Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania CSR/ESG, realizowane przez firmy i liderów, którzy przygotowują programy dla pracowników i lokalnych społeczności, wspierają ważne projekty charytatywne oraz rozwijają wolontariat pracowniczy. Jesteś jedną z takich organizacji lub osób? Wyślij zgłoszenie do konkursu CSR Poland Awards 2025! Inicjatywa ta ma na celu uhonorowanie tych, którzy wnoszą znaczący wkład w realizację inicjatyw społecznych w Polsce oraz przyczyniają się do zwiększenia świadomości na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Zgłoszenia są przyjmowane do 2 lutego 2025 r.
Konkurs będzie towarzyszyć konferencji CSR Poland 2025, która odbędzie się 20 i 21 marca 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13 w Krakowie. W pierwszym dniu organizatorzy, czyli Fundacja Poland Business Run, zaplanowali prezentacje i panele dyskusyjne z udziałem ekspertów z branży CSR, ESG, HR i PR, którzy podzielą się m.in. case studies z najciekawszych akcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie gala wręczenia nagród w konkursie CSR Poland Awards 2024. Drugiego dnia przewidziano praktyczne szkolenia i warsztaty. Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie www.csrpoland.pl.
– Czujemy, że kwestie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności biznesu w kolejnych latach staną się jeszcze bardziej istotne, dlatego kilka lat temu wpadliśmy na pomysł organizacji konferencji oraz konkursu, których celem jest wymiana doświadczeń czy zwrócenie uwagi na najlepsze działania CSR. Głęboko wierzę, że nasze wydarzenie może przybliżyć nas do zmiany świata na lepsze. W dwóch poprzednich edycjach konkursu otrzymaliśmy prawie 500 zgłoszeń, więc bardzo cieszy nas to, że tyle firm i osób chce być częścią tej zmiany i dzielić się swoimi dobrymi praktykami – mówi Agnieszka Pleti, prezeska Fundacji Poland Business Run, organizatorka konferencji CSR Poland i konkursu CSR Poland Awards.
Zasady i kategorie w konkursie
Dwie poprzednie edycje wydarzenia pokazały, jak istotne są rozmowy o CSR w praktyce, budowanie społeczności wokół zrównoważonego rozwoju i dawanie przestrzeni do tego, by polski biznes wzajemnie się inspirował, wymieniał najlepszymi praktykami oraz uświadamiał sobie skalę nie tylko realizowanych projektów, ale także tych, które jeszcze ma do zrobienia.
W konkursie CSR Poland Awards 2025 może wziąć udział każda firma i osoba, która w 2024 r. zrealizowała projekt CSR w jednej z kategorii konkursowych. Dwa zgłoszenia z firmy można przesłać bezpłatnie. Każde kolejne zgłoszenie objęte jest dodatkową opłatą administracyjną w wysokości 500 zł netto. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest dokonanie zgłoszenia konkursowego poprzez wypełnienie elektronicznego formularza dostępnego na stronie www.csrpoland.pl.
Nagrody przyznawane będą w 4 kategoriach głównych:
- Community engagement – projekty społeczne, które zostały zrealizowane przez firmę na rzecz jej otoczenia zewnętrznego.
- Volunteering – projekty społeczne zrealizowane przez firmę przy udziale jej pracowników w roli wolontariuszy.
- Employee wellbeing – projekty, które realizowała firma na rzecz swoich własnych pracowników, dbając o ich dobrostan fizyczny, psychologiczny, finansowy, zawodowy i społeczny.
- CSR Leader – osoba, która w danej firmie działa jak ambasador projektów społecznych, zachęca innych do aktywności, motywuje zespół do działania i sprawia, że firma staje się bardziej otwarta i dostępna.
Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń zostanie dodatkowo wybrany i nagrodzony najlepszy projekt z zakresu działalności na rzecz osób z niepełnosprawnościami (Accessibility and inclusivity).
Lista nominowanych znana będzie na początku marca 2025 r. Oficjalne ogłoszenie zwycięzców i uroczyste wręczenie nagród nastąpi 20 marca 2025 r. o godz. 20:00 podczas Gali CSR Poland Awards w Krakowie.
Więcej informacji oraz regulamin konkursu na stronie www.csrpoland.pl.
Kontakt dla mediów
Marta Hernik
Head of Projects
marta.hernik@pbr.pl
tel. 504 206 139

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.