Komunikaty PR

Prognozy na nadchodzący rok. Czy polskie firmy będą inwestować w reklamę?

2024-01-24  |  01:00
Biuro prasowe

Europejski Kongres Finansowy prognozuje wzrost gospodarczy na poziomie 2,8 proc. we właśnie rozpoczynającym się roku. Na poprawę kondycji polskich przedsiębiorstw mają wpłynąć między innymi zwiększona konsumpcja, a także odblokowanie środków unijnych z KPO. To z kolei może przełożyć się na wzrosty przychodów firm w wybranych sektorach. Czy – mając na uwadze te dane – przedsiębiorstwa będą chętniej inwestowały w reklamę?

Wielu ekspertów zastanawia się, jaki będzie rozpoczynający się rok. Zdaniem ekonomistów należy się spodziewać wzrostu gospodarczego na poziomie 2,8 proc., a także zwiększonej konsumpcji do 3,8 proc. Wzrośnie także wartość inwestycji o 2,4 proc. Jak na dane dotyczące sytuacji gospodarczej Polski zareagują polskie firmy? Część z nich zacznie silnej promować swoje usługi, by zdobyć klientów.

Rynek reklamy nabierze wiatru w żagle

Zdaniem CEO Recevent Roberta Dąbrowskiego pozytywne sygnały z gospodarki wpłyną na rynek reklamy. Coraz więcej firm będzie inwestowało w promowanie swoich produktów. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku rynek reklamy zwiększył się o nieco ponad 7 proc., a jego wartość była szacowana na 8,3 mld zł. Udziały Internetu w rynku reklamy utrzymują się na poziomie 45 proc., zaś telewizji spadły – poniżej 40 proc. To efekt zmieniających się nawyków konsumentów, a także wejścia na rynek młodego pokolenia, które przywiązuje większą wagę do działań online.

Z Raportu o Rynku Reklamy wynika, że drugą najszybszą dynamiką może pochwalić się outdoor, dzięki 25-procentowemu wzrostowi w trzecim kwartale 2023 r.

 – Reklama w outdoorze zdobywa coraz większą popularność, ponieważ firmy doceniły jej skuteczność. W erze technologii i mediów społecznościowych, billboardy i inne formy outdoorowego przekazu stanowią efektywne narzędzie dotarcia do szerokiego audytorium, zwracając uwagę na niepowtarzalny i realny kontakt z odbiorcą. To siła, która tkwi w wyjątkowym zasięgu, widoczności oraz możliwości kreatywnego przekazu – wychodzenie poza ramy ekranów i wtapianie się w codzienną przestrzeń, gdzie marka staje się integralną częścią miejskiego krajobrazu – mówi Robert Dąbrowski.

 

Polskie firmy będą inwestować w reklamę outdoorową

Rynek reklamy zewnętrznej będzie napędzany z kilku powodów. Odblokowanie środków z KPO zwiększy liczbę inwestycji w Polsce, co z kolei niejako wymusi na firmach konieczność reklamowania usług i budowania pozycji dobrego pracodawcy. Dane Głównego Urzędu Statystycznego wskazują, że bezrobocie w Polsce nie będzie rosnąć. Firmy coraz częściej będą wykorzystywały outdoor do realizowania kampanii i poszukiwania pracowników.

Co ważne, nie tylko firmy napędzą rynek reklamy zewnętrznej. Silnym motorem napędowym będą także wybory samorządowe i do Parlamentu Europejskiego. W tym intensywnym czasie duża część nośników OOH jest zajętych.

Według sondażu przeprowadzonego przez Interactive Advertising Bureau (IAB) około trzy czwarte reklamodawców prowadzi w sklepach kampanie DOOH lub rozważa takie kampanie. Dane te jedynie potwierdzają tezę, że coraz więcej firm zdecyduje się na inwestycję w kampanie outdoorowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Prawo

Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.

Handel

Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.