Komunikaty PR

Marka Dove rozpoczyna projekt #PieknoBezFiltra

2021-04-23  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Trela
Yellowcups

Przewóz 34/p. 3
30-716 Kraków
anna.trela|yellowcups.pl| |anna.trela|yellowcups.pl
+48 733 070 360
yellowcups.pl/

Najnowsze badanie przeprowadzone przez Dove przynosi bardzo niepokojące dane dotyczące samooceny i poczucia własnej wartości młodych ludzi. Już 80%[1] nastolatków do 13. roku życia korzysta z aplikacji do edycji zdjęć zmieniających wygląd, by dorównać nierealnym stereotypom piękna. Aż 77% nastolatków próbuje zmienić lub ukryć przynajmniej jedną część swojego ciała przed publikacją zdjęcia w mediach społecznościowych. W rezultacie coraz więcej nastolatków ma niską samoocenę i zaniżone poczucie wartości swojego ciała.

15 lat po kultowym filmie „Evolution”, który pokazywał, w jaki sposób poddaje się modyfikacjom wygląd modelek w reklamach, marka Dove ponownie postanowiła poruszyć problemem retuszu cyfrowego. W filmie „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie”) uświadamia, jak aplikacje do edycji zdjęć zakłamują rzeczywistość i w jaki sposób filtry wpływają na nastolatków, którzy cyfrowo modyfikują swój prawdziwy wygląd. Badanie przeprowadzone w ramach projektu Dove Self-Esteem wskazuje jednoznacznie, że wykorzystywanie filtrów i aplikacji zmieniających wygląd na zdjęciach wpływa negatywnie na samoocenę młodych ludzi. Problem ten jest ważny zwłaszcza teraz, gdy podczas pandemii nastolatkowie spędzają przed ekranami więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej.

Media społecznościowe i ich wpływ na samoocenę

Filtry dostępne w mediach społecznościowych i aplikacje do edycji zdjęć radykalnie wpłynęły na sposób wyrażania siebie za pomocą obrazu. Młode osoby nie chcą pokazywać, jak wyglądają naprawdę. Wszystko po to, by dorównać definicji idealnego piękna, które nie jest osiągalne w prawdziwym życiu. Wpływa to szkodliwie na ich samoocenę, a konsekwencje takiego działania mogą być trwałe i trudne do odwrócenia. Jak wskazuje przeprowadzone badanie:

  • 80% nastolatków zmieniało swój wygląd na zdjęciach filtrami, zanim skończyło 13 lat,
  • 77% nastolatków próbuje zmienić lub ukryć przynajmniej jedną część swojego ciała na zdjęciu przed jego publikacją w mediach społecznościowych.

Okazuje się także, że istnieje zależność pomiędzy presją związaną z kreowaniem wizerunku w mediach społecznościowych, a poczuciem własnej wartości:

  • 52% nastolatków, którzy spędzali od 10 do 30 minut na edycji swoich zdjęć, miało niskie poczucie wartości swojego ciała.
  • W grupie tych, którzy spędzali mniej niż 10 minut na przerabianiu zdjęć przed ich publikacją, odsetek osób z niską samooceną wyniósł 36%.
  • Młodzi ludzie, którzy przerabiają swoje zdjęcia, są bardziej narażeni na niższą samoocenę w kontekście swojego ciała (48%) w porównaniu z tymi, które w ogóle ich nie przerabiają (28%).
  • Młodzież z niższą samooceną swojego ciała chętniej przerabia swoje zdjęcia (56%) niż młode osoby z wysoką samooceną (42%).

Co ogromnie istotne, ankietowani przyznali, że gdyby zdjęcia w mediach społecznościowych w większym stopniu pokazywały, jak wyglądamy naprawdę na co dzień, czuliby się pewniej. 61% nastolatków chciałoby, aby świat bardziej skupiał się na tym, kim są, a nie na tym, jak wyglądają.

Odwrócone selfie

Problem presji, jakiej poddawani się młodzi ludzie w mediach społecznościowych, pokazuje nowy film Dove „Odwrócone Selfie”. Prezentuje on etapy robienia „selfie” – uwidacznia, w jaki sposób młodzi ludzie korzystają z narzędzi do edycji zdjęć, które kiedyś dostępne były tylko dla profesjonalistów. Dziś wystarczy naciśnięcie jednego przycisku, by zupełnie zmienić swój wygląd na zdjęciu zrobionym we własnym pokoju. W rezultacie może ono przypominać to z profesjonalnej sesji modelek. Gdy ze zdjęcia zostają zdjęte wszelkie filtry, okazuje się, że przed ekranem telefonu nie stoi dorosła kobieta, a nastoletnia dziewczynka. Dove, prezentując nowy film, chce podnosić świadomość negatywnego wpływu, jaki może mieć na młodych ludzi presja związana z wyglądem w mediach społecznościowych:

https://youtu.be/qILyPL-B0DQ

Pokochajcie siebie! Poradnik

Z badań jasno wynika, że ​​musimy pomóc nastolatkom bezpiecznie funkcjonować w mediach społecznościowych, by skupili się bardziej na wyrażaniu siebie, a nie na ocenie. Badania Dove Self-Esteem pokazują, że korzystanie z narzędzi edukacyjnych, w tym warsztatów, artykułów online i innych narzędzi cyfrowych w pracy z młodymi ludźmi może zwiększyć ich pewność siebie i umiejętności „zdrowszego” poruszania się w mediach społecznościowych.

We współpracy z Centre for Appearance Research (University of West England), największą na świecie instytucją badawczą zajmującą się rolą wyglądu i obrazu ciała w życiu ludzi, Dove przygotował poradnik „Pokochajcie siebie!”. Ma on stanowić wsparcie dla rodziców, nauczycieli i wychowawców, dostarczając wskazówek, jak młodzież może korzystać z mediów społecznościowych w sposób pozytywny i kreatywny. Pomoże on dorosłym zrozumieć wyzwania, przed którymi stoją młodzi ludzie w Internecie, i zachęcić do rozmowy. Zawarte w nim zostały konkretne porady, jak uczynić media społecznościowe zdrową i bezpieczną przestrzenią, w której można się rozwijać.

Poradnik „Pokochajcie siebie!” jest dostępny do pobrania bezpłatnie na stronie Dove.com/pewnoscsiebie

O PROJEKCIE DOVE SELF-ESTEEM

Od 2004 r. Dove w ramach projektu Dove Self-Esteem podejmuje działania mające rozwiązać problem niskiej samooceny i negatywnego postrzegania swojego ciała u nastolatków. W ten sposób pomaga kolejnym pokoleniom budować pozytywną relację ze swoim ciałem, by obawy i lęki związane z wyglądem nie były barierą do tego, by w pełni wykorzystywać swój potencjał. Do tej pory program objął swoim zasięgiem ponad 69 milionów młodych ludzi w 150 krajach świata. Do 2030 r. Dove chce pomóc globalnie aż 250 milionom nastolatków, tworząc największy na świecie program edukacyjny w zakresie budowania pozytywnej samooceny i pewności siebie.

 

 

 


[1] Research conducted by Edelman Data & Intelligence, a global, multidisciplinary research, analytics and data consultancy between November and December 2020 in the USA with 568 girls aged 10-17 and 2,008 women aged 18-55

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.