Komunikaty PR

Pracodawcy biorą się za porządki w home office

2022-04-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

· Jak wynika z raportu Activy, na początku 2022 roku już 35% zatrudnionych Polaków pracowało zdalnie lub hybrydowo. Model pracy w wielu firmach uległ zmianie, a home office stało się głównym biurem dla tysięcy pracowników

· Efektywna praca - także w biurze domowym - wymaga odpowiedniego środowiska, w tym szczególnie porządku w najbliższym otoczeniu

· Do benefitów pozapłacowych dołączają nowe, modne bonusy, uwzględniające realia pracy zdalnej. Coraz częściej pracodawcy kuszą kandydatów możliwością… sprzątania ich domów

Praca hybrydowa to nowa normalność: obecnie w Polsce w dużych miastach (z liczbą ludności powyżej 500 tys.) już nawet 49% mieszkańców wykonuje swoje obowiązki poza siedzibą firmy. W rezultacie prywatne mieszkania pełnią dziś podwójną funkcję: domową i biurową. Jednak prywatna, osobista aranżacja przestrzeni niekoniecznie jest odpowiednia do potrzeb zawodowych, a "artystyczny nieład" ani "twórczy chaos" nie sprawdzają się przy pracy biurowej. Jeszcze gorszy jest zwyczajny bałagan - rozprasza, a nadmiar przedmiotów nie pozwala się skupić, zakłócając zarówno dyscyplinę myślenia, jak i inwencję.

Czyste mieszkanie to czysty umysł

Zdaniem psychologów, porządek i pozbycie się tzw. rozpraszaczy to recepta na zachowanie efektywności podczas pracy z domu. Dobrym wyznacznikiem odpowiednio przygotowanego miejsca pracy jest tzw. test 30 sekund. Pozwala on określić, czy w pół minuty na swoim stanowisku roboczym znaleźć można każdy potrzebny przedmiot. Ale uporządkowane, czyste otoczenie ma nie tylko znaczenie funkcjonalne - wpływa także pozytywnie na samopoczucie pracownika, a zatem również na jego wydajność.

- Gdy jesteśmy zabiegani, należy zacząć od wprowadzenia porządku wokół siebie, w miejscu zamieszkania. Warto je posprzątać, a szybko zauważymy wartość z uporządkowanej przestrzeni. W domu, w którym panuje ład, oszczędzamy czas. Nie tracimy energii na niepotrzebne czynności, w rodzaju poszukiwania niezbędnych przedmiotów w pośpiechu i w stresie, powodującym, że nasz organizm produkuje szkodliwy kortyzol. Człowiek bardzo dobrze funkcjonuje w rutynie, której nie należy mylić z nudą. Zachowanie codziennych rytuałów i uporządkowanie swojego otoczenia powodują, że nasz organizm żyje w równowadze emocjonalnej, co przekłada się na jakość życia - komentuje psycholog i psychoterapeutka Elżbieta Kostyk.

Nowy domowy ład

Chociaż wyegzekwowanie od pracownika, by ten utrzymywał odpowiedni porządek we własny home office, jest niemożliwe, to firmy mają narzędzie, dzięki któremu mogą wpłynąć na ład w domowych biurach: benefit pozapłacowy w postaci sprzątania mieszkania. Po takie rozwiązanie sięgnęła m.in. warszawska spółka technologiczna Xfaang, świadcząca zaawansowane usługi IT. Jej pracownicy mogą w ramach benefitu korzystać z usług porządkowych oferowanych przez firmę Batmaid, umożliwiającą zamawianie sprzątania przez internet lub przez aplikację.

- Każda osoba w naszej firmie może zamawiać usługi Batmaid w ramach benefitu. Praca zdalna jest u nas standardem, więc zależy nam na tym, aby pracownicy w home office czuli się dobrze i mieli jak najlepsze warunki. Widzimy, że dzięki Batmaid zdalna praca w Xfaang jest jeszcze przyjemniejsza komentuje Piotr Zientara, CEO Xfaang, firmy zajmującej się dostarczaniem i skalowaniem rozwiązań software'owych.

Takie rozwiązanie daje podwójną korzyść - nie tylko maksymalizuje szanse na to, że pracownicy będą działać w warunkach sprzyjających produktywności, ale zarazem zwiększa atrakcyjność samego pracodawcy. Raport „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych" wskazuje, że dla 80% badanych Polaków coraz istotniejsza jest strategia dbałości firmy o ich dobre samopoczucie. Aby przyciągnąć wartościowego pracownika i zmniejszyć rotację personelu, pracodawcy dobierają zatem bonusy pozapłacowe do modeli i specyfiki pracy oraz potrzeb zatrudnionych. W warunkach częstej pracy w home office benefit w postaci usług czystości dla domu może okazać jedną z najbardziej trafionych inwestycji z tego katalogu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Pierwsza Gwiazdka Samodzielności zaświeci dla wychowanków pieczy zastępczej Biuro prasowe
2024-11-26 | 09:40

Pierwsza Gwiazdka Samodzielności zaświeci dla wychowanków pieczy zastępczej

Nowy świąteczny projekt Fundacji Dobrych Inicjatyw Fundacja Dobrych Inicjatyw (FDI) zaprasza firmy oraz osoby prywatne do włączenia się w wyjątkowy projekt „Pierwsza Gwiazdka
Problemy społeczne 25.11 - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ELIMINACJI PRZEMOCY WOBEC KOBIET
2024-11-22 | 15:00

25.11 - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ELIMINACJI PRZEMOCY WOBEC KOBIET

Co roku 25 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet. W obliczu statystyk, które alarmują o skali przemocy fizycznej i psychicznej, trudno pozostać
Problemy społeczne Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu
2024-11-18 | 15:15

Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu

29 listopada w Gdańsku Kanga Foundation zaprasza Przyjaciół Fundacji na wyjątkową uroczystość urodzinową. To wydarzenie będzie okazją, by podsumować dotychczasowe sukcesy oraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.