Komunikaty PR

Przedszkole w smartfonie: LiveKid z rundą 9 mln zł od giełdowych inwestorów

2021-07-29  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Urszula Kostrzewa
Ro

Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team

9 mln złotych i January Ciszewski, Nunatak Capital oraz IMPERIO na pokładzie LiveKid - polskiego startupu, który stworzył ekosystem wsparcia dla rodziców, przedszkoli i żłobków. Z rozwiązania codziennie korzysta w Europie ponad 150 tysięcy użytkowników.

 

Idea wirtualnej platformy, która każdego dnia łączy setki tysięcy rodziców i opiekunów, ułatwiając opiekę nad dziećmi w przedszkolach i żłobkach oraz zarządzanie placówkami edukacyjnymi tysiącom dyrektorów, spotkała się ze wsparciem i entuzjazmem inwestorów. LiveKid ogłasza zamknięcie rundy inwestycyjnej seed w kwocie 9 mln zł, co daje spółce wycenę na poziomie 40 mln zł. Pozyskane finansowanie pochodzi od giełdowej spółki JR HOLDING S.A - związanej z inwestorem Januarym Ciszewskim, od funduszu Nunatak Capital ASI Sp. z o.o. inwestującego w firmy wykorzystujące Data Science do budowania wartości oraz od Imperio Alternatywna Spółka Inwestycyjna S.A. Łącznie, w rundzie inwestorzy nabywają 22,61% udziałów w docelowej strukturze właścicielskiej.

Środki pomogą LiveKid umocnić pozycję lidera w Polsce oraz pozwolą na dalszą dynamiczną ekspansję w Hiszpanii, Szwajcarii i Niemczech oraz na innych rynkach europejskich. Potencjał rozwoju spółki określają m.in. wciąż niski stopień digitalizacji rynku wczesno edukacyjnego i parentingowego oraz rosnąca popularność interaktywnych usług dla rodziców i dzieci. Jednocześnie już teraz LiveKid jest jedną z najczęściej wybieranych aplikacji wśród rodziców oraz opiekunów i posiada więcej aktywnych użytkowników niż jakakolwiek inna platforma do kontaktu rodzic - przedszkole. 

Założyciele LiveKid w zaledwie trzy lata, bez żadnych zewnętrznych środków finansowych, zbudowali świetną aplikację, która podbiła polski rynek i generuje miliony złotych przychodów. Wierzę, że dzięki dokapitalizowaniu spółki, za kilka lat to właśnie LiveKid będzie liderem tego rynku w Europie – mówi January Ciszewski, Prezes Zarządu JR Holding.

 

LiveKid to polski startup założony w 2017 roku przez Jakuba Pawelskiego i Mateusza Kuleszę. Aplikacja mobilna i platforma internetowa, którą stworzyli, służy do zarządzania żłobkami i przedszkolami oraz ułatwia bieżącą komunikację z opiekunami. Za jej pomocą rodzice mogą na bieżąco przekazywać informacje o potrzebach dzieci, nieobecnościach czy preferencjach jedzeniowych, a także podglądać aktywność swoich pociech w ciągu dnia, przeglądać galerię zdjęć i filmów. LiveKid rozwiązuje także szereg problemów dyrektorów oraz nauczycieli, którzy dotąd musieli spędzać długie godziny na obowiązkach związanych z funkcjonowaniem placówki, czasochłonnym rozliczaniu kosztów pobytu dziecka w przedszkolu czy często wielokanałowej i chaotycznej komunikacji z rodzicami.

 

Największa w Polsce platforma dla przedszkoli i żłobków nie poprzestaje na jednym rozwiązaniu - od zeszłego roku konsekwentnie wciela w swoje struktury kolejne usługi i produkty, budując cyfrowy ekosystem opieki nad dziećmi. W 2020 r. LiveKid przejął polsko-kanadyjskiego Baby Managera - mobilny dziennik dziecka oraz Przedszkolowo.pl - największą bazę przedszkoli w Polsce. Firma nie zwalnia tempa i ma dalsze plany akwizycyjne. 

Jesteśmy liderem cyfrowych usług i produktów do opieki nad dziećmi do 7 lat. Poza naszą wyjściową ofertą, czyli systemem ułatwiającym zarządzanie placówkami wczesno edukacyjnymi LiveKid, mamy w portfolio aplikację do monitorowania rozwoju dziecka, bazę przedszkoli i kilka innych usług, między innym ubezpieczeniowych czy edukacyjnych. Zakładamy, że za jakiś czas oprogramowanie, od którego zaczęliśmy, może stanowić darmowy kanał dotarcia do klientów. Spora część przychodów będzie pochodziła z innych linii biznesowych – mówi Jakub Pawelski, założyciel i CEO LiveKid.

Z oferowanych przez LiveKid rozwiązań dla rodziców, przedszkoli i żłobków na co dzień korzysta ponad 150 tys. użytkowników oraz ponad 1300 placówek edukacyjnych w Polsce i za granicą. Tylko w czerwcu br. za pośrednictwem LiveKid, rodzice dokonali płatności w kwocie ponad 13 mln zł.

– Rynek towarów i usług dla dzieci w wieku 0-7 lat jest ogromny i bardzo rozdrobniony. Fakt, że już teraz z aplikacji korzysta codziennie ponad 150 tysięcy rodziców, stawia LiveKid w gronie najpoważniejszych kandydatów do stworzenia rozwiązań zaspokajających potrzeby rodziców i dzieci w zupełnie nowy sposób tzn. dopasowujących ofertę dzięki wykorzystaniu narzędzi Data Science – mówi Piotr Ciżkowicz Partner Zarządzający funduszu Nunatak Capital.

Popyt na cyfrowe oraz interaktywne produkty i usługi dla dzieci dynamicznie rośnie. Według szacunków PMR, polski rynek handlu detalicznego produktami dla dzieci w 2019 r. wart był 15 mld zł, a udział sprzedaży internetowej będzie rósł, stanowiąc w 2025 r. ok. 38% rynku produktów dla dzieci w Polsce. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.