5G, INTERNET RZECZY I MODELE BIZNESOWE POZWALAJĄCE WYPŁYNĄĆ NA BŁĘKITNY OCEAN
KIGEiT zaprasza na dyskusję o nowych modelach biznesowych w Przemyśle 4.0.
Możliwości, jakie niesie ze sobą sieć 5G i rozwój Internetu Rzeczy, nowe modele biznesowe dające firmom szansę na uzyskanie przewagi konkurencyjnej oraz predyspozycja polskich przedsiębiorstw do wypływania na błękitny ocean będą tematem Diginno Innovation Session – dyskusji, która odbędzie się 9 marca 2020 roku w Warszawie, w ramach tegorocznej edycji Forum Gospodarczego TIME (https://fgtime.pl/). Zapraszamy osoby reprezentujące kadrę kierowniczą firm produkcyjnych i związanych z cyfryzacją tego sektora.
Sesja, zatytułowana „5G, Internet Rzeczy – kto będzie pływał w błękitnym oceanie? Nowe modele biznesowe w Przemyśle 4.0”, poświęcona będzie szansom wynikającym z rozwoju techniki i technologii, w szczególności sieci 5G i Internetu Rzeczy. Postaramy się znaleźć odpowiedź na pytania: czy polskie firmy są gotowe aby konkurować na nowych rynkach, czy widzą szanse wynikające z postępu technicznego i technologicznego, na ile prawodawstwo przewiduje zmiany i wychodzi im naprzeciw?
Dyskusja realizowana jest w ramach projektu Digital Innovation Network (DIGINNO), ukierunkowanego na przyspieszenie rozwoju gospodarki cyfrowej i przejścia na jednolity rynek cyfrowy w Regionie Morza Bałtyckiego. Sesję rozpocznie Idongesit Williams, wykładowca Uniwersytetu Aalborg w Kopenhadze wystąpieniem odnoszącym się do wyników Business Needs Assesment w regionie krajów Morza Bałtyckiego. Moderatorem panelu będzie Krzysztof Chełpiński (KIGEiT), natomiast w dyskusji udział wezmą Małgorzata Bieniaszewska (MB-Pneumatyka), Aleksander Poniewierski (EY), Andrzej Soldaty (Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości) oraz Paweł Wideł (Groupe PSA/Opel).
Sesja Diginno Innovation Session odbędzie się w poniedziałek 9 marca w godz. w godz. 14.00 – 15.15 w warszawskim hotelu Hilton przy ul. Grzybowskiej 63. Osoby zainteresowane udziałem zapraszamy do rejestracji: https://app.evenea.pl/event/diginno/
Więcej informacji o sesji: https://fgtime.pl/program/#1548707084053-a7488697-3772
Więcej informacji o programie DIGINNO na: https://kigeit.org.pl/diginno/
DIGINNO - informacje o projekcie
Digital Innovation Network (DIGINNO), projekt realizowany w Polsce przez KIGEiT jest ukierunkowany na przyspieszenie rozwoju gospodarki cyfrowej i procesu przejścia na jednolity rynek cyfrowy w Regionie Morza Bałtyckiego. Ma to nastąpić poprzez rozwijanie umiejętności decydentów, przedsiębiorstw (ze szczególnym uwzględnieniem MŚP), stowarzyszeń branżowych, które umożliwią szybsze i wydajniejsze wdrażanie cyfrowych rozwiązań. Działania pokazujące nowe możliwości w zakresie Przemysłu 4.0 są ważnym elementem tego procesu.
O Krajowej Izbie Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji
KIGEiT powstała w 1992 roku i działa na podstawie ustawy o izbach gospodarczych. Jest organizacją typu not-for-profit, zrzeszającą grupę podmiotów gospodarczych zajmujących się produkcją, handlem, usługami lub pracami naukowo-badawczymi w zakresie lub na rzecz elektroniki, telekomunikacji, informatyki, teleinformatyki, energetyki, elektrotechniki, automatyki przemysłowej, a także audiowizualnych mediów elektronicznych. KIGEiT zrzesza ponad 190 członków, którzy zatrudniają bezpośrednio ponad 58 000 osób i mają przychody na poziomie ponad 68 mld zł rocznie. KIGEiT jest członkiem DigitalEurope, Krajowej Izby Gospodarczej oraz Polskiego Komitetu Światowej Rady Energetycznej
Dodatkowe informacje:
Dorota Sapija, Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji, e-mail: dorota.sapija@kigeit.org.pl
tel. 608 03 84 01

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.