Przed nami dwa długie weekendy w listopadzie. Czy Polacy szykują się na wyjazd?
Mimo że jesienią dni są coraz krótsze, to same weekendy mogą być dłuższe niż zwykle. To, za sprawą dwóch świąt w listopadzie, dzięki którym Polacy mogą sobie pozwolić na nieco odpoczynku od pracy i wyjechać na mini urlop. Czy tak się stanie i w 2022 roku? Eksperci portalu Travelist.pl przeanalizowali dane z serwisu, aby odpowiedzieć na to pytanie.
Pierwszym z listopadowych świątecznych dni jest Dzień Wszystkich Świętych, który w tym roku wypada we wtorek. Wystarczy wziąć jeden dzień wolnego w poniedziałek (31 października), by stworzyć sobie możliwość na aż 4-dniowy wyjazd. Kolejne jest Narodowe Święto Niepodległości (11 listopada), wypadające w tym roku kalendarzowym w piątek – tutaj można cieszyć się długim weekendem bez konieczności wykorzystywania dni urlopowych.
Dzień Wszystkich Świętych przeważnie w domu
Polacy Dzień Wszystkich Świętych spędzają z reguły w domu z rodziną – pokazują to dane portalu Travelist.pl z ostatnich 4 lat. Choć w tym roku liczba rezerwacji pobytów w tym terminie jest najwyższa od 2019 r., to i tak jest to ten z długich weekendów w całym roku o najmniejszej liczbie turystów zainteresowanych wyjazdem.
Ci jednak, którzy zdecydują się spędzić ten czas poza domem, wydadzą na niego średnio 1509 zł (około 3-dniowy pobyt w hotelu). Najpopularniejszym wyborem wśród destynacji okazują się góry (35 proc. wszystkich rezerwacji na Travelist.pl). Nad Bałtyk wybierze się 34 proc. klientów serwisu.
Najbardziej oblegany długi weekend – 11 listopada
Wielkanoc, majówka, a może czerwcówka? Nie, to właśnie weekend 11 listopada w tym roku cieszy się największą popularnością wśród podróżujących. Liczba rezerwacji tego terminu na Travelist.pl zdecydowanie przewyższyła liczbę rezerwacji pobytów w pozostałe długie weekendy mijającego roku.
- Weekend 11 listopada cieszy się największym zainteresowaniem Polaków, a powodem są m.in. ceny. Podczas gdy za wielkanocny wyjazd trzeba było zapłacić w tym roku średnio 1890 zł, porównywalny wyjazd w listopadzie jest o prawie 500 zł tańszy. W dobie inflacji i rosnących kosztów życia nie dziwi zatem fakt, że turyści chcą skorzystać z okazji, by po prostu odpocząć – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.
Średnia długość pobytu, podobnie jak 3 lata temu, oscyluje w granicach 2,6 dnia. Kupujący stawiają na północ – nad morze pojedzie 34 proc., następnie na góry – 28 proc., na weekendowe zwiedzanie miast zdecydowało się natomiast 11 proc. rezerwujących.
Ostatnia szansa na wydłużony weekend w 2022 r.
Mimo że od listopada dzieli nas zaledwie kilka dni, eksperci Travelist.pl zgodnie twierdzą, że nie są to ostateczne dane. Poprzednie lata pod znakiem pandemii pokazały, że turyści potrafią zdecydować się na wyjazd nawet 1-2 dni przed podróżą. Tym bardziej że weekend 11 listopada to ostatnia szansa dla Polaków na wydłużony pobyt bez konieczności wykorzystywania dni urlopowych.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.