Mars przedstawia wyniki globalnego badania dotyczącego równości płci
W ramach kampanii #HereToBeHeard ponad 10 000 kobiet wystosowało apel o zmiany systemowe. Nowy raport Mars Inc. zawiera praktyczne rekomendacje dotyczące przełamywania barier utrudniających kobietom osiąganie pełnego potencjału.
Przez trzy miesiące – kobiety z 88 krajów uczestniczyły w crowdsourcingowym badaniu Mars Inc. opierającym się na jednym pytaniu: “Co należy zmienić, aby więcej kobiet mogło w pełni wykorzystać swój potencjał?”. Zebrane odpowiedzi pochodziły od tysięcy respondentek różniących się pod względem wieku, narodowości, religii, kondycji fizycznej oraz orientacji seksualnej. To, co je łączy to chęć kształtowania bardziej inkluzywnego świata. Wyniki badania zostały opublikowane w czasie, gdy konsekwencje pandemii COVID-19 cofnęły marsz kobiet ku równości o 136 lat[1]. Raport stanowi część platformy Mars Full Potential i ma na celu przyspieszenie działań na rzecz równości płci.
Począwszy od nagrań krótkich wypowiedzi po bardzo osobiste przemyślenia, w ramach badania kobiety apelowały o wprowadzenie zmian systemowych w relacjach z pracodawcami, rządami, społecznościami i mężczyznami, które pozwolą im przełamać bariery, z którymi borykają się na co dzień. Głosy kobiet zebrane w raporcie Here To Be Heard wzywają całe społeczeństwa do słuchania, uczenia się i intensyfikacji działań na rzecz równości płci.
Do najczęściej poruszanych kwestii należały:
- koniec dyskryminacji i szkodliwych stereotypów (80%),
- równe szanse w rozwoju zawodowym (79%),
- większa decyzyjności (65%),
- większe wsparcie rodzicielskie (30%),
- większa równowaga między pracą, a życiem prywatnym (26%),
- równy dostęp do edukacji (24%),
- większa troska o zdrowie i dobre samopoczucie (19%),
- koniec nękania oraz przemocy ze względu na płeć (15%).
Raport zwraca także uwagę na fakt, że pozycja kobiet na rynku pracy uległa znaczącej zmianie ze względu na pandemię. W konsekwencji perturbacji gospodarczych i społecznych miejsce pracy straciło 64 miliony pracownic na świecie, co łącznie pozbawiło je dochodu
w wysokości 800 miliardów dolarów[2]. Dlatego też firmy z całego świata powinny wziąć na siebie odpowiedzialność za tę sytuację i walczyć poprzez dawanie kobietom nowych możliwości rozwoju.
- Kobiety z całego świata podzieliły się z nami swoimi historiami, pomysłami, ambicjami i frustracjami. Zadaliśmy proste pytanie, a w zamian otrzymaliśmy wnikliwe, wymagające i poruszające odpowiedzi. Teraz korporacje powinny dołożyć wszelkich starań, aby dokonać zmian w kwestii równości płci. Mars pozostaje głęboko zaangażowany w te działania i zachęcamy inne firmy, rządy oraz partnerów biznesowych do podjęcia akcji oraz inwestowania tam, gdzie ma to największe znaczenie. Niech 10 000 głosów kobiet z całego świata będzie potężnym narzędziem zmiany – mówi Victoria Mars, ambasadorka programu Mars Full Potential.
Mars zrealizował badanie #HereToBeHeard wspólnie m.in. z zespołem naukowców z Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) w Saïd Business School Uniwersytetu Oxfordzkiego. Jest ono częścią uruchomionej w 2020 roku platformy Mars Full Potential. Celem tej inicjatywy jest wzmocnienie pozycji kobiet i działania na rzecz równości płci. Jednym z postanowień firmy z obszaru „Inkluzywności i Różnorodności” jest stworzenie zrównoważonych pod względem płci zespołów kierowniczych. Firma poczyniła znaczący postęp w realizacji tego celu, zwiększając równowagę z 43% do 50% w ciągu jednego roku. Jednocześnie Mars potwierdził, że luka płacowa pomiędzy 133 000 współpracowników, z których połowa to kobiety, nie istnieje.
Mars, kierując się misją zgodnie, z którą świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj, wykorzystuje wnioski płynące z raportu, aby opracować i wdrożyć nowe polityki oraz działania wspierające różnorodne i włączające miejsce pracy.
Więcej informacji z raportu można zaleźć na stronie: https://www.mars.com/heretobeheard
[1] https://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf
[2] https://www.oxfam.org/en/press-releases/covid-19-cost-women-globally-over-800-billion-lost-income-one-year, dostęp: 19.01.2022
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
FUNDACJA ZIKO DLA ZDROWIA WSPIERA DZIECI DOTKNIĘTE POWODZIĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
Resort rolnictwa pracuje nad zmianami w ustawie o dzierżawie rolniczej. Nowe przepisy mają uporządkować kwestię umów dzierżawy, dziś często zawieranych w formie ustnej, bez rejestracji, co uniemożliwia rolnikom uprawiającym dzierżawioną ziemię starania o krajowe i unijne dopłaty. Ministerstwo zapewnia, że na zmianach skorzystają obie strony. Wkrótce mają ruszyć konsultacje projektu ustawy z rolnikami, a nowe przepisy mogłyby wejść w życie w 2026 roku.
Polityka
Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa
Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.