Komunikaty PR

Kościół Uliczny w Warszawie obchodzi 11 lat

2021-09-08  |  16:00
Biuro prasowe

110 tysięcy posiłków, 558 cotygodniowych spotkań - Kościół Uliczny w Warszawie obchodzi 11 lat

We wrześniu swoje urodziny obchodzi Kościół Uliczny – organizacja, która od 11 lat wspiera osoby bezdomne w Warszawie, a także dała impuls dla 13 kolejnych miast w całej Polsce. Jako jedna z nielicznych nieprzerwanie trwała ze swoją pomocą, także w trakcie najsurowszych obostrzeń pandemicznych: najtragiczniejszego czasu dla ludzi bezdomnych. 08.09.2021 urodziny kościoła ulicznego są obchodzone wraz z głównymi solenizantami, osobami bezdomnymi - w miejscu cotygodniowych spotkań, na warszawskiej Patelni przed Metrem Centrum. W ten szczególny dzień poza wydawanymi posiłkami i tortem, na wszystkich gości czeka także koncert zespołu Exodus 15.

W Warszawie mieszka ponad 2.5 tysiąca osób bezdomnych, osób o ciekawych, trudnych
i pouczających historiach, historiach które rzadko mają okazję być opowiedziane. Są to ludzie pozbawieni nie tylko domu ale przede wszystkim nadziei na powrót do godnego życia. Wsparciem dla nich służą organizacje pozarządowe; jadłodajnie, noclegownie. Ich działania są głównie skierowane na niezbędną acz dorywczą pomoc, która pomimo ogromu dobra które niesie - nie zmniejsza poziomu bezdomności. Jednym z wyjątków są działania Kościoła Ulicznego, organizacji, która obchodzi dzisiaj 11 lat swojej działalności na rzecz wsparcia potrzebujących i walki z bezdomnością.

- Sednem naszych działań jest nie tylko dostarczanie bezdomnym jedzenia, leków, środków higieny i miejsc do spania. Naszym głównym celem jest pomóc im odnaleźć sens życia, dodać motywacji i natchnąć nadzieją. Realizujemy ten cel m.in. poprzez cotygodniowe spotkania, które w ciągu ostatnich 11 lat nigdy nie były odwołane, ale także poprzez nasz ośrodek „Misja nowy początek” czy współpracę z lokalnymi kościołami i wspólnotami  – zaznacza Paweł Bukała, współzałożyciel Kościoła Ulicznego.

Przez 11 lat działalności organizacja wydała osobom bezdomnym ponad 110 tysięcy posiłków i przeprowadziła 558 cotygodniowych spotkań. Kolejnym powodem do dumy jest ośrodek terapeutyczny „Misja nowy początek” dla bezdomnych prowadzony przez założycieli Kościoła Ulicznego. Dotychczas do ośrodka przyjęto blisko 400 osób, dając im szansę na nowe życie lub choćby chwilową przystań. Z pośród podopiecznych, którzy zdecydowali się odbyć cały proces terapii wraz z zamieszkaniem w usamodzielniającym hostelu – aż 80% nigdy nie wróciło do bezdomności.

Kościół Uliczny daje coś więcej niż spanie i jedzenie – daje nadzieję – podkreśla Roman, bezdomny przez 5 lat, który dzięki wsparciu organizacji dzisiaj pracuje i wynajmuje mieszkanie w Warszawie.

Założyciele Kościoła Ulicznego i Misji Nowy Początek zaznaczają jednak, że dzisiejsze święto nie należy do nich, lecz do osób, które uzyskały pomoc i zmieniły swoje życie. – Jestem dumna z każdego naszego podopiecznego, z ich siły wewnętrznej i motywacji, i mam nadzieję, że w przyszłości uda nam się pomóc jeszcze większej liczbie osób. Już niedługo planujemy zoptymalizować pracę naszego ośrodka i powiększyć nasz zespół streetworkerów – podsumowuje Marta Bukała, współzałożycielka Kościoła Ulicznego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania
Problemy społeczne Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
2024-10-31 | 15:40

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024 W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej
Problemy społeczne FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
2024-10-11 | 11:00

FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ

Wsparcie dla najmłodszych w trudnych czasach Fundacja Ziko dla Zdrowia aktywnie wspiera dzieci z rodzin poszkodowanych przez powódź, zapewniając im potrzebną pomoc w tym trudnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.