrocławiu oraz obszarze Dolnego Śląska.

 

 – Centrala KiK w Polsce znajduje się we Wrocławiu, który jest jednym z najczęściej obieranych kierunków przez uchodźców z Ukrainy. Dlatego przekazanie produktów z naszej oferty na ręce organizacji, działających na terenie Dolnego Śląska wydało się dla nas oczywiste. W pierwszych dniach marca ciężarówka produktów KiK trafiła do Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego i Centrum Kultury Akademickiej i Inicjatyw Lokalnych „Czasoprzestrzeń”, obok którego znajduje się tymczasowy ośrodek dla uchodźców. Tam przekazane produkty są składowane, rozdzielane i przekazywane potrzebującym – opowiada dyrektor generalny KiK.

Co dalej?

Wiele mówi się o tym, że pomoc uchodźcom z Ukrainy to maraton, a nie sprint. Z podobnych założeń wyszła sieć sklepów KiK, która w ramach wsparcia potrzebujących przewidziała nie tylko przekazanie produktów, ale także kart zakupowych.

We wszystkich naszych działaniach, mających nieść pomoc zawsze zależy nam na tym, by oferować realne wsparcie. Mamy nadzieję, że wybrane produkty okażą się przydatne dla osób potrzebujących, ale to sami zainteresowani najlepiej wiedzą, czego im brakuje. Dla jednych najważniejsza będzie bielizna lub ubrania dla dzieci, a dla innych kubki i talerze. Mając na względzie zróżnicowanie tych potrzeb, zdecydowaliśmy się na przekazanie kart podarunkowych do zrealizowania we wszystkich sklepach KiK. Aktualnie jest ich już ponad 400 w Polsce, a nasz asortyment jest bardzo różnorodny, dlatego mamy nadzieję, że i w ten sposób realnie pomożemy tym, którzy tego teraz najbardziej potrzebują. Szacujemy, że całościowy budżet naszych działań, obejmujący Polskę, Słowację i Węgry przekroczy 5 000 000 euro – podsumowuje Robert Boguszewski.

Sieć sklepów KiK ma nadzieję, że zaplanowane działania pomocowe w Europie okażą się wsparciem dla blisko ćwierć miliona osób. Ciężarówki z produktami KiK wyjechały do wyznaczonych miejsc już w pierwszych dniach marca. Akcja rozdawania kart podarunkowych jest zaplanowana na kolejne dni.

 

 

KiK Textil Sp. z o.o.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.