Promują wielopokoleniową turystykę. Do wygrania vouchery na wyjazdy z seniorami

Promują wielopokoleniową turystykę. Do wygrania vouchery na wyjazdy z seniorami
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Stowarzyszenie Projekt Tarnów rusza z kolejnym etapem kampanii „Cudowna Podróż”, promującą wielopokoleniową turystykę. Na uczestników konkursu czekają vouchery na wyjazdy do popularnych krajowych ośrodków. Cały projekt wpisuje się w ideę rozwijającej się turystyki społecznej.
Seniorzy potrzebują wsparcia w podróżach
– Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, blisko 48% osób w wieku 65-74 lat nigdy nie korzystało z komputera. Bariery cyfrowe ograniczają seniorom możliwości podróżowania. Właśnie dlatego chcemy zachęcać osoby młode do wsparcia starszego pokolenia, pokazywania seniorom w jaki sposób można korzystać z ułatwiających turystykę aplikacji mobilnych i które destynacje wybierać ze względu na ich inkluzywność. Walczymy o to, aby podróżowanie stało się dla osób starszych dostępne i inspirujące – Grzegorz Sokołowski, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Projekt Tarnów.
– Podróżowanie z dziadkami to szansa nie tylko na odkrywanie nowych, nieodwiedzanych dotąd przez młode osoby miejsc. To także wyjątkowa okazja do tworzenia pięknych wspomnień, dzielenia się historiami oraz uczenia się od siebie. To bezcenny dla każdej rodziny czas. Osoby starsze często posiadają unikalną perspektywę historyczną i kulturową, wzbogacającą podróżowanie – dodaje Sokołowski.
Opisz wymarzony wyjazd i wygraj voucher na wyjazd
Głównym elementem kampanii promującej turystykę wielopokoleniową jest konkurs. Aby wygrać bony podróżnicze do wybranych miejsc w Polsce, wystarczy wejść na stronę www.cudownapodroz.pl (patrz poniżej WIĘCEJ INFORMACJI), a następnie wypełnić formularz konkursowy i opisać w nim scenariusz idealnej, „Cudownej Podróży” wraz z seniorami. W konkursie mogą wziąć udział osoby powyżej 13. roku życia - za odpowiednio wyrażoną zgodą opiekuna. Trwa do 28 grudnia.
Do promocji międzypokoleniowej turystyki organizatorzy kampanii zaangażowali influencerów, którzy poprzez Instagrama oraz TikToka będą promować krajoznawcze wojaże po całej Polsce. Wśród nich znaleźli się znani i lubiani "Leniwce w podróży" oraz Piotr Gładczak prowadzący popularny profil "Wrocławskie Podróże Kulinarne".
Wsparcie w nowoczesnym podróżowaniu
W ramach „Cudownej Podróży” powstały też dwa specjalne poradniki edukacyjne, które mają pomóc seniorom także w indywidualnym podróżowaniu. W XXI wieku jest to niezwykle trudne bez użycia najpopularniejszych aplikacji podróżniczych. Przygotowane dla seniorów instrukcje i porady wyjaśniają, w jaki sposób wybrać się w podróż czy jak znaleźć odpowiedni nocleg.
Seniorzy dzięki tym poradnikom poznają osiem powszechnie używanych aplikacji, stworzonych z myślą o odwiedzaniu nowych miejsc. Wśród tych aplikacji znalazły się: Booking (rezerwowanie noclegów), Airbnb (rezerwowanie noclegów), Maps.me (mapy, które nie wymagają połączenia internetowego), TripAdvisor (szukanie inspiracji oraz atrakcji w wybranych miejscach), Jakdojade (komunikacja w miejscowościach, a także międzymiastowa) Komoot (tworzenie tras rowerowych w oparciu o topografię), Uber (przejazdy po miastach) czy TikTok (szukanie podróżniczych inspiracji).
–––
Organizatorem kampanii jest stowarzyszenie Projekt Tarnów, które działa od 2010 roku. Organizacja zrzesza młodych ludzi, których głównym celem jest budowa społeczeństwa obywatelskiego. Projekt tworzą osoby o różnorodnych poglądach, co zapewnia dotarcie do wielu środowisk. Misją stowarzyszenia jest promowanie sumienności, odpowiedzialności i profesjonalizmu na każdym polu.
Kampanię dofinansowano ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki.

Potrzebujesz dofinansowania do protezy lub rehabilitacji? Fundacja Poland Business Run szuka beneficjentów!

Rynek pracy w Polsce 2025: gdzie szukać pracy i jak zwiększyć swoje szanse na sukces?

Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.