Komunikaty PR

,,Projekt Łazienki 2023” – jubileuszowa edycja konkursu

2023-03-07  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Właśnie wystartowała jubileuszowa 25. edycja konkursu ,,Projekt Łazienki 2023” na zaprojektowanie toalety publicznej, organizowana przez firmę Geberit. Konkurs od początku istnienia zwraca uwagę na problematyczną kwestię toalet publicznych w Polsce. Tegorocznym zadaniem uczestników będzie zaprojektowanie mobilnej toalety publicznej w zaciszu ogrodu Pałacu Zamoyskich w Warszawie. Zwycięzca konkursu otrzyma 30 000 PLN, a także możliwość zrealizowania autorskiego projektu.

Od niemal 25 lat firma Geberit organizuje konkurs dla młodych architektów i studentów „Projekt Łazienki”, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. Dzięki zaangażowaniu firmy, która za każdym razem dba o dobór sędziów – autorytetów z branży i przemyślaną lokalizację, a także oferuje wyposażenie i pomoc w realizacji, dotychczas udało się już zbudować cztery obiekty – w Kazimierzu, Warszawie, Krakowie i Płocku. W tym roku organizator, firma Geberit, przeprowadza konkurs pod marką Geberit, ze względu na strategiczne zmiany, które w 2023 roku przechodzi marka Koło. Bowiem produkty lubianej marki ceramicznej w kwietniu staną się częścią oferty Geberit. Organizowany od wielu lat konkurs, w tym jego idea i cel, pozostaje w tej samej formule.

 Pochwała mobilności

Partnerem tegorocznej edycji zostało Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, które oferuje młodym twórcom niezwykle inspirujący kontekst – Pałac Zamoyskich. Utrzymany w stylu neorenesansowym wraz z dostępnym wokół niego ogrodem i pawilonem wystawowo-konferencyjnym, od wielu lat stanowią miejsce organizowanych wydarzeń – warsztatów, wystaw, konferencji, pokazów kina letniego, czy wydarzeń promujących architekturę o charakterze pikników.

Udział w konkursie „Projekt Łazienki 2023” mogą wziąć studenci architektury oraz młodzi architekci. Ich zadaniem będzie zaprojektowanie mobilnej toalety publicznej na terenie ogrodu Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP, posiadającego siedzibę w zabytkowym Pałacu Zamoyskich przy ulicy Foksal w Warszawie. Projekt mobilnej toalety ma stanowić wzorcowe rozwiązanie dla toalet lokalizowanych w cennych przyrodniczo i krajobrazowo terenach parków, sportu i rekreacji lub/i w sąsiedztwie budynków o wysokich walorach architektonicznych, w tym terenów i obiektów objętych ochroną konserwatorską.

Będący przedmiotem konkursu obiekt powinien być dostosowany do umieszczenia w różnych lokalizacjach, a uczestnicy konkursu mają pozostawioną swobodę decyzji w zakresie szczegółowej lokalizacji toalety mobilnej na terenie ogrodu. Warunkiem niezbędnym jest wykorzystanie w projekcie produktów marki Geberit.

Dostępna dla każdego i przyjazna środowisku

Istotne dla oceniających będzie dostosowanie obiektu do specjalnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ich opiekunów, a także osób niewidomych i niedowidzących. Kluczowym dla partnera, jak również organizatora konkursu, są zagadnienia ekologii. W zaprojekowanym obiekcie należy przewidzieć m.in. systemy umożliwiające zbieranie i podczyszczanie wody deszczowej oraz wody szarej. Zaprojektowana toaleta mobilna  poprzez swoje funkcjonalności powinna pozytywnie wpływać na zachowania użytkowników pod względem świadomości wartości chronionych zasobów przyrody, ekologii, dobrych praktyk w zakresie dostępności.

Laureatów wyłoni grono ekspertów

Grono powołanych sędziów wyłoni zwycięski projekt oraz przyzna wyróżnienia i nagrody specjalne. W tegorocznej edycji Grand Prix ,,Projekt Łazienki 2023” wynosi 30 000 PLN, a łączna pula nagród to 60 000 PLN.

Do grona jury zostali zaproszeni znakomici eksperci:

prof. dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz - Generalny Projektant i Wiceprezes Kuryłowicz & Associates, sędzia SARP Warszawa

Agnieszka Kalinowska-Sołtys - Członek zarządu APA Wojciechowski Architekci, Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich

Szczepan Wroński - założyciel i partner pracowni WXCA, Członek Stowarzyszenia Architektów Polskich, Kolegium Sędziów Konkursowych SARP i Izby Architektów RP

Szymon Wojciechowski - Prezes Zarządu APA Wojciechowski Architekci, Członek Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów RP,  Członek SARP

Marlena Happach - architektka i urbanistka, Dyrektorka Biura Architektury i Planowania Przestrzennego

Dorota Sibińska - architektka, współzałożycielka pracowni architektonicznej Xystudio

Agata Twardoch - architektka i urbanistka, profesorka na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej

Jacek Tryc – architekt, właściciel pracowni Jacek Tryc - wnętrza, wiceprezes i członek zarządu SAW

Jakub Krzysztofik - architekt i urbanista, prezes SARP Łódź

Aleksandra Wasilkowska - architektka, scenografka, właścicielka Pracownia Architektoniczna Aleksandra Wasilkowska

dr inż. arch. Jerzy Grochulski - Prezes SARP w latach 2006–2012, Politechnika Warszawska

Przemysław Powalacz - Prezes Zarządu Geberit

Harmonogram konkursu

Regulamin ze szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi projektów, informacjami na temat lokalizacji oraz zasadami nadsyłania zgłoszeń jest dostępny na stronie www.konkurs.geberit.pl. Prace konkursowe można zgłaszać do 9 maja, wgrywając je poprzez dedykowaną platformę. Uroczyste ogłoszenie wyników będzie miało miejsce 21 czerwca 2023. Sekretarzem konkursu „Projekt Łazienki 2023” z ramienia marki Geberit jest Justyna Zborowska.

Identyfikację wizualną konkursu, w tym plakat zaprojektowała Ada Jarzębowska, projektantka graficzna i ilustratorka, absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Facultat de Belles Arts na Uniwersytecie Barcelońskim. Za komunikację i organizację konkursu odpowiada agencja OKK! PR.

Partner: Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP

Patronat medialny: Elle Decoration, Architektura i Biznes, Architektura Murator, WhiteMad, LABEL Magazine, Design Alive, designteka.pl, BRYŁA, Domosfera, Magazif, Czas na Wnętrze, Architecture Snob, Design Biznes, Nowa Warszawa, Wirtualna Polska, Design Doc

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Od ponad 20 lat organizuje konkurs dla młodych architektów i studentów „Projekt Łazienki”, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. W ramach tej cieszącej się uznaniem społecznym inicjatywy powstały m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.