Pomóżmy mądrze pomagać

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
- Jak najlepiej udzielić pomocy rzeczowej uchodźcom i mieszkańcom Ukrainy, aby kupowane lub przeznaczane na ten cel produkty były najlepiej dobrane i ułatwiały najbardziej potrzebującym sprawny dostęp do nich?
- Jak unikać chaosu i nie marnować przeznaczanych środków oraz zaangażowania wolontariuszy z takim poświeceniem pomagającym ofiarom rosyjskiej napaści na Ukrainę?
Pomoże w tym zestaw standardów, jaki w zwięzłej i czytelnej formie wskazuje, jak mądrze pomagać, przeznaczając dary rzeczowe. To „DEKALOG POMOCY RZECZOWEJ DLA OFIAR WOJNY W UKRAINIE” i „7 SPOSOBÓW NA TRAFNĄ POMOC” – dwie infografiki, które można rozpowszechniać w mediach społecznościowych organizacji pomocowych, samorządów czy redakcji medialnych lub w kanałach influencerów lub prywatnych. Można je także drukować i wręczać osobom chcącym pomagać rzeczowo lub wykorzystać ich treść w materiałach poradnikowych. To początek akcji „Pomagaj Mądrze”, która wkrótce obejmie wsparcie instruktarzowe dot. optymalizowania także innych form pomocy. Materiały i inne praktyczne informacje, w tym listy wiarygodnych organizacji pomocowych, zbiera strona www.pomagajmadrze.pl, z której można pobrać pliki lub sprawdzić na niej, do kogo warto skierować się z pomocą rzeczową.
Przy obecnie tak gigantycznej skali potrzeb i osobistego zaangażowania milionów Polaków na wagę złota jest usprawnienie udzielanej pomocy. Uniknięcie częstych sytuacji, gdy do punktów zbiórki darów trafiają rzeczy mało przydatne lub dostarczane w taki sposób, że ich selekcja i segregacja niepotrzebnie angażują czas i wysiłek wolontariuszy. W odpowiedzi na te problemy, a także na podstawie zebranych opinii oraz wskazań i postulatów doświadczonych praktyków, od lat zajmujących się pomocą rzeczową został stworzony standard pomocy rzeczowej. Uwzględnienia on również wnioski płynące z ogromnej fali pomocy od początku inwazji Rosji na Ukrainę.
Standardy te zostały ujęte w formę infografik, które są bardzo skutecznym środkiem przekazywania kluczowych instrukcji lub informacji. Są też bardzo efektywne do dystrybucji w obecnie najpopularniejszych kanałach komunikacji – mediach społecznościowych czy portalach informacyjnych. Mają one pomóc indywidualnym osobom najlepiej realizować chęć pomocy rzeczowej, a organizującym zbiórki organizacjom pomocowym i samorządom – porządkować przynoszone dary, zanim trafią do tych punktów.
Złoty standard na początek obejmuje 7 zasad trafnej pomocy oraz rozszerzony Dekalog pomocy rzeczowej dla ofiar wojny w Ukrainie. Różne formy tych grafik oraz ich treści dostępne są do ściągnięcia ze strony www.pomagajmadrze.pl. Są to:
- infografiki w formie dostosowanej do sieci społecznościowych: Facebook, Twitter, LinkedIn,
- kwadratowe grafiki na Instagram,
- pliki z infografikami do wydruku w formacie A4, np. do powieszenia w organizacji czy instytucji gromadzącej dary rzeczowe albo do rozdawania zainteresowanym,
- plik ze wzorem etykiety do oznaczania paczek z darami rzeczowymi.
Jednocześnie na stronie można znaleźć listę wiarygodnych organizacji z danymi kontaktowymi. Z czasem będą się tam pojawiać się kolejne treści i infografiki dotyczące innych form wsparcia potrzebujących. Warto dodać, ze wypracowany standard jest uniwersalny i dotyczy wszelkich akcji pomocy rzeczowej.
Pragmatyczne rozwiązanie wskazujące, jak pomagać z głową zostało już wdrożone przez wiele organizacji pomocowych i samorządów. Jak bowiem sygnalizowały one organizatorom akcji, takie informacje porządkujące dla osób udzielających pomocy były bardzo im potrzebne. Inicjatorem i organizatorem akcji jest warszawska agencja Alert Media Communications. Zarówno materiały graficzne, jak i sama strona www nie są jednak brandowane ani logotypami tej agencji, ani innych podmiotów. Celem akcji jest bowiem popularyzacja bardzo potrzebnej teraz podstawowej wiedzy porządkującej pomoc rzeczową, a nie promocja kogokolwiek.
Aby jednak biorącym udział w akcji organizacjom i samorządom umożliwić zwiększenie efektywności prowadzonych zbiórek, każdemu takiemu podmiotowi umożliwiono umieszczenie swojego logo na grafikach (z informacją, że jest partnerem akcji), jeśli mogłoby to lokalnie wesprzeć skuteczność dotarcia z informacjami z infografik.
Aby ułatwić mądre pomaganie zarówno darczyńcom, jak i organizacjom, a finalnie i potrzebującym, zachęcamy do publikacji grafik i adresu strony www.pomagajmadrze.pl.
Kontakt:
Alert Media Communications
e-mail: kontakt@pomagajmadrze.pl
Dekalog pomocy rzeczowej dla ofiar wojny w Ukrainie
- Jeśli chcesz pomóc rzeczowo - wybierz znaną i sprawdzoną organizację lub akcję władz Twojego miasta.
Listę wiarygodnych organizacji znajdziesz na www.pomagajmadrze.pl - Zanim coś kupisz sprawdź, jaka pomoc i wsparcie właśnie teraz są najbardziej potrzebne.
Lista potrzeb się zmienia i jest sporo fake newsów, a rzetelne organizacje i samorządy najlepiej wiedzą, co aktualnie jest niezbędne. - Rzeczy nowe są bardziej przydatne niż używane.
Pomoc ofiarom wojny nie jest okazją do porządków w szafie lub magazynku. Dbaj o jakość! - Masz 50, 100 lub 500 zł na pomoc? Nie kupuj kilku różnych rzeczy na raz, ale całe zgrzewki jednego produktu z aktualnej listy potrzeb.
To ułatwi dystrybucję wśród potrzebujących. - Kupuj produkty spożywcze i leki z wyraźnie widoczną oraz długą datą przydatności.
Lepsze są w opakowaniach plastikowych, metalowych i kartonowych niż szklanych. - Pakuj swą pomoc w zamknięte kartony oraz hasłowo napisz, co jest w środku.
Podaj ilość sztuk, a w przypadku odzieży opisz też rozmiary. - Sortuj! Nie mieszaj w jednym kartonie pomocy różnego rodzaju.
Oddzielnie pakuj produkty spożywcze, leki, środki czystości itp. – grupuj kategoriami. - Przygotowaną pomoc przywieź do punktów zbiórek firmowanych przez znaną organizację lub samorząd.
Będziesz mieć pewność, że Twoja pomoc trafi we właściwe ręce. - Nie masz pewności, co kupić lub przekazać? Wpłać wybraną kwotę na konto organizacji pomocowej.
Wybieraj TYLKO konta organizacji już znanych i sprawdzonych w niesieniu pomocy. - Planuj długofalowo. Twoja pomoc będzie potrzebna jeszcze długo. Wybierz jedną ze sprawdzonych organizacji lub samorząd jako stałego partnera Twojej pomocy.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.