Komunikaty PR

Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych

2024-10-31  |  15:40
Biuro prasowe

Podsumowanie Olimpiady Dobrych Relacji FDI 2024

W dniach 18-27 października blisko 100 pracowników z różnych firm wzięło udział w Olimpiadzie Dobrych Relacji organizowanej przez Fundację Dobrych Inicjatyw. Uczestnicy przez 10 dni rywalizowali ze sobą w dyscyplinach polegających na zacieśnianiu więzi z rodziną i przyjaciółmi, gromadząc punkty na konto dzieci z pieczy zastępczej. Dzięki wspólnemu spędzaniu czasu olimpijczycy zebrali 60 850 zł, które zostaną przeznaczone na wsparcie dzieci przebywających w instytucjonalnej pieczy zastępczej i usamodzielnionych wychowanków tzw. domów dziecka.

Wielkie emocje towarzyszyły pracownikom firm partnerskich Fundacji Dobrych Inicjatyw, którzy w drugiej połowie października ustanawiali kolejne rekordy czasu spędzonego z bliskimi w ramach premierowej edycji Olimpiady Dobrych Relacji.

Organizowana przez FDI olimpiada to nowatorskie podejście do charytatywnej rywalizacji – zamiast zmagań sportowych uczestnicy przez 10 dni podejmowali się różnorodnych aktywności mających na celu wzmacnianie więzi z rodziną i przyjaciółmi, czego rezultatem było około 3200 godzin spędzonych z najbliższymi oraz wykonanie łącznie 3380 zadań. Warunkiem uzyskania punktów za zrealizowane zadania było udokumentowanie w dedykowanej aplikacji aktywności wykonanej z bliską osobą. Zdobyte punkty zostały finalnie zamienione na środki finansowe.

W działania włączyło się prawie 500 osób bliskich uczestnikom – przyjaciół i członków rodziny, tworząc szeroką społeczność zaangażowaną w pomoc dzieciom i młodym dorosłym, których relacje z bliskimi z różnych powodów zostały zaburzone.

- Potrzeba zrealizowania tego projektu wyrosła bezpośrednio z działalności Fundacji Dobrych Inicjatyw i sytuacji naszych beneficjentów, którym bliskich relacji w życiu zabrakło. Jako Fundacja na co dzień wspieramy dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych, które zostały zawiedzione we własnej rodzinie, zmagają się z traumą odrzucenia i samotnością. Dlatego chcemy promować ideę pielęgnowania relacji, szczególnie w czasie kiedy wiele osób z braku czasu czy chęci odstępuje od wartościowego spędzania czasu z drugim człowiekiem. Cieszymy się, że z tak dużym zaangażowaniem pracownicy firm partnerskich wsparli naszą inicjatywę, pokazując, że dobro może być wynikiem codziennych, prostych działań – mówi Anna Wrzosk-Piechowska z Fundacji Dobrych Inicjatyw.

Dzięki zaangażowaniu partnerów biznesowych fundacji oraz aktywny udział w projekcie pracowników tych firm, Fundacja Dobrych Inicjatyw ma szansę nadal wspierać młodych ludzi w ich dążeniu do samodzielności i integracji społecznej, wzmacniając ich szanse na pomyślną przyszłość. Zgromadzone fundusze zostaną przeznaczone na programy wsparcia dla dzieci i młodzieży z pieczy zastępczej, obejmujące zarówno pomoc w edukacji, rozwijanie zainteresowań, jak i wsparcie psychologiczne dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i młodych dorosłych wychodzących z systemu opieki instytucjonalnej.

Olimpiada Dobrych Relacji była nie tylko sukcesem finansowym, ale również wzorem dla innych organizacji, jak skutecznie angażować zespoły w działania charytatywne, które pozytywnie wpływają na ich życie osobiste oraz społeczną odpowiedzialność.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fundacja Dobrych Inicjatyw (FDI) wspiera dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych (tzw. domów dziecka) w zakresie rozwoju ich kompetencji, umiejętności i pasji pozaszkolnych. Zbudowaliśmy społeczność ponad 1200 wolontariuszy, ponad 400 wychowanków mieszkających w 28 placówkach opiekuńczo-wychowawczych z małych miejscowości i terenów wiejskich w Polsce. Więcej na stronie: www.fdi.org.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.