Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024
W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej przez Fundację Dobrych Inicjatyw. Uczestnicy przez 10 dni rywalizowali ze sobą w dyscyplinach polegających na zacieśnianiu więzi z rodziną i przyjaciółmi, gromadząc punkty na konto dzieci z pieczy zastępczej. Dzięki wspólnemu spędzaniu czasu olimpijczycy zebrali 60 850 zł, które zostaną przeznaczone na wsparcie dzieci przebywających w instytucjonalnej pieczy zastępczej i usamodzielnionych wychowanków tzw. domów dziecka.
Wielkie emocje towarzyszyły pracownikom firm partnerskich Fundacji Dobrych Inicjatyw, którzy w drugiej połowie października ustanawiali kolejne rekordy czasu spędzonego z bliskimi w ramach premierowej edycji Olimpiady Dobrych Relacji.
Organizowana przez FDI olimpiada to nowatorskie podejście do charytatywnej rywalizacji – zamiast zmagań sportowych uczestnicy przez 10 dni podejmowali się różnorodnych aktywności mających na celu wzmacnianie więzi z rodziną i przyjaciółmi, czego rezultatem było około 3200 godzin spędzonych z najbliższymi oraz wykonanie łącznie 3380 zadań. Warunkiem uzyskania punktów za zrealizowane zadania było udokumentowanie w dedykowanej aplikacji aktywności wykonanej z bliską osobą. Zdobyte punkty zostały finalnie zamienione na środki finansowe.
W działania włączyło się prawie 500 osób bliskich uczestnikom – przyjaciół i członków rodziny, tworząc szeroką społeczność zaangażowaną w pomoc dzieciom i młodym dorosłym, których relacje z bliskimi z różnych powodów zostały zaburzone.
- Potrzeba zrealizowania tego projektu wyrosła bezpośrednio z działalności Fundacji Dobrych Inicjatyw i sytuacji naszych beneficjentów, którym bliskich relacji w życiu zabrakło. Jako Fundacja na co dzień wspieramy dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych, które zostały zawiedzione we własnej rodzinie, zmagają się z traumą odrzucenia i samotnością. Dlatego chcemy promować ideę pielęgnowania relacji, szczególnie w czasie kiedy wiele osób z braku czasu czy chęci odstępuje od wartościowego spędzania czasu z drugim człowiekiem. Cieszymy się, że z tak dużym zaangażowaniem pracownicy firm partnerskich wsparli naszą inicjatywę, pokazując, że dobro może być wynikiem codziennych, prostych działań – mówi Anna Wrzosk-Piechowska z Fundacji Dobrych Inicjatyw.
Dzięki zaangażowaniu partnerów biznesowych fundacji oraz aktywny udział w projekcie pracowników tych firm, Fundacja Dobrych Inicjatyw ma szansę nadal wspierać młodych ludzi w ich dążeniu do samodzielności i integracji społecznej, wzmacniając ich szanse na pomyślną przyszłość. Zgromadzone fundusze zostaną przeznaczone na programy wsparcia dla dzieci i młodzieży z pieczy zastępczej, obejmujące zarówno pomoc w edukacji, rozwijanie zainteresowań, jak i wsparcie psychologiczne dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i młodych dorosłych wychodzących z systemu opieki instytucjonalnej.
Olimpiada Dobrych Relacji była nie tylko sukcesem finansowym, ale również wzorem dla innych organizacji, jak skutecznie angażować zespoły w działania charytatywne, które pozytywnie wpływają na ich życie osobiste oraz społeczną odpowiedzialność.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fundacja Dobrych Inicjatyw (FDI) wspiera dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych (tzw. domów dziecka) w zakresie rozwoju ich kompetencji, umiejętności i pasji pozaszkolnych. Zbudowaliśmy społeczność ponad 1200 wolontariuszy, ponad 400 wychowanków mieszkających w 28 placówkach opiekuńczo-wychowawczych z małych miejscowości i terenów wiejskich w Polsce. Więcej na stronie: www.fdi.org.pl

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Burger King wchodzi do Zgorzelca

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku
Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.
Konsument
Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro

Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.