Komunikaty PR

Wpływ pandemii COVID-19 na projektowanie wnętrz

2022-02-10  |  01:00
Biuro prasowe

Efektem tej pracy jest złożony, ekspercki raport, poruszający zagadnienia wpływu pandemii COVID-19 na projektowanie wnętrz, zmiany podejścia do targów i promocji marek wnętrzarskich w obliczu pandemii oraz komunikację marek wnętrzarskich i perspektywy na przyszłość.

Wpływ pandemii na projektowanie wnętrz jest zjawiskiem złożonym i zależnym od rodzaju pomieszczenia, jego funkcji i przeznaczenia. Można jednak wskazać uniwersalne cechy – zmiany, które w czasach pocovidowych są zauważalne we wszystkich przestrzeniach, w których przebywamy. 

 

Home office

Jedną z pierwszych zmian, która w związku z pandemią dotknęła szeroką grupę ludzi na całym świecie, była konieczność pracy i nauki z domu. Już po kilku tygodniach naprędce organizowane miejsca pracy przestały nam wystarczać. Wzrosło zainteresowanie typowo biurowymi meblami wśród klientów indywidualnych, niektóre firmy nawet oferujące typowo mieszkaniowe meble, otworzyły się na rozwiązania przydatne w domowych miejscach pracy: biurka, składane lub ukrywane w garderobach sekretarzyki i pulpity albo wielofunkcyjne meble dedykowane do małych mieszkań (chociażby kolekcja Intimacy firmy Zanotta, marki dostępnej w salonie NAP w Domotece), czy wielofunkcyjne fotele (np. Magis dostępny w salonie NAP w Domotece).

 

Bezpieczeństwo i higiena

W strategicznych, licznie odwiedzanych miejscach: w kuchniach, łazienkach, punktach obsługi klienta, bankach, sklepach, stacjach benzynowych, akademikach, szkołach i ośrodkach medycznych stosuje się antybakteryjne powłoki (np. ze związkami srebra lub miedzi), a także materiały odporne na substancje dezynfekujące (np. alkohol). Wprowadza się też – w okolicach drzwi, włączników, baterii – bezdotykowe rozwiązania sensoryczne. We wnętrzach publicznych kładzie się nacisk na jakość powietrza, a chorobotwórcze mikroby mogą być zwalczane za pomocą nowoczesnej technologii oświetleniowo-dezynfekującej (jak zaprezentowana na wrześniowych targach w Mediolanie Integralis firmy Artemide, marki dostępnej w salonie Exclusive Lights w Domotece). 

 

Outdoor

Okres przymusowego zamknięcia w domach popchnął nas w stronę natury i nasilił rozwijający się w ostatnich latach trend outdoor – zagospodarowywania i zazieleniania wszelkich możliwych przestrzeni na zewnątrz. Wzrosło zainteresowanie meblami i akcesoriami outdoor: oświetleniem, kominkami, nagłośnieniem, sprzętami związanymi z przygotowywaniem jedzenia na powietrzu i podejmowaniem tam gości. Outdoorowe propozycje pojawiały się na targach bardzo szeroko: od firm, które znane są z tego rodzaju mebli (np. Kartell, Magis, Ethimo), po marki typowo mieszkaniowe, takie jak B & B Italia.

 

Wellness i zdrowie psychiczne

Napięcia, lęki i negatywne emocje wywołane obawami o zdrowie najbliższych, niepewnością zatrudnienia, izolacją lub przeciwnie – koniecznością spędzania lockdownu w warunkach braku prywatności i stłoczenia – nasiliły problemy ze zdrowiem psychicznym i samopoczuciem wielu osób. To skłaniało nas do weryfikacji priorytetów życiowych, m.in. tych dotyczących miejsca zamieszkania i sposobu aranżacji przestrzeni. Zaczęliśmy szukać rzeczy, które poprawiają nam humor i samopoczucie. Jedni wciągnęli się w uprawę roślin, inni sprawili sobie czworonożnego pupila. Wiele osób zaczęło ćwiczyć w domowych warunkach, znalazło nowe hobby. Większą wagę przywiązujemy do swojego otoczenia, eliminujemy sprzęty i akcesoria, których nie lubimy, wybierając przedmioty miłe w dotyku (dążenie do równowagi haptycznej wywołanej izolacją i brakiem fizycznego kontaktu z innymi ludźmi), o stonowanych, spokojnych kolorach. 

Więcej szczegółów w pełnym raporcie Domoteki dostępnym na stronie: https://domoteka.pl/raporty/

– Domoteka to jedno z największych centrów wyposażenia wnętrz w Polsce i jedyne o tak szerokiej ofercie designerskich marek cenionych na świecie za jakość i awangardowe wzornictwo. Jak na lidera przystało, śledzi nurty i tendencje poruszające branżą, a także współpracuje z ekspertami wnętrzarskimi, designerami, producentami, badaczami trendów handlowych i zachowań konsumenckich – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.