Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania CSR/ESG, realizowane przez firmy i liderów, którzy przygotowują programy dla pracowników i lokalnych społeczności, wspierają ważne projekty charytatywne oraz rozwijają wolontariat pracowniczy. Jesteś jedną z takich organizacji lub osób? Wyślij zgłoszenie do konkursu CSR Poland Awards 2025! Inicjatywa ta ma na celu uhonorowanie tych, którzy wnoszą znaczący wkład w realizację inicjatyw społecznych w Polsce oraz przyczyniają się do zwiększenia świadomości na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Zgłoszenia są przyjmowane do 2 lutego 2025 r.
Konkurs będzie towarzyszyć konferencji CSR Poland 2025, która odbędzie się 20 i 21 marca 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13 w Krakowie. W pierwszym dniu organizatorzy, czyli Fundacja Poland Business Run, zaplanowali prezentacje i panele dyskusyjne z udziałem ekspertów z branży CSR, ESG, HR i PR, którzy podzielą się m.in. case studies z najciekawszych akcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie gala wręczenia nagród w konkursie CSR Poland Awards 2024. Drugiego dnia przewidziano praktyczne szkolenia i warsztaty. Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie www.csrpoland.pl.
– Czujemy, że kwestie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności biznesu w kolejnych latach staną się jeszcze bardziej istotne, dlatego kilka lat temu wpadliśmy na pomysł organizacji konferencji oraz konkursu, których celem jest wymiana doświadczeń czy zwrócenie uwagi na najlepsze działania CSR. Głęboko wierzę, że nasze wydarzenie może przybliżyć nas do zmiany świata na lepsze. W dwóch poprzednich edycjach konkursu otrzymaliśmy prawie 500 zgłoszeń, więc bardzo cieszy nas to, że tyle firm i osób chce być częścią tej zmiany i dzielić się swoimi dobrymi praktykami – mówi Agnieszka Pleti, prezeska Fundacji Poland Business Run, organizatorka konferencji CSR Poland i konkursu CSR Poland Awards.
Zasady i kategorie w konkursie
Dwie poprzednie edycje wydarzenia pokazały, jak istotne są rozmowy o CSR w praktyce, budowanie społeczności wokół zrównoważonego rozwoju i dawanie przestrzeni do tego, by polski biznes wzajemnie się inspirował, wymieniał najlepszymi praktykami oraz uświadamiał sobie skalę nie tylko realizowanych projektów, ale także tych, które jeszcze ma do zrobienia.
W konkursie CSR Poland Awards 2025 może wziąć udział każda firma i osoba, która w 2024 r. zrealizowała projekt CSR w jednej z kategorii konkursowych. Dwa zgłoszenia z firmy można przesłać bezpłatnie. Każde kolejne zgłoszenie objęte jest dodatkową opłatą administracyjną w wysokości 500 zł netto. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest dokonanie zgłoszenia konkursowego poprzez wypełnienie elektronicznego formularza dostępnego na stronie www.csrpoland.pl.
Nagrody przyznawane będą w 4 kategoriach głównych:
- Community engagement – projekty społeczne, które zostały zrealizowane przez firmę na rzecz jej otoczenia zewnętrznego.
- Volunteering – projekty społeczne zrealizowane przez firmę przy udziale jej pracowników w roli wolontariuszy.
- Employee wellbeing – projekty, które realizowała firma na rzecz swoich własnych pracowników, dbając o ich dobrostan fizyczny, psychologiczny, finansowy, zawodowy i społeczny.
- CSR Leader – osoba, która w danej firmie działa jak ambasador projektów społecznych, zachęca innych do aktywności, motywuje zespół do działania i sprawia, że firma staje się bardziej otwarta i dostępna.
Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń zostanie dodatkowo wybrany i nagrodzony najlepszy projekt z zakresu działalności na rzecz osób z niepełnosprawnościami (Accessibility and inclusivity).
Lista nominowanych znana będzie na początku marca 2025 r. Oficjalne ogłoszenie zwycięzców i uroczyste wręczenie nagród nastąpi 20 marca 2025 r. o godz. 20:00 podczas Gali CSR Poland Awards w Krakowie.
Więcej informacji oraz regulamin konkursu na stronie www.csrpoland.pl.
Kontakt dla mediów
Marta Hernik
Head of Projects
marta.hernik@pbr.pl
tel. 504 206 139
Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu
Czy bon senioralny realnie wesprze potrzeby seniorów?
Ponad 60 tys. zł na wsparcie dzieci w pieczy zastępczej i usamodzielnionych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.