Komunikaty PR

44 proc. firm z branży budowlanej planuje inwestycje w maszyny i urządzenia

2023-07-19  |  11:00
  • Prawie co druga firma działająca w branży budowlanej chce w najbliższym czasie inwestować w zakup maszyn i urządzeń – wynika z najnowszego badania pt. „Inwestycje w branży budowlanej” zrealizowanego na zlecenie Siemens Financial Services w Polsce.
  • 60 proc. przedsiębiorstw z branży, finansując zakup sprzętu budowlanego korzysta ze środków własnych, a 55 proc. wybiera również leasing.
  • Finansowanie nowych maszyn i urządzeń możliwe jest bez angażowania środków własnych, w ramach specjalnej oferty Siemens Financial Services w Polsce przygotowanej dla branży budowlanej.

 

„Inwestycje w branży budowlanej” to badanie Siemens Financial Services w Polsce, w ramach którego zapytano respondentów o ich plany na najbliższe 12 miesięcy związane z zakupem maszyn i urządzeń oraz jak zazwyczaj finansują takie inwestycje. Badanie przeprowadzono wśród przedstawicieli małych, średnich i dużych firm z branży budowlanej, w tym wykonawców robót budowlanych.

– Od wielu lat wspieramy firmy z sektora przemysłowego w finansowaniu inwestycji w maszyny i urządzenia. Przez ten czas zdobyliśmy cenne doświadczenie, dzięki któremu nasze rozwiązania są dopasowane do wyzwań, z jakimi mierzą się przedsiębiorstwa. Struktura i specyfika oferowanych produktów wynika także z naszych analiz i badań, którymi chętnie dzielimy się również z przedsiębiorcami, aby ułatwić im podejmowanie ważnych decyzji dotyczących rozwoju ich biznesu. Nasze najnowsze badanie „Inwestycje w branży budowlanej” zrealizowaliśmy m.in. by sprawdzić jak obecnie firmy z branży podchodzą do zakupu maszyny i urządzeń, z czym się mierzą oraz jakie działania pro-ekologiczne podejmują. W odpowiedzi na wyzwania związane z finansowaniem inwestycji przygotowaliśmy dla branży również specjalną ofertę – mówi Łukasz Puławski, Head of Industry Sales w Siemens Financial Services w Polsce.

Firmy budowlane planują inwestować

Jak wynika z badania, zakup maszyn i urządzeń w nadchodzących 12 miesiącach planuje 44 proc. przedsiębiorców z branży budowlanej. Takie inwestycje chce realizować 60 proc. dużych i średnich firm – zatrudniających odpowiednio powyżej 250 i między 50 a 250 osób. Podobne plany ma również 33 proc. małych przedsiębiorstw, których zespół liczy od 10 do 49 pracowników

– Przedsiębiorcy z branży budowlanej w pewnym stopniu poradzili sobie z wyzwaniami, jakie spowodowała pandemia oraz sytuacja geopolityczna. Wykonawców robót budowlanych dotknęło spowolnienie gospodarcze, jednak dostawcy maszyn i urządzeń dla tej branży notowali bardzo wysokie wyniki sprzedaży. Oznacza to, że wyzwania ostatnich kilku lat nie wpłynęły znacząco na zamrożenie inwestycji w sprzęty budowlane. Wyniki naszego badania potwierdzają, że tak będzie również w najbliższej przyszłości – mówi Łukasz Puławski, Head of Industry Sales w Siemens Financial Services w Polsce. – Mniejsza gotowość do zakupu sprzętu przez małe firmy wynika prawdopodobnie także z sytuacji, że liczba ich zleceń zależy w dużej mierze od liczby projektów realizowanych przez wiodących wykonawców, dla których małe przedsiębiorstwa są często podwykonawcami. Obserwujemy również, że mniejsze firmy coraz częściej kupują niewielki sprzęt za gotówkę, co może powodować, że nie postrzegają takich zakupów jako inwestycji – dodaje.

Finansowanie sprzętu budowlanego

Przedsiębiorcy z branży budowlanej najczęściej finansują inwestycje w sprzęt sięgając po środki własne (61 proc.) oraz leasing (55 proc.). Ekspert Siemens Financial Services w Polsce podkreśla, że jeszcze kilkanaście miesięcy temu sytuacja była odwrotna. Większe zainteresowanie leasingiem w latach ubiegłych potwierdzają dane Związku Polskiego Leasingu. Wartość leasingowanych sprzętów budowlanych w całym 2021 roku była wyższa o +32 proc. r/r, a w 2022 niższa o -16 proc. r/r. Według najnowszych danych ZPL w I kwartale 2023 r. wartość sprzętów budowlanych w leasingu była niższa o -10 proc. w porównaniu do I kwartału 2022 roku.

– Wzrost stóp procentowych sprawił, że finansowanie zewnętrzne stało się droższe, przez co mniej dostępne dla części firm z branży budowlanej. Oznacza to, że wyzwaniem dla przedsiębiorców staje się pozyskanie środków na planowane inwestycje. W konsekwencji rośnie znaczenie dopasowanych rozwiązań finansowych, oferowanych przez wyspecjalizowane podmioty. Decydując się na takie wsparcie warto podjąć współpracę z partnerem, który rozumie specyfikę branży, i wybrać rozwiązanie, które pozwala zachować firmie elastyczność finansową i realizować inwestycje bez angażowania kapitału własnego. Jedynym z takich produktów jest Leasing Open RV, czyli finansowanie z otwartą wartością rezydualną. Mniej obciąża on budżet niż tradycyjne formy finansowania dzięki niższej wysokości miesięcznej raty leasingu. Ponadto przedsiębiorca może otrzymać finansowanie bez wkładu własnego i elastycznie zakończyć umowę – wykupując lub zwracając sprzęt, albo przedłużając umowę na kolejny okres – podkreśla Łukasz Puławski z Siemens Financial Services w Polsce.

Dopasowana oferta finansowania

Siemens Financial Services w Polsce przygotował specjalną ofertę finansowania dla branży budowlanej w oparciu o wieloletnie doświadczenie branżowe oraz międzynarodowy know-how. Przedsiębiorcy mogą otrzymać finansowanie na nowe maszyny i urządzenia oraz czasowe powiększenie parku, nawet bez angażowania własnego kapitału. Siemens Financial Services w Polsce zapewnia także niezbędne wsparcie przy odnowieniach i modernizacji obecnego sprzętu. Eksperci firmy pomogą unowocześnić starą maszynę i dostosować jej wydajność do najnowszych technologicznie urządzeń. Ze wsparcia mogą skorzystać zarówno firmy budowlane – przedsiębiorcy z sektora MŚP oraz korporacje, jak i dostawcy maszyn i urządzeń dla tej branży.

 

 

Nota metodologiczna:

Badanie z przedstawicielami 100 małych, średnich i dużych firm zrealizował Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research między 8 a 12 maja 2023 r. Uczestnikami badania byli przedsiębiorcy z branży budowlanej – firmy, które inwestują w maszyny i urządzania, wykonawcy robót budowlanych – z całej Polski, zatrudniające ponad 10 osób. Wykorzystano metodę ilościową, technikę standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Finansowe korzyści z wdrożenia systemu CMMS. Ile zyskują firmy produkcyjne? Biuro prasowe
2024-10-01 | 09:30

Finansowe korzyści z wdrożenia systemu CMMS. Ile zyskują firmy produkcyjne?

Wdrożenie systemu CMMS jest inwestycją, która z założenia ma przynieść firmie wymierne korzyści procesowe, organizacyjne i ekonomiczne. Ten ostatni aspekt często jest
Przemysł Paged Meble współpracuje z Maciejem Karpiakiem
2024-09-30 | 16:00

Paged Meble współpracuje z Maciejem Karpiakiem

W dniach 22-25 października br. Paged Meble zadebiutuje na targach Orgatec w Kolonii. Na tę okazję marka przygotowała wyjątkową premierę – krzesło zaprojektowane przez Macieja
Przemysł Nowość: gotowa gładź Atlas GO!
2024-09-30 | 15:00

Nowość: gotowa gładź Atlas GO!

Nowość: gotowa gładź Atlas GO! Producenci chemii budowlanej muszą nadążać za rynkowymi zmianami i dostosowywać ofertę do zmieniających się oczekiwań i preferencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.