Komunikaty PR

Wpływ pandemii COVID-19 na projektowanie wnętrz

2022-02-10  |  01:00
Biuro prasowe

Efektem tej pracy jest złożony, ekspercki raport, poruszający zagadnienia wpływu pandemii COVID-19 na projektowanie wnętrz, zmiany podejścia do targów i promocji marek wnętrzarskich w obliczu pandemii oraz komunikację marek wnętrzarskich i perspektywy na przyszłość.

Wpływ pandemii na projektowanie wnętrz jest zjawiskiem złożonym i zależnym od rodzaju pomieszczenia, jego funkcji i przeznaczenia. Można jednak wskazać uniwersalne cechy – zmiany, które w czasach pocovidowych są zauważalne we wszystkich przestrzeniach, w których przebywamy. 

 

Home office

Jedną z pierwszych zmian, która w związku z pandemią dotknęła szeroką grupę ludzi na całym świecie, była konieczność pracy i nauki z domu. Już po kilku tygodniach naprędce organizowane miejsca pracy przestały nam wystarczać. Wzrosło zainteresowanie typowo biurowymi meblami wśród klientów indywidualnych, niektóre firmy nawet oferujące typowo mieszkaniowe meble, otworzyły się na rozwiązania przydatne w domowych miejscach pracy: biurka, składane lub ukrywane w garderobach sekretarzyki i pulpity albo wielofunkcyjne meble dedykowane do małych mieszkań (chociażby kolekcja Intimacy firmy Zanotta, marki dostępnej w salonie NAP w Domotece), czy wielofunkcyjne fotele (np. Magis dostępny w salonie NAP w Domotece).

 

Bezpieczeństwo i higiena

W strategicznych, licznie odwiedzanych miejscach: w kuchniach, łazienkach, punktach obsługi klienta, bankach, sklepach, stacjach benzynowych, akademikach, szkołach i ośrodkach medycznych stosuje się antybakteryjne powłoki (np. ze związkami srebra lub miedzi), a także materiały odporne na substancje dezynfekujące (np. alkohol). Wprowadza się też – w okolicach drzwi, włączników, baterii – bezdotykowe rozwiązania sensoryczne. We wnętrzach publicznych kładzie się nacisk na jakość powietrza, a chorobotwórcze mikroby mogą być zwalczane za pomocą nowoczesnej technologii oświetleniowo-dezynfekującej (jak zaprezentowana na wrześniowych targach w Mediolanie Integralis firmy Artemide, marki dostępnej w salonie Exclusive Lights w Domotece). 

 

Outdoor

Okres przymusowego zamknięcia w domach popchnął nas w stronę natury i nasilił rozwijający się w ostatnich latach trend outdoor – zagospodarowywania i zazieleniania wszelkich możliwych przestrzeni na zewnątrz. Wzrosło zainteresowanie meblami i akcesoriami outdoor: oświetleniem, kominkami, nagłośnieniem, sprzętami związanymi z przygotowywaniem jedzenia na powietrzu i podejmowaniem tam gości. Outdoorowe propozycje pojawiały się na targach bardzo szeroko: od firm, które znane są z tego rodzaju mebli (np. Kartell, Magis, Ethimo), po marki typowo mieszkaniowe, takie jak B & B Italia.

 

Wellness i zdrowie psychiczne

Napięcia, lęki i negatywne emocje wywołane obawami o zdrowie najbliższych, niepewnością zatrudnienia, izolacją lub przeciwnie – koniecznością spędzania lockdownu w warunkach braku prywatności i stłoczenia – nasiliły problemy ze zdrowiem psychicznym i samopoczuciem wielu osób. To skłaniało nas do weryfikacji priorytetów życiowych, m.in. tych dotyczących miejsca zamieszkania i sposobu aranżacji przestrzeni. Zaczęliśmy szukać rzeczy, które poprawiają nam humor i samopoczucie. Jedni wciągnęli się w uprawę roślin, inni sprawili sobie czworonożnego pupila. Wiele osób zaczęło ćwiczyć w domowych warunkach, znalazło nowe hobby. Większą wagę przywiązujemy do swojego otoczenia, eliminujemy sprzęty i akcesoria, których nie lubimy, wybierając przedmioty miłe w dotyku (dążenie do równowagi haptycznej wywołanej izolacją i brakiem fizycznego kontaktu z innymi ludźmi), o stonowanych, spokojnych kolorach. 

Więcej szczegółów w pełnym raporcie Domoteki dostępnym na stronie: https://domoteka.pl/raporty/

– Domoteka to jedno z największych centrów wyposażenia wnętrz w Polsce i jedyne o tak szerokiej ofercie designerskich marek cenionych na świecie za jakość i awangardowe wzornictwo. Jak na lidera przystało, śledzi nurty i tendencje poruszające branżą, a także współpracuje z ekspertami wnętrzarskimi, designerami, producentami, badaczami trendów handlowych i zachowań konsumenckich – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie Biuro prasowe
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.