Louis Vuitton: Ponad 10 milionów dolarów na pomoc potrzebującym dzieciom
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Paryż, 25 lutego 2020 r. – W ciągu czterech lat od rozpoczęcia międzynarodowego partnerstwa z UNICEF - Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci, Louis Vuitton zebrał ponad 10 milionów dolarów amerykańskich angażując globalną sieć sklepów, klientów i pracowników, aby wspierać programy UNICEF i pomagać najbardziej potrzebującym dzieciom na świecie.
W obliczu ryzyka związanego z klęskami żywiołowymi, gwałtownymi konfliktami, chorobami zakaźnymi czy ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, alarmująca liczba dzieci potrzebuje natychmiastowej pomocy. Co czwarte dziecko mieszka w kraju dotkniętym konfliktem lub katastrofą naturalną. Wspierając UNICEF, Louis Vuitton daje potrzebującym dzieciom nadzieję na lepsze życie.
Wśród inicjatyw podjętych w ramach partnerstwa, Louis Vuitton wprowadza na rynek kolekcję Silver Lockit. Kolekcja, inspirowana kłódką z 1890 roku zaprojektowaną przez Georges’a Vuitton, aby zabezpieczać najcenniejsze rzeczy klientów, jest symbolem ochrony. Silver Lockit jest także symbolem spełnienia obietnicy Louis Vuitton o pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom.
Dzisiaj Louis Vuitton przedstawia pierwszą srebrną bransoletę Silver Lockit zaprojektowaną przez Virgil Abloh, dyrektora artystycznego linii męskiej Louis Vuitton. 100 USD od każdej sprzedanej bransoletki w cenie 390 USD, zostanie przekazane na wsparcie programów kryzysowych UNICEF.
Około połowa ludzi na świecie, żyjąca bez urządzeń sanitarnych i dostępu do bezpiecznej wody pitnej, zamieszkuje kraje ogarnięte konfliktem. Każdego dnia UNICEF działa w 190 krajach, aby bronić praw dzieci, zaspokajać ich podstawowe potrzeby, zapewnić każdemu dziecku bezpieczeństwo, ochronę i edukację. Środki zebrane przez Louis Vuitton na rzecz UNICEF pomogły dostarczyć natychmiastową pomoc dzieciom w krajach takich jak Syria, Jordania, Bangladesz, Nepal, Mozambik, Zimbabwe czy Malawi.
Kryzys w Syrii jest jednym z największych kryzysów humanitarnych naszych czasów. Ponad 2,5 miliona dzieci żyje jako uchodźcy w Turcji, Libanie, Jordanii, Iraku i Egipcie. W odpowiedzi na kryzys humanitarny, Louis Vuitton wspiera programy UNICEF mające na celu pomoc dzieciom-uchodźcom z Syrii. W 2018 roku, dzięki wsparciu Louis Vuitton, UNICEF zaszczepił blisko 3,5 miliona dzieci poniżej piątego roku życia przeciwko polio i poprawił dostęp do wody pitnej dla około 4,6 miliona ludzi. W Koks Badźar w Bangladeszu kryzys uchodźczy Rohingja wciąż zagraża życiu setek tysięcy dzieci i ich rodzin. W 2018 r. pracownicy terenowi UNICEF zaszczepili około 1,2 miliona ludzi przeciwko cholerze i zapewnili prawie 350 tysiącom uchodźców Rohingja dostęp do wody pitnej.
Cieszymy się, że firma Louis Vuitton postanowiła kontynuować współpracę z UNICEF na rzecz dzieci na świecie, wprowadzając nową srebrną bransoletę Silver Lockit, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska. Środki z jej sprzedaży pozwolą dotrzeć do najbardziej potrzebujących dzieci i chronić je każdego dnia.
Od momentu rozpoczęcia współpracy, także pracownicy Louis Vuitton angażują się w wolontariat pracowniczy na rzecz UNICEF wspierając programy kryzysowe organizacji.
UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, produktu ani usługi.
O UNICEF
UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie: unicef.pl.
Early Stage ponownie wspiera Fundację Dajemy Dzieciom Siłę
Unia Europejska zaczyna widzieć potrzeby seniorów, Polska jeszcze nie
Jak firmy dbają o zdrowie pracowników? Firma WIŚNIOWSKI podpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.