Przełomowa integracja technologii Goodyear SightLine z system pojazdów Gatik
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear rozszerzył integrację swojej technologii SightLine z systemem autonomicznej jazdy ciężarówek Gatik, umożliwiając im bezpieczniejszą, bardziej przewidywalną i efektywniejszą jazdę. Połączenie systemów pozwoliło również wydłużyć czas pracy pojazdów, zwiększając pewność dostaw. Wyniki przełomowych testów zostały ogłoszone podczas targów Consumer Electronics Show 2024 w Las Vegas.
Autonomiczna flota Gatik, złożona z ciężarówek klasy 3-7 wyposażonych w opony Goodyear Endurance® RSA® z technologią SightLine, osiągnęła znaczące postępy w zakresie bezpieczeństwa, precyzji i efektywności pojazdów autonomicznych (AV).
„Jako jedyny punkt kontaktu auta z drogą, opona może odegrać kluczową rolę w umożliwieniu autonomicznym pojazdom reagowania w sposób zbliżony do reakcji kierowcy” - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „Gatik rewolucjonizuje przestrzeń autonomicznych technologii jazdy, a dostarczając w czasie rzeczywistym danych na temat opon, możemy wspierać ich system, aby stał się jeszcze bardziej bezpieczny, niezawodny i wydajny.”
Firmy przeprowadziły szeroko zakrojone testy w zróżnicowanych warunkach drogowych, które pozwoliły zebrać precyzyjne dane dotyczące stanu opon m.in. ich sztywności podczas skręcania, drogi hamowania, oporów toczenia i obciążenia. Dane te, przekazywane w czasie rzeczywistym między technologią Goodyear SightLine a systemem autonomicznej jazdy za pośrednictwem pętli sprzężenia zwrotnego, pozwoliły firmie Gatik ulepszyć sterowniki pojazdów autonomicznych (AV), poprawiając ogólną wydajność floty. Dzięki tym modyfikacjom pojazdy Gatik są zdolne do szybkiego i bezpiecznego dostosowywania się do różnych warunków drogowych, nawet gdy masa lub ładowność ciężarówki zmienia się w zależności od dostawy. W najbliższych miesiącach Gatik planuje wdrożyć system Goodyear Sigthline w znacznej części swojej autonomicznej floty w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
„Przełomowa integracja technologii Goodyear SightLine z naszą autonomiczną flotą jest pierwszą w branży. Dane w czasie rzeczywistym pochodzące z inteligentnej technologii w oponach nie tylko zwiększają bezpieczeństwo i przewidywalność autonomicznych pojazdów, ale także umożliwiają utrzymanie wysokiego poziomu wydajności, niezawodności i terminów dostaw w całej naszej działalności” - powiedział Gautam Narang, dyrektor generalny i współzałożyciel Gatik. „Nasza współpraca z Goodyear jest kolejnym ważnym etapem na drodze Gatik do objęcia pozycji lidera w dziedzinie autonomicznych technologii. To partnerstwo podkreśla również nasze zaangażowanie w oferowanie korzyści płynących z logistyki B2B średniego dystansu na rynek,” dodał G.Narang.
Firmy prowadzą wspólne badania w obiekcie doświadczalnym Goodyear w San Angelo w Teksasie. Dzięki tej kooperacji autonomiczne pojazdy Gatik mogą być poddawane intensywnym testom w kontrolowanym i bezpiecznym środowisku. Testy te obejmują zarówno typowe, jak i nietypowe scenariusze drogowe, w tym obsługę sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych, manewry omijania, ciasne zakręty, unikanie kolizji, precyzyjne utrzymywanie pasa ruchu oraz skuteczne hamowanie minimalizujące ryzyko.
Partnerzy planują w przyszłości zintegrować zaawansowane rozwiązanie Goodyear do predykcyjnego monitorowania stanu dróg z systemem autonomicznej jazdy Gatik. Ta integracja umożliwi firmie Gatik strategiczne planowanie swoich operacji, zapewniając spójny i niezawodny przepływ towarów dla szerokiej bazy klientów, w tym największych krajowych sklepów spożywczych, detalistów, dystrybutorów, platform e-commerce i firm z branży dóbr konsumpcyjnych (CPG).
Gatik
Gatik, lider w autonomicznej logistyce środkowego etapu przewozów, dostarcza towary w sposób bezpieczny i wydajny za pomocą swojej floty lekkich i średnich ciężarówek. Firma koncentruje się na logistyce krótkodystansowej, B2B dla detalistów z listy Fortune 500, takich jak Loblaw, Walmart, KBX i Georgia-Pacific, a w 2021 r. została pierwszą na świecie firmą, która obsługuje w pełni autonomiczne dostawy komercyjne na środkowym etapie przewozów.
Autonomiczne ciężarówki Gatik klasy 3-7 są komercyjnie wykorzystywane na wielu rynkach, w tym w Teksasie, Arkansas i Ontario w Kanadzie. Firma współpracuje z liderami branży, takimi jak Isuzu, Ryder, Goodyear i Cummins. Założona w 2017 roku przez weteranów branży technologii autonomicznej, firma ma biura w Mountain View w Kalifornii. W 2022 i 2023 roku Gatik został umieszczony na liście Forbes'a najlepszych amerykańskich pracodawców startupów oraz przez Fast Company w rankingu Idei Zmieniających Świat. Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie www.gatik.ai.
©2023 Gatik AI Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. Gatik jest zastrzeżonym znakiem towarowym i stanowi własność Gatik AI, Inc

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.