Komunikaty PR

140 lat marki International

2021-10-29  |  13:00
Biuro prasowe

International, marka koncernu AkzoNobel, już od 140 lat chroni i zdobi powierzchnie znajdujące się w wodzie, jak i poza nią. Jako lider w sektorze powłok ochronnych, morskich i jachtowych, znany jest z najnowocześniejszych produktów, które są w stanie sprostać nawet najtrudniejszym warunkom.

 

W 1881 roku bracia Max i Albert Holzapfel rozpoczęli swoją przygodę z farbami morskimi. Chcąc wykorzystać rozwijający się przemysł morski, wspólnie z Charlesem Petrie, zaczęli mieszać farby ręcznie w stoczni nad rzeką Tyne (Felling, Anglia). Niemal dekadę później firma przyjęła nazwę International. Wtedy też w logo pojawiło się charakterystyczne czerwone śmigło. Pomimo upływu 140 lat na terenie oryginalnej fabryki w Felling nadal znajduje się jedna z głównych baz operacyjnych International, a laboratoria i biura kontynuują wprowadzanie innowacji w świecie powłok.

 

Globalna ekspansja i zmiany własnościowe

 

Pierwsza zagraniczna fabryka marki otwarta została w Rosji w 1889 roku. Dwa lata później firma wypłynęła też poza wody Europy, uruchomiając produkcję w Nowym Jorku. Do 1914 roku posiadała już 9 fabryk, w tym jedną w Azji. Obecnie International obsługuje rynki powłok morskich, ochronnych i jachtowych na wszystkich kontynentach.

 

Na drodze do sukcesu nie obyło się jednak bez fuzji i przejęć. Najbardziej znane jest przejęcie marki przez Courtaulds w 1968 roku. Firma połączyła wówczas International z historycznym PJA Paint Suppliers, skupiając wszystkie działania związane z malowaniem pod nazwą pierwszej z nich. Po kolejnych latach partnerstwa i fuzji, w 1998 roku International zostało włączone pod parasol AkzoNobel, gdzie pozostaje do dziś jako lider w swoich kategoriach produktowych.

 

Rodzina International w ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci powiększyła się o wiele uznanych marek, w tym Flexcrete, Chartek, Relest, Ceilcote czy Enviroline.

 

Odpowiadając na potrzeby

 

W miarę jak zmieniały się potrzeby armatorów, produkty International również ewoluowały.
W 1931 roku firma rozpoczęła produkcję farb jachtowych także dla konstruktorów łodzi rekreacyjnych w Europie i Azji (w Ameryce Północnej znane są jako Interlux).

 

Początkowo popyt na powłoki ochronne w przemyśle naftowym i gazowym był niewielki, jednak z czasem zyskał na znaczeniu. W latach 70-tych poszerzono ofertę tego rodzaju produktów, a obecnie powłoki ochronne stanowią największy i najważniejszy segment w portfolio International.

 

International w Polsce

 

W Polsce marka obecna jest od 1998 roku. Współpracuje zarówno ze stoczniami budującymi statki czy przeprowadzającymi remonty, jak i z armatorami. Jej powłoki wykorzystywane są także na okrętach Polskiej Marynarki Wojennej.

 

Przez 140 lat istnienia International zmieniał się wraz z rynkiem i wyzwaniami stawianymi branży. W tym czasie stał się synonimem innowacji i ciągłego przesuwania granic technologicznych. Marka i jej historia doskonale wpisują się w nieustanne dążenie AkzoNobel do wyprzedzania potrzeb klientów, m.in. poprzez tworzenie nowych, zaawansowanych powłok. Stale stawiamy sobie wyzwania i podnosimy poprzeczkę tak wysoko, jak to tylko możliwe – mówi Mirek Pawlik, Segment Manager Newbuilding East Europe, Russia, Black Sea & Turkey, Marine Coatings, AkzoNobel.

 

 

***

Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.