Komunikaty PR

Pomóżmy mądrze pomagać

2022-03-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
  • Jak najlepiej udzielić pomocy rzeczowej uchodźcom i mieszkańcom Ukrainy, aby kupowane lub przeznaczane na ten cel produkty były najlepiej dobrane i ułatwiały najbardziej potrzebującym sprawny dostęp do nich?
  • Jak unikać chaosu i nie marnować przeznaczanych środków oraz zaangażowania wolontariuszy z takim poświeceniem pomagającym ofiarom rosyjskiej napaści na Ukrainę?

Pomoże w tym zestaw standardów, jaki w zwięzłej i czytelnej formie wskazuje, jak mądrze pomagać, przeznaczając dary rzeczowe. To „DEKALOG POMOCY RZECZOWEJ DLA OFIAR WOJNY W UKRAINIE” i „7 SPOSOBÓW NA TRAFNĄ POMOC” – dwie infografiki, które można rozpowszechniać w mediach społecznościowych organizacji pomocowych, samorządów czy redakcji medialnych lub w kanałach influencerów lub prywatnych. Można je także drukować i wręczać osobom chcącym pomagać rzeczowo lub wykorzystać ich treść w materiałach poradnikowych. To początek akcji „Pomagaj Mądrze”, która wkrótce obejmie wsparcie instruktarzowe dot. optymalizowania także innych form pomocy. Materiały i inne praktyczne informacje, w tym listy wiarygodnych organizacji pomocowych, zbiera strona www.pomagajmadrze.pl, z której można pobrać pliki lub sprawdzić na niej, do kogo warto skierować się z pomocą rzeczową.

Przy obecnie tak gigantycznej skali potrzeb i osobistego zaangażowania milionów Polaków na wagę złota jest usprawnienie udzielanej pomocy. Uniknięcie częstych sytuacji, gdy do punktów zbiórki darów trafiają rzeczy mało przydatne lub dostarczane w taki sposób, że ich selekcja i segregacja niepotrzebnie angażują czas i wysiłek wolontariuszy. W odpowiedzi na te problemy, a także na podstawie zebranych opinii oraz wskazań i postulatów doświadczonych praktyków, od lat zajmujących się pomocą rzeczową został stworzony standard pomocy rzeczowej. Uwzględnienia on również wnioski płynące z ogromnej fali pomocy od początku inwazji Rosji na Ukrainę.

Standardy te zostały ujęte w formę infografik, które są bardzo skutecznym środkiem przekazywania kluczowych instrukcji lub informacji. Są też bardzo efektywne do dystrybucji w obecnie najpopularniejszych kanałach komunikacji – mediach społecznościowych czy portalach informacyjnych. Mają one pomóc indywidualnym osobom najlepiej realizować chęć pomocy rzeczowej, a organizującym zbiórki organizacjom pomocowym i samorządom – porządkować przynoszone dary, zanim trafią do tych punktów.

Złoty standard na początek obejmuje 7 zasad trafnej pomocy oraz rozszerzony Dekalog pomocy rzeczowej dla ofiar wojny w Ukrainie. Różne formy tych grafik oraz ich treści dostępne są do ściągnięcia ze strony www.pomagajmadrze.pl. Są to:

  • infografiki w formie dostosowanej do sieci społecznościowych: Facebook, Twitter, LinkedIn,
  • kwadratowe grafiki na Instagram,
  • pliki z infografikami do wydruku w formacie A4, np. do powieszenia w organizacji czy instytucji gromadzącej dary rzeczowe albo do rozdawania zainteresowanym,
  • plik ze wzorem etykiety do oznaczania paczek z darami rzeczowymi.

Jednocześnie na stronie można znaleźć listę wiarygodnych organizacji z danymi kontaktowymi. Z czasem będą się tam pojawiać się kolejne treści i infografiki dotyczące innych form wsparcia potrzebujących. Warto dodać, ze wypracowany standard jest uniwersalny i dotyczy wszelkich akcji pomocy rzeczowej.

Pragmatyczne rozwiązanie wskazujące, jak pomagać z głową zostało już wdrożone przez wiele organizacji pomocowych i samorządów. Jak bowiem sygnalizowały one organizatorom akcji, takie informacje porządkujące dla osób udzielających pomocy były bardzo im potrzebne. Inicjatorem i organizatorem akcji jest warszawska agencja Alert Media Communications. Zarówno materiały graficzne, jak i sama strona www nie są jednak brandowane ani logotypami tej agencji, ani innych podmiotów. Celem akcji jest bowiem popularyzacja bardzo potrzebnej teraz podstawowej wiedzy porządkującej pomoc rzeczową, a nie promocja kogokolwiek.

Aby jednak biorącym udział w akcji organizacjom i samorządom umożliwić zwiększenie efektywności prowadzonych zbiórek, każdemu takiemu podmiotowi umożliwiono umieszczenie swojego logo na grafikach (z informacją, że jest partnerem akcji), jeśli mogłoby to lokalnie wesprzeć skuteczność dotarcia z informacjami z infografik.

Aby ułatwić mądre pomaganie zarówno darczyńcom, jak i organizacjom, a finalnie i potrzebującym, zachęcamy do publikacji grafik i adresu strony www.pomagajmadrze.pl.

Kontakt:

Alert Media Communications

e-mail: kontakt@pomagajmadrze.pl


Dekalog pomocy rzeczowej dla ofiar wojny w Ukrainie

  1. Jeśli chcesz pomóc rzeczowo - wybierz znaną i sprawdzoną organizację lub akcję władz Twojego miasta.
    Listę wiarygodnych organizacji znajdziesz na www.pomagajmadrze.pl
  2. Zanim coś kupisz sprawdź, jaka pomoc i wsparcie właśnie teraz są najbardziej potrzebne.
    Lista potrzeb się zmienia i jest sporo fake newsów, a rzetelne organizacje i samorządy najlepiej wiedzą, co aktualnie jest niezbędne.
  3. Rzeczy nowe są bardziej przydatne niż używane.
    Pomoc ofiarom wojny nie jest okazją do porządków w szafie lub magazynku. Dbaj o jakość!
  4. Masz 50, 100 lub 500 zł na pomoc? Nie kupuj kilku różnych rzeczy na raz, ale całe zgrzewki jednego produktu z aktualnej listy potrzeb.
    To ułatwi dystrybucję wśród potrzebujących.
  5. Kupuj produkty spożywcze i leki z wyraźnie widoczną oraz długą datą przydatności.
    Lepsze są w opakowaniach plastikowych, metalowych i kartonowych niż szklanych.
  6. Pakuj swą pomoc w zamknięte kartony oraz hasłowo napisz, co jest w środku.
    Podaj ilość sztuk, a w przypadku odzieży opisz też rozmiary.
  7. Sortuj! Nie mieszaj w jednym kartonie pomocy różnego rodzaju.
    Oddzielnie pakuj produkty spożywcze, leki, środki czystości itp. – grupuj kategoriami.
  8. Przygotowaną pomoc przywieź do punktów zbiórek firmowanych przez znaną organizację lub samorząd.
    Będziesz mieć pewność, że Twoja pomoc trafi we właściwe ręce.
  9. Nie masz pewności, co kupić lub przekazać? Wpłać wybraną kwotę na konto organizacji pomocowej.
    Wybieraj TYLKO konta organizacji już znanych i sprawdzonych w niesieniu pomocy.
  10. Planuj długofalowo. Twoja pomoc będzie potrzebna jeszcze długo. Wybierz jedną ze sprawdzonych organizacji lub samorząd jako stałego partnera Twojej pomocy.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.