Komunikaty PR

Pracodawcy biorą się za porządki w home office

2022-04-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

· Jak wynika z raportu Activy, na początku 2022 roku już 35% zatrudnionych Polaków pracowało zdalnie lub hybrydowo. Model pracy w wielu firmach uległ zmianie, a home office stało się głównym biurem dla tysięcy pracowników

· Efektywna praca - także w biurze domowym - wymaga odpowiedniego środowiska, w tym szczególnie porządku w najbliższym otoczeniu

· Do benefitów pozapłacowych dołączają nowe, modne bonusy, uwzględniające realia pracy zdalnej. Coraz częściej pracodawcy kuszą kandydatów możliwością… sprzątania ich domów

Praca hybrydowa to nowa normalność: obecnie w Polsce w dużych miastach (z liczbą ludności powyżej 500 tys.) już nawet 49% mieszkańców wykonuje swoje obowiązki poza siedzibą firmy. W rezultacie prywatne mieszkania pełnią dziś podwójną funkcję: domową i biurową. Jednak prywatna, osobista aranżacja przestrzeni niekoniecznie jest odpowiednia do potrzeb zawodowych, a "artystyczny nieład" ani "twórczy chaos" nie sprawdzają się przy pracy biurowej. Jeszcze gorszy jest zwyczajny bałagan - rozprasza, a nadmiar przedmiotów nie pozwala się skupić, zakłócając zarówno dyscyplinę myślenia, jak i inwencję.

Czyste mieszkanie to czysty umysł

Zdaniem psychologów, porządek i pozbycie się tzw. rozpraszaczy to recepta na zachowanie efektywności podczas pracy z domu. Dobrym wyznacznikiem odpowiednio przygotowanego miejsca pracy jest tzw. test 30 sekund. Pozwala on określić, czy w pół minuty na swoim stanowisku roboczym znaleźć można każdy potrzebny przedmiot. Ale uporządkowane, czyste otoczenie ma nie tylko znaczenie funkcjonalne - wpływa także pozytywnie na samopoczucie pracownika, a zatem również na jego wydajność.

- Gdy jesteśmy zabiegani, należy zacząć od wprowadzenia porządku wokół siebie, w miejscu zamieszkania. Warto je posprzątać, a szybko zauważymy wartość z uporządkowanej przestrzeni. W domu, w którym panuje ład, oszczędzamy czas. Nie tracimy energii na niepotrzebne czynności, w rodzaju poszukiwania niezbędnych przedmiotów w pośpiechu i w stresie, powodującym, że nasz organizm produkuje szkodliwy kortyzol. Człowiek bardzo dobrze funkcjonuje w rutynie, której nie należy mylić z nudą. Zachowanie codziennych rytuałów i uporządkowanie swojego otoczenia powodują, że nasz organizm żyje w równowadze emocjonalnej, co przekłada się na jakość życia - komentuje psycholog i psychoterapeutka Elżbieta Kostyk.

Nowy domowy ład

Chociaż wyegzekwowanie od pracownika, by ten utrzymywał odpowiedni porządek we własny home office, jest niemożliwe, to firmy mają narzędzie, dzięki któremu mogą wpłynąć na ład w domowych biurach: benefit pozapłacowy w postaci sprzątania mieszkania. Po takie rozwiązanie sięgnęła m.in. warszawska spółka technologiczna Xfaang, świadcząca zaawansowane usługi IT. Jej pracownicy mogą w ramach benefitu korzystać z usług porządkowych oferowanych przez firmę Batmaid, umożliwiającą zamawianie sprzątania przez internet lub przez aplikację.

- Każda osoba w naszej firmie może zamawiać usługi Batmaid w ramach benefitu. Praca zdalna jest u nas standardem, więc zależy nam na tym, aby pracownicy w home office czuli się dobrze i mieli jak najlepsze warunki. Widzimy, że dzięki Batmaid zdalna praca w Xfaang jest jeszcze przyjemniejsza komentuje Piotr Zientara, CEO Xfaang, firmy zajmującej się dostarczaniem i skalowaniem rozwiązań software'owych.

Takie rozwiązanie daje podwójną korzyść - nie tylko maksymalizuje szanse na to, że pracownicy będą działać w warunkach sprzyjających produktywności, ale zarazem zwiększa atrakcyjność samego pracodawcy. Raport „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych" wskazuje, że dla 80% badanych Polaków coraz istotniejsza jest strategia dbałości firmy o ich dobre samopoczucie. Aby przyciągnąć wartościowego pracownika i zmniejszyć rotację personelu, pracodawcy dobierają zatem bonusy pozapłacowe do modeli i specyfiki pracy oraz potrzeb zatrudnionych. W warunkach częstej pracy w home office benefit w postaci usług czystości dla domu może okazać jedną z najbardziej trafionych inwestycji z tego katalogu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie Biuro prasowe
2024-05-13 | 01:00

Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie

Castorama wydłuża "ciche godziny" we wszystkich sklepach sieci w Polsce! Osoby wrażliwe na dźwięki, mające problemy słuchowe oraz będące się w spektrum autyzmu już od 9 maja,
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.