Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024
W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej przez Fundację Dobrych Inicjatyw. Uczestnicy przez 10 dni rywalizowali ze sobą w dyscyplinach polegających na zacieśnianiu więzi z rodziną i przyjaciółmi, gromadząc punkty na konto dzieci z pieczy zastępczej. Dzięki wspólnemu spędzaniu czasu olimpijczycy zebrali 60 850 zł, które zostaną przeznaczone na wsparcie dzieci przebywających w instytucjonalnej pieczy zastępczej i usamodzielnionych wychowanków tzw. domów dziecka.
Wielkie emocje towarzyszyły pracownikom firm partnerskich Fundacji Dobrych Inicjatyw, którzy w drugiej połowie października ustanawiali kolejne rekordy czasu spędzonego z bliskimi w ramach premierowej edycji Olimpiady Dobrych Relacji.
Organizowana przez FDI olimpiada to nowatorskie podejście do charytatywnej rywalizacji – zamiast zmagań sportowych uczestnicy przez 10 dni podejmowali się różnorodnych aktywności mających na celu wzmacnianie więzi z rodziną i przyjaciółmi, czego rezultatem było około 3200 godzin spędzonych z najbliższymi oraz wykonanie łącznie 3380 zadań. Warunkiem uzyskania punktów za zrealizowane zadania było udokumentowanie w dedykowanej aplikacji aktywności wykonanej z bliską osobą. Zdobyte punkty zostały finalnie zamienione na środki finansowe.
W działania włączyło się prawie 500 osób bliskich uczestnikom – przyjaciół i członków rodziny, tworząc szeroką społeczność zaangażowaną w pomoc dzieciom i młodym dorosłym, których relacje z bliskimi z różnych powodów zostały zaburzone.
- Potrzeba zrealizowania tego projektu wyrosła bezpośrednio z działalności Fundacji Dobrych Inicjatyw i sytuacji naszych beneficjentów, którym bliskich relacji w życiu zabrakło. Jako Fundacja na co dzień wspieramy dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych, które zostały zawiedzione we własnej rodzinie, zmagają się z traumą odrzucenia i samotnością. Dlatego chcemy promować ideę pielęgnowania relacji, szczególnie w czasie kiedy wiele osób z braku czasu czy chęci odstępuje od wartościowego spędzania czasu z drugim człowiekiem. Cieszymy się, że z tak dużym zaangażowaniem pracownicy firm partnerskich wsparli naszą inicjatywę, pokazując, że dobro może być wynikiem codziennych, prostych działań – mówi Anna Wrzosk-Piechowska z Fundacji Dobrych Inicjatyw.
Dzięki zaangażowaniu partnerów biznesowych fundacji oraz aktywny udział w projekcie pracowników tych firm, Fundacja Dobrych Inicjatyw ma szansę nadal wspierać młodych ludzi w ich dążeniu do samodzielności i integracji społecznej, wzmacniając ich szanse na pomyślną przyszłość. Zgromadzone fundusze zostaną przeznaczone na programy wsparcia dla dzieci i młodzieży z pieczy zastępczej, obejmujące zarówno pomoc w edukacji, rozwijanie zainteresowań, jak i wsparcie psychologiczne dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i młodych dorosłych wychodzących z systemu opieki instytucjonalnej.
Olimpiada Dobrych Relacji była nie tylko sukcesem finansowym, ale również wzorem dla innych organizacji, jak skutecznie angażować zespoły w działania charytatywne, które pozytywnie wpływają na ich życie osobiste oraz społeczną odpowiedzialność.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fundacja Dobrych Inicjatyw (FDI) wspiera dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych (tzw. domów dziecka) w zakresie rozwoju ich kompetencji, umiejętności i pasji pozaszkolnych. Zbudowaliśmy społeczność ponad 1200 wolontariuszy, ponad 400 wychowanków mieszkających w 28 placówkach opiekuńczo-wychowawczych z małych miejscowości i terenów wiejskich w Polsce. Więcej na stronie: www.fdi.org.pl
![Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1247758552,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
![Burger King wchodzi do Zgorzelca](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1420173382,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Burger King wchodzi do Zgorzelca
![Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1144389726,w_295,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/platnosc-alexander-grey--8a5ej1-mmq-unsplash,w_274,_small.jpg)
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
![](https://www.newseria.pl/files/11111/afd-froelich-migranci-foto2,w_133,_small.jpg)
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bukowska-tomczak-alkohol-foto2,w_133,_small.jpg)
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.