Przegląd rynku żywności dietetycznej i ekologicznej
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
Rynek żywności dietetyczne i ekologicznej przeżywa dynamiczny wzrost, odzwierciedlają zmiany w preferencjach konsumentów. Dowiedz się więcej z najnowszego przeglądu rynku firmy MarketHub.
Wzrosty na rynku żywności ekologicznej
Szacuje się, że światowy rynek żywności ekologicznej przekracza 125 mld EUR, a rynek zdrowej żywności osiągnął 802 mld USD w 2022 roku. W Polsce obecnie mamy 507 tys. ha obszarów objętych certyfikacją ekologicznych. Stanowi to 3,5% obszarów rolnych. Polska posiada 1216 przetwórnie – o wiele więcej niż kilka lat temu. Jednak porównując np. z Niemcami (9100), Francją (9000), Włochami (6000) widać jak dużo można zrobić na tym rynku.
Popularność cateringu dietetycznego
W Polsce rynek cateringu dietetycznego prognozuje wzrost o 20% r/r, osiągając ponad 3 mld PLN w 2023 roku. Badania wskazują, że 12% Polaków korzysta z cateringu dietetycznego, głównie mieszkańcy dużych miast. W obliczu tempa życia rośnie potrzeba zdrowego i smacznego jedzenia. Obecnie działa 550 podmiotów, a mimo spadku w pandemii, konsolidacja rynku utrzymuje się, gdzie czterech głównych graczy posiada ok. 30% rynku.
Wyzwania i perspektywy
Obecne wyzwania, takie jak inflacja związana z sytuacją na Ukrainie, podnoszą ceny niektórych produktów. Pomimo tego, rynek żywności dietetycznej i ekologicznej utrzymuje dynamiczny rozwój, co świadczy o rosnącej świadomości konsumentów. Polska, choć mała w porównaniu z niektórymi krajami, posiada ogromny potencjał rozwoju, stanowiąc atrakcyjne pole do inwestycji.
Chcesz dowiedzieć się więcej o rynku żywności dietetycznej i ekologicznej? Sprawdź najnowszy przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub: www.markethub.pl/analiza-rynku-zywnosci-dietetycznej-i-ekologicznej

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.