Komunikaty PR

Zdalny zdolny uczeń – świąteczna akcja społeczna Alei Bielany i Radia Wrocław

2020-12-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Baran
Havas PR Warsaw

J.P. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
aleksandra.baran|havas.com| |aleksandra.baran|havas.com
+48 000 000 000
https://havaspr.pl/
Do pobrania ZZU_akcja ( 0.31 MB )

Według badań PISA[1], dotyczących sytuacji i umiejętności uczniów w wielu krajach świata, problem wykluczenia cyfrowego dotyczy od 50 do 70 000 polskich dzieci. W obecnych czasach zdominowanych przez epidemię, brak dostępu do narzędzi digitalowych oznacza dla najmłodszych wyłączenie z procesu edukacji. Dlatego Aleja Bielany wraz  Radiem Wrocław rozpoczęła świąteczną akcję „Zdalny Zdolny uczeń”, mającą na celu wsparcie utalentowanych dzieci z niezamożnych rodzin.

Obecnie trwająca reorganizacja edukacji, nowa forma prowadzenia zajęć, a także ciągła niepewność związana z sytuacją epidemiczną, może być dla dzieci psychicznym obciążeniem. Dodatkowo towarzyszący temu brak sprzętu i narzędzi do nauki sprawia, że proces edukacyjny staje się naprawdę dużym wyzwaniem.

Wyzwaniem, które nie dotyka już tylko najuboższych. Badania dowodzą, że ok. 25% uczniów, posiadających urządzenia elektroniczne jest zmuszona współdzielić je z rodzeństwem. To co najmniej milion dzieci[2], które nie mogą w pełni uczestniczyć w procesie edukacji. Część z nich, ze względu na brak laptopa czy tabletu, jest zmuszona uczestniczyć w lekcjach za pośrednictwem telefonu, tu jednak pojawia się kolejny problem – pakiet internetowy. Szacuje się, że 50 % dzieci, które posiadają telefony na kartę, doświadczają problemów z niewystraczającym limitem danych. W związku z tym co czwarty rodzic oraz co trzeci nauczyciel musiał nabyć nowy sprzęt oraz dokupić dodatkowy transfer danych internetowych w celu uczestniczenia w lekcjach online[3]. Wielu jednak nie miało takiej możliwości.

Dlatego aby wesprzeć utalentowane dzieci z dolnośląskich szkół, które przez brak narzędzi cyfrowych nie mogą w pełni korzystać ze zdalnej edukacji, Aleja Bielany wraz z Radiem Wrocław prowadzi akcję „Zdalny Zdolny Uczeń”, trwającą od 6 do 23 grudnia. W jej ramach uzdolnionym uczniom z potrzebujących rodzin przekazywany jest nowoczesny sprzęt do nauki. W sumie do najmłodszych trafi 20 nowocześnie wyposażonych tabletów, spełniających wymagania zdalnej edukacji i pozwalających poszerzać wiedzę i rozwijać pasje.

- Mamy trójkę dzieci, najmłodsze jeszcze nie klika, natomiast dwójka pilnie się uczy, a wszyscy w jednym pokoju się mieścimy (…) Tablet przyda się bardzo, bo do tej pory gdzieś tam pożyczaliśmy komputery, a teraz będzie super! Na pewno polecą piątki i szóstki! – przyznaje Tata obdarowanego Antka z SP. nr 84 i dodaje:

- Do tej pory syn chętnie by się zgłosił, dostał dobrą ocenę, ale nie ma jak, bo mikrofon nie działa, albo komputer nie ma w ogóle mikrofonu… Ale widzę, że ten sprzęt spełni wszystkie wymagania i oczekiwania tych ciężkich dzisiejszych czasów.

Inicjatywa „Zdalny Zdolny uczeń” to także akcja informacyjno-edukacyjna: wywiady na antenie Radia Wrocław z ekspertami, przedstawicielami szkół czy rodzicami na temat dylematów związanych ze zdalnym nauczaniem, ale także ogromnej chęci zdobywania wiedzy i rozwijania pasji wśród uczniów, pomimo ogromnych wyzwań, jakie stawia przed nimi współczesna rzeczywistość .

Więcej na https://www.alejabielany.pl/pl-PL/About-us/Aleja-Pomaga/Zdalny-Uczen

Oraz

https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/102730/Rusza-akcja-Zdalny-Zdolny-Uczen
 

Więcej informacji:

Krzysztofa Gromada, Community Engagement Leader

tel +48 518 250 998

e-mail: krzysztofa.gromada@ingka.com

 

O centrum handlowym Aleja Bielany:

Aleja Bielany to centrum spotkań i zakupów, należące do Ingka Centres Polska Sp. z o.o., w którym znajduje się 200 sklepów oraz sklep IKEA. Jest to największe w Polsce centrum handlowe (145 000 m2 ), które oferuje szeroką ofertę odzieży, obuwia i akcesoriów, kosmetyków, a także artykułów sportowych. Aleja Bielany to także kompleksowa oferta mebli i wyposażenia wnętrz, która przyciąga klientów z całego województwa dolnośląskiego. W centrum znajduje się hipermarket sieci Tesco.

Obiekt posiada także rozbudowaną ofertę rozrywkową; jako najbardziej rozrywkowe centrum we Wrocławiu i jedno z najlepszych dziesięciu pod tym względem w kraju, została wyróżniona w rankingu Colliers International. Obecnie oferta rozrywkowa obejmuje kino z ośmioma salami, salon wirtualnej rzeczywistości, cztery place zabaw i centrum rozrywki dla dzieci, akademię tańca, klub fitness, tor kartingowy i wypożyczalnię samochodów elektrycznych dla dzieci.

Aleja Bielany swoją szeroką ofertę łączy z wieloma udogodnieniami dla rodzin. Opiekunowie podczas zakupów mogą zostawić dziecko pod okiem wykwalifikowanej kadry na w Alei Juniora – bezpłatnym placu zabaw. Na rodziców z dziećmi czekają również 3 dedykowane im pokoje wyposażone między innymi w przewijaki i mikrofalówki. Goście Alei Bielany mogą pracować w bezpłatnych strefach co-workingowych, w których mogą korzystać z bezpłatnego internetu oraz drukarki. Na zmęczonych czeka dedykowana relaksowi strefa chillout. Centrum posiada także wewnętrzną palarnię. Aleja Bielany ma największy parking spośród wrocławskich centrów handlowych. Na zmotoryzowanych klientów czeka 4700 bezpłatnych miejsc parkingowych, w tym blisko 1000 na parkingu podziemnym, wyposażonym w system oznakowania wolnych miejsc.

Aleja Bielany jako jedyna spośród polskich centrów handlowych została nominowana i wyróżniona europejską nagrodą podczas gali ICSC Shopping Centre Awards 2017 w kategorii rozbudowa lub przebudowa dużego lub bardzo dużego centrum handlowego. ICSC Shopping Centre Awards to nagroda, która od niemal 40 lat przyznawana jest nowo otwartym inwestycjom oraz centrom handlowym, które z sukcesem przeszły proces przebudowy lub rozbudowy.

www.alejabielany.pl

www.facebook.com/AlejaBielany

 

O Ingka Centres:

Ingka Centres należy do Grupy Ingka i od ponad 40 lat buduje i zarządza rentownymi centrami handlowymi, w tym Wola Parkiem. Obecnie posiada 45 obiektów w 15 krajach, które co roku odwiedza 480 milionów osób. Do 2025 roku spółka planuje, że w jej portfolio będzie łącznie 70 lokalizacji, które będą w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. Ingka Centres stawia na stały wzrost i podnoszenie jakości usług. Wraz z firmą rozwijają się także jej najemcy i partnerzy biznesowi, a wśród nich 1 600 marek prowadzących 7 000 sklepów.

W Polsce Ingka Centres zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie.

 


[1] PISA, Poland coronavirus education country note, http://www.oecd.org/education/Poland-coronavirus-education-country-note.pdf

[2] Problem wykluczenia cyfrowego w edukacji zdalnej. Ekspertyza, https://oees.pl/wp-content/uploads/2020/04/Ekspertyza-3.pdf

[3] tamże

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.