P&G podsumowuje swoje działania społeczne w Polsce w 2021 roku
Firma Procter & Gamble od ponad 180 lat wspiera społeczności i konsumentów zarówno w codziennych czynnościach, jak i w obliczu nieoczekiwanych wyzwań i kryzysów. W tym celu firma współpracuje z partnerami, wykorzystuje siłę i skalę działania swoich marek i wspomaga zaangażowanie pracowników. Rok po ogłoszeniu kampanii „#DziałajMYRazem” P&G podsumowuje swoje działania na rzecz społeczności, równości i środowiska naturalnego w Polsce, w roku 2021.
Platforma „Lead with Love”, w Polsce obecna pod hasłem #DziałajMYRazem, to kontynuacja światowych wysiłków P&G na rzecz społeczności, równości i integracji oraz ochrony środowiska prowadzonych przez firmę od wielu lat. W Polsce firma oraz jej marki od początku swojej obecności w kraju, zrealizowały wiele projektów, odzwierciedlających wszechstronne zaangażowanie P&G w niesienie pomocy.
„Jako P&G czujemy się silnie związani ze społecznościami, w których żyjemy i pracujemy. Dlatego działamy w obszarach, które wymagają uwagi i w których możemy, jako firma, mieć rzeczywisty, pozytywny wpływ. W tym celu wykorzystujemy zasięg naszej firmy oraz siłę naszych marek, by wspólnie z naszymi partnerami i pracownikami podejmować działania, które mogą przynosić realne zmiany w naszym otoczeniu. Wierzymy, że działania, które realizujemy w ramach kampanii „#DziałajMYRazem” pozwolą wesprzeć lokalne społeczności, ograniczyć wpływ na środowisko, a także eliminować nierówności społeczne.” – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
W ciągu ostatniego roku, P&G zrealizowało w Polsce kilkanaście inicjatyw, dzięki którym lokalne społeczności, w tym dzieci, otrzymały potrzebne wsparcie. Firma koncentruje swoje zaangażowanie na trzech aspektach:
Wpływ na środowisko naturalne
- Przeciwdziałanie globalnym zmianom klimatycznym, walka z zanieczyszczeniem środowiska czy konieczność ograniczenia zużycia zasobów, występują w skali globalnej i wymagają zaangażowania każdego z nas, najlepiej już od najmłodszych lat. P&G poświęca kwestiom zapobiegania zmianom klimatycznym wiele uwagi w swojej codziennej działalności. Firma dostrzega jednak także wartość dzielenia się zdobytą wiedzą z młodym pokoleniem, by wkraczało ono w życie bardziej świadome swojego wpływu na środowisko naturalne i przygotowane do jego ograniczenia. Dlatego P&G wraz z Fundacją Nasza Ziemia oraz zespołem metodycznym przygotowały dwa programy edukacji ekologicznej dla uczniów szkół podstawowych. W ramach projektów „Uczniowskie Ekonawyki” i „Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” powstały materiały promujące pozytywne, proekologiczne nawyki w codziennym życiu. Z materiałów skorzystało już ponad 21 000 uczniów z całej Polski. Misją Fundacji Nasza Ziemia jest popularyzowanie poszanowania środowiska, zmiany postaw społecznych na bardziej przyjazne naszej Planecie oraz inicjowanie działań służących zachowaniu i poprawie stanu środowiska. Dzięki wsparciu i współpracy z Procter and Gamble mamy możliwość docierania z atrakcyjną edukacją ekologiczną do najmłodszych. Wierzymy bowiem, że we współpracy jest siła, dzięki której możemy skuteczniej inspirować i uwrażliwiać ludzi na potrzeby Matki Ziemi – komentuje Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Wpływ na społeczeństwo
- Niedożywienie to problem, który wciąż dotyka w Polsce część najmłodszych. Według badań, aż 5,9 % dzieci w naszym kraju żyje poniżej minimum egzystencji[1], a największe trudności przeżywają rodziny wielodzietne. Program „Czyste pomaganie” powstał z myślą o dzieciach w potrzebie, które nie mają zapewnionego codziennego dostępu do ciepłych, pełnowartościowych posiłków. Firma P&G połączyła siły ze Stowarzyszeniem „SOS Wioski Dziecięce” oraz z siecią Kaufland. Owocem tej współpracy jest 10 000 pełnowartościowych posiłków w 2021 roku i 25 000 posiłków od 2018 roku. To niezwykle ważne, że wraz z P&G możemy skupić się na regularnym dożywianiu najmłodszych! Rezultatem tego wyjątkowego partnerstwa jest lepsze zdrowie i prawidłowy rozwój dzieci, nawet w tym trudnym, pandemicznym okresie. – komentuje Klaudia Wardecka, z działu Fundraisingu korporacyjnego SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce
- P&G wykorzystuje też innowacje swoich marek, by wspierać tych, którym pomoc jest szczególnie potrzebna. W Polsce rodzi się rocznie ok. 23 000 wcześniaków, potrzebujących specjalistycznej opieki od chwili przyjścia na świat. Dziecko przedwcześnie urodzone może mieć problemy m.in. z oddychaniem i prawidłową pracą serca, a niedojrzała skóra wymaga szczególnej troski i pielęgnacji. Marka Pampers od lat wspiera przedwcześnie urodzone dzieci, przekazując oddziałom intensywnej terapii noworodka, opracowane przez siebie, specjalistyczne pieluszki Pampers Premiee. W zeszłym roku marka przekazała ponad 500 000 tysięcy pieluszek, a od początku akcji już ponad 1 730 000 sztuk.
- Działania społeczne w P&G to jednak nie tylko domena firmy. W jej strukturach działa wielu wolontariuszy, którzy łączą swoje siły z przedsięwzięciami firmy, by wspomagać tych, którym pomoc jest najbardziej potrzebna. „Choinka Marzeń” to coroczna akcja wolontariacka, w której od ponad 10 lat biorą udział pracownicy ze wszystkich placówek firmy w Polsce, biura marketingu i sprzedaży, trzech fabryk koncernu, hubu IT i Europejskiego Centrum Logistyki. W ramach inicjatywy, pracownicy P&G, przygotowują wymarzone prezenty świąteczne dla dzieci z najuboższych rodzin z sąsiedztwa. W samym 2021 roku prezenty otrzymało ponad 380 dzieci w Polsce. Firma P&G dąży do realnego, pozytywnego wpływu na jakość życia społeczeństwa Targówka. Cieszymy się, że dzięki “Choince Marzeń” i zaangażowaniu pracowników P&G dzieci z sąsiedztwa firmy mogą co roku poczuć magię Świąt. Liczymy na to, że dzięki dobroci jakiej doświadczają, same w przyszłości będą dostrzegać potrzebujące osoby w swoim otoczeniu.
– komentuje Hanna Nerć, Przewodnicząca Rady Osiedla Targówek Fabryczny.
Działanie na rzecz równości
- Co 5 kobieta lub dziewczyna w Polsce ma problem z dostępem do odpowiednich środków higieny menstruacyjnej, a 1 na 6 dziewcząt opuściła zajęcia lekcyjne podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych[2]. Dążąc do stworzenia świata, w którym każdy ma równe szanse, marka Always zainicjowała kampanię #AkcjaDonacja. To pierwszy, realizowany na tak szeroką skalę, program w polskich szkołach, w ramach którego uczennice pochodzące z niezamożnych rodzin otrzymują pakiety podpasek marki Always. Dzięki nim unikną opuszczania zajęć lekcyjnych, a tym samym zwiększą swoje szanse edukacyjne. Ponadto dzięki otrzymanemu wsparciu mają szansę umocnić swoją pewność siebie, która jest kluczowa dla emocjonalnego rozwoju nastolatek. W samym tylko 2021 roku w programie wzięło udział prawie 500 szkół z 12 województw, a blisko 2 000 000 podpasek trafiło do ponad 24 000 uczennic. Łącznie, od marca 2020 roku, ponad 60 000 uczennic otrzymało wsparcie.
To zaledwie część przykładów działań społecznych, prowadzonych na rzecz społeczności lokalnych, osób o utrudnionym starcie życiowym, na rzecz równości i eliminowania wykluczenia, a także zmierzających do ochrony środowiska i zasobów naturalnych, które firma prowadzi od lat. 2021 rok był kolejnym rokiem takiej działalności. #DziałajMYRazem to platforma łącząca te wszystkie działania. Jej źródło można odnaleźć w filmie „Emocje”, promującym projekt.
Film można obejrzeć oraz pobrać pod linkiem: https://lion.box.com/s/jr5l1c1zqa9thgmf5v66ncbnc6q5nl6s
[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/ubostwo-pomoc-spoleczna/zasieg-ubostwa-ekonomicznego-w-polsce-w-2020-roku,14,8.html
[2] Ankieta online wykonana na zlecenie P&G w 2018 roku, przeprowadzona została na grupie 300 dziewcząt w wieku 18-24
Pierwsza Gwiazdka Samodzielności zaświeci dla wychowanków pieczy zastępczej
25.11 - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ELIMINACJI PRZEMOCY WOBEC KOBIET
Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.