5G, INTERNET RZECZY I MODELE BIZNESOWE POZWALAJĄCE WYPŁYNĄĆ NA BŁĘKITNY OCEAN
KIGEiT zaprasza na dyskusję o nowych modelach biznesowych w Przemyśle 4.0.
Możliwości, jakie niesie ze sobą sieć 5G i rozwój Internetu Rzeczy, nowe modele biznesowe dające firmom szansę na uzyskanie przewagi konkurencyjnej oraz predyspozycja polskich przedsiębiorstw do wypływania na błękitny ocean będą tematem Diginno Innovation Session – dyskusji, która odbędzie się 9 marca 2020 roku w Warszawie, w ramach tegorocznej edycji Forum Gospodarczego TIME (https://fgtime.pl/). Zapraszamy osoby reprezentujące kadrę kierowniczą firm produkcyjnych i związanych z cyfryzacją tego sektora.
Sesja, zatytułowana „5G, Internet Rzeczy – kto będzie pływał w błękitnym oceanie? Nowe modele biznesowe w Przemyśle 4.0”, poświęcona będzie szansom wynikającym z rozwoju techniki i technologii, w szczególności sieci 5G i Internetu Rzeczy. Postaramy się znaleźć odpowiedź na pytania: czy polskie firmy są gotowe aby konkurować na nowych rynkach, czy widzą szanse wynikające z postępu technicznego i technologicznego, na ile prawodawstwo przewiduje zmiany i wychodzi im naprzeciw?
Dyskusja realizowana jest w ramach projektu Digital Innovation Network (DIGINNO), ukierunkowanego na przyspieszenie rozwoju gospodarki cyfrowej i przejścia na jednolity rynek cyfrowy w Regionie Morza Bałtyckiego. Sesję rozpocznie Idongesit Williams, wykładowca Uniwersytetu Aalborg w Kopenhadze wystąpieniem odnoszącym się do wyników Business Needs Assesment w regionie krajów Morza Bałtyckiego. Moderatorem panelu będzie Krzysztof Chełpiński (KIGEiT), natomiast w dyskusji udział wezmą Małgorzata Bieniaszewska (MB-Pneumatyka), Aleksander Poniewierski (EY), Andrzej Soldaty (Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości) oraz Paweł Wideł (Groupe PSA/Opel).
Sesja Diginno Innovation Session odbędzie się w poniedziałek 9 marca w godz. w godz. 14.00 – 15.15 w warszawskim hotelu Hilton przy ul. Grzybowskiej 63. Osoby zainteresowane udziałem zapraszamy do rejestracji: https://app.evenea.pl/event/diginno/
Więcej informacji o sesji: https://fgtime.pl/program/#1548707084053-a7488697-3772
Więcej informacji o programie DIGINNO na: https://kigeit.org.pl/diginno/
DIGINNO - informacje o projekcie
Digital Innovation Network (DIGINNO), projekt realizowany w Polsce przez KIGEiT jest ukierunkowany na przyspieszenie rozwoju gospodarki cyfrowej i procesu przejścia na jednolity rynek cyfrowy w Regionie Morza Bałtyckiego. Ma to nastąpić poprzez rozwijanie umiejętności decydentów, przedsiębiorstw (ze szczególnym uwzględnieniem MŚP), stowarzyszeń branżowych, które umożliwią szybsze i wydajniejsze wdrażanie cyfrowych rozwiązań. Działania pokazujące nowe możliwości w zakresie Przemysłu 4.0 są ważnym elementem tego procesu.
O Krajowej Izbie Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji
KIGEiT powstała w 1992 roku i działa na podstawie ustawy o izbach gospodarczych. Jest organizacją typu not-for-profit, zrzeszającą grupę podmiotów gospodarczych zajmujących się produkcją, handlem, usługami lub pracami naukowo-badawczymi w zakresie lub na rzecz elektroniki, telekomunikacji, informatyki, teleinformatyki, energetyki, elektrotechniki, automatyki przemysłowej, a także audiowizualnych mediów elektronicznych. KIGEiT zrzesza ponad 190 członków, którzy zatrudniają bezpośrednio ponad 58 000 osób i mają przychody na poziomie ponad 68 mld zł rocznie. KIGEiT jest członkiem DigitalEurope, Krajowej Izby Gospodarczej oraz Polskiego Komitetu Światowej Rady Energetycznej
Dodatkowe informacje:
Dorota Sapija, Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji, e-mail: dorota.sapija@kigeit.org.pl
tel. 608 03 84 01

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.