Komunikaty PR

140 lat marki International

2021-10-29  |  13:00
Biuro prasowe

International, marka koncernu AkzoNobel, już od 140 lat chroni i zdobi powierzchnie znajdujące się w wodzie, jak i poza nią. Jako lider w sektorze powłok ochronnych, morskich i jachtowych, znany jest z najnowocześniejszych produktów, które są w stanie sprostać nawet najtrudniejszym warunkom.

 

W 1881 roku bracia Max i Albert Holzapfel rozpoczęli swoją przygodę z farbami morskimi. Chcąc wykorzystać rozwijający się przemysł morski, wspólnie z Charlesem Petrie, zaczęli mieszać farby ręcznie w stoczni nad rzeką Tyne (Felling, Anglia). Niemal dekadę później firma przyjęła nazwę International. Wtedy też w logo pojawiło się charakterystyczne czerwone śmigło. Pomimo upływu 140 lat na terenie oryginalnej fabryki w Felling nadal znajduje się jedna z głównych baz operacyjnych International, a laboratoria i biura kontynuują wprowadzanie innowacji w świecie powłok.

 

Globalna ekspansja i zmiany własnościowe

 

Pierwsza zagraniczna fabryka marki otwarta została w Rosji w 1889 roku. Dwa lata później firma wypłynęła też poza wody Europy, uruchomiając produkcję w Nowym Jorku. Do 1914 roku posiadała już 9 fabryk, w tym jedną w Azji. Obecnie International obsługuje rynki powłok morskich, ochronnych i jachtowych na wszystkich kontynentach.

 

Na drodze do sukcesu nie obyło się jednak bez fuzji i przejęć. Najbardziej znane jest przejęcie marki przez Courtaulds w 1968 roku. Firma połączyła wówczas International z historycznym PJA Paint Suppliers, skupiając wszystkie działania związane z malowaniem pod nazwą pierwszej z nich. Po kolejnych latach partnerstwa i fuzji, w 1998 roku International zostało włączone pod parasol AkzoNobel, gdzie pozostaje do dziś jako lider w swoich kategoriach produktowych.

 

Rodzina International w ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci powiększyła się o wiele uznanych marek, w tym Flexcrete, Chartek, Relest, Ceilcote czy Enviroline.

 

Odpowiadając na potrzeby

 

W miarę jak zmieniały się potrzeby armatorów, produkty International również ewoluowały.
W 1931 roku firma rozpoczęła produkcję farb jachtowych także dla konstruktorów łodzi rekreacyjnych w Europie i Azji (w Ameryce Północnej znane są jako Interlux).

 

Początkowo popyt na powłoki ochronne w przemyśle naftowym i gazowym był niewielki, jednak z czasem zyskał na znaczeniu. W latach 70-tych poszerzono ofertę tego rodzaju produktów, a obecnie powłoki ochronne stanowią największy i najważniejszy segment w portfolio International.

 

International w Polsce

 

W Polsce marka obecna jest od 1998 roku. Współpracuje zarówno ze stoczniami budującymi statki czy przeprowadzającymi remonty, jak i z armatorami. Jej powłoki wykorzystywane są także na okrętach Polskiej Marynarki Wojennej.

 

Przez 140 lat istnienia International zmieniał się wraz z rynkiem i wyzwaniami stawianymi branży. W tym czasie stał się synonimem innowacji i ciągłego przesuwania granic technologicznych. Marka i jej historia doskonale wpisują się w nieustanne dążenie AkzoNobel do wyprzedzania potrzeb klientów, m.in. poprzez tworzenie nowych, zaawansowanych powłok. Stale stawiamy sobie wyzwania i podnosimy poprzeczkę tak wysoko, jak to tylko możliwe – mówi Mirek Pawlik, Segment Manager Newbuilding East Europe, Russia, Black Sea & Turkey, Marine Coatings, AkzoNobel.

 

 

***

Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI Biuro prasowe
2024-05-15 | 01:00

Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI

Brama ogrodzeniowa składana WIŚNIOWSKI zdobyła tytuł TOPBuilder 2024 w kategorii „Innowacja”. To pierwsza na rynku brama składana z napędem ze znakowaniem CE. Jak każdego
Przemysł APA Group publikuje Raport CSR za 2023
2024-05-15 | 01:00

APA Group publikuje Raport CSR za 2023

APA Group publikuje Raport CSR za 2023 APA Group, wiodąca firma w dziedzinie inteligentnej automatyki i rozwiązań transformacji cyfrowej, prezentuje publikację interaktywnego Raportu
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 10:00

Kontrola wizyjna mrożonych ryb z dokładnością do 100%

WARSZAWA, Polska, 29 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosił, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.