Pracodawcy biorą się za porządki w home office
· Jak wynika z raportu Activy, na początku 2022 roku już 35% zatrudnionych Polaków pracowało zdalnie lub hybrydowo. Model pracy w wielu firmach uległ zmianie, a home office stało się głównym biurem dla tysięcy pracowników
· Efektywna praca - także w biurze domowym - wymaga odpowiedniego środowiska, w tym szczególnie porządku w najbliższym otoczeniu
· Do benefitów pozapłacowych dołączają nowe, modne bonusy, uwzględniające realia pracy zdalnej. Coraz częściej pracodawcy kuszą kandydatów możliwością… sprzątania ich domów
Praca hybrydowa to nowa normalność: obecnie w Polsce w dużych miastach (z liczbą ludności powyżej 500 tys.) już nawet 49% mieszkańców wykonuje swoje obowiązki poza siedzibą firmy. W rezultacie prywatne mieszkania pełnią dziś podwójną funkcję: domową i biurową. Jednak prywatna, osobista aranżacja przestrzeni niekoniecznie jest odpowiednia do potrzeb zawodowych, a "artystyczny nieład" ani "twórczy chaos" nie sprawdzają się przy pracy biurowej. Jeszcze gorszy jest zwyczajny bałagan - rozprasza, a nadmiar przedmiotów nie pozwala się skupić, zakłócając zarówno dyscyplinę myślenia, jak i inwencję.
Czyste mieszkanie to czysty umysł
Zdaniem psychologów, porządek i pozbycie się tzw. rozpraszaczy to recepta na zachowanie efektywności podczas pracy z domu. Dobrym wyznacznikiem odpowiednio przygotowanego miejsca pracy jest tzw. test 30 sekund. Pozwala on określić, czy w pół minuty na swoim stanowisku roboczym znaleźć można każdy potrzebny przedmiot. Ale uporządkowane, czyste otoczenie ma nie tylko znaczenie funkcjonalne - wpływa także pozytywnie na samopoczucie pracownika, a zatem również na jego wydajność.
- Gdy jesteśmy zabiegani, należy zacząć od wprowadzenia porządku wokół siebie, w miejscu zamieszkania. Warto je posprzątać, a szybko zauważymy wartość z uporządkowanej przestrzeni. W domu, w którym panuje ład, oszczędzamy czas. Nie tracimy energii na niepotrzebne czynności, w rodzaju poszukiwania niezbędnych przedmiotów w pośpiechu i w stresie, powodującym, że nasz organizm produkuje szkodliwy kortyzol. Człowiek bardzo dobrze funkcjonuje w rutynie, której nie należy mylić z nudą. Zachowanie codziennych rytuałów i uporządkowanie swojego otoczenia powodują, że nasz organizm żyje w równowadze emocjonalnej, co przekłada się na jakość życia - komentuje psycholog i psychoterapeutka Elżbieta Kostyk.
Nowy domowy ład
Chociaż wyegzekwowanie od pracownika, by ten utrzymywał odpowiedni porządek we własny home office, jest niemożliwe, to firmy mają narzędzie, dzięki któremu mogą wpłynąć na ład w domowych biurach: benefit pozapłacowy w postaci sprzątania mieszkania. Po takie rozwiązanie sięgnęła m.in. warszawska spółka technologiczna Xfaang, świadcząca zaawansowane usługi IT. Jej pracownicy mogą w ramach benefitu korzystać z usług porządkowych oferowanych przez firmę Batmaid, umożliwiającą zamawianie sprzątania przez internet lub przez aplikację.
- Każda osoba w naszej firmie może zamawiać usługi Batmaid w ramach benefitu. Praca zdalna jest u nas standardem, więc zależy nam na tym, aby pracownicy w home office czuli się dobrze i mieli jak najlepsze warunki. Widzimy, że dzięki Batmaid zdalna praca w Xfaang jest jeszcze przyjemniejsza - komentuje Piotr Zientara, CEO Xfaang, firmy zajmującej się dostarczaniem i skalowaniem rozwiązań software'owych.
Takie rozwiązanie daje podwójną korzyść - nie tylko maksymalizuje szanse na to, że pracownicy będą działać w warunkach sprzyjających produktywności, ale zarazem zwiększa atrakcyjność samego pracodawcy. Raport „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych" wskazuje, że dla 80% badanych Polaków coraz istotniejsza jest strategia dbałości firmy o ich dobre samopoczucie. Aby przyciągnąć wartościowego pracownika i zmniejszyć rotację personelu, pracodawcy dobierają zatem bonusy pozapłacowe do modeli i specyfiki pracy oraz potrzeb zatrudnionych. W warunkach częstej pracy w home office benefit w postaci usług czystości dla domu może okazać jedną z najbardziej trafionych inwestycji z tego katalogu.

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.