Komunikaty PR

Agnella odrabia straty po pandemii i inwestuje w farbiarnię

2022-01-08  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania agnella ( 0.02 MB )

Wydajne aparaty barwiarskie nie tylko uniezależnią białostocką fabrykę dywanów od zewnętrznych kooperantów, ale przede wszystkim poszerzą ofertę firmy i wpłyną na wzrost sprzedaży

Jeszcze przed pandemią Agnella zainwestowała miliony złotych w nowe linie technologiczne do produkcji przędzy wełnianej, co pozwoliło na wielokrotne zwiększenie mocy przędzalni. Dobrą passę fabryki przerwał koronawirus – lockdowny i zakaz podróży służbowych spowodowały znaczny spadek sprzedaży wełnianych wykładzin, których głównymi odbiorcami są ekskluzywne, pięciogwiazdkowe hotele na całym świecie.

- O ile sprzedaż dywanów utrzymała się na podobnym poziomie, to rynek wykładzin praktycznie zamarł – opowiada Michał Miłoszewski, dyrektor zarządzający spółki Brintons Agnella. - Jednak nawet wtedy nie traciliśmy czasu i z myślą o wzmocnieniu firmy w przyszłości, rozpoczęliśmy kolejny proces inwestycyjny – tym razem w zwiększenie mocy farbiarni. Dzięki temu też udało się nam utrzymać poziom zatrudnienia w tym trudnym czasie.

 

Inwestycja w aparaty barwiarskie włoskiej firmy Tozzi pozwoli na dostosowanie mocy produkcyjnych farbiarni do rozbudowanych możliwości przędzalni i ich zwiększenie z 6 do 60 ton przędzy tygodniowo. Dzięki temu fabryka nie musi już zlecać barwienia nadwyżek przędzy kooperantom. Inwestycja zmieni też metodę barwienia, co zwiększy nie tylko wydajność, ale też elastyczność farbiarni.

- Do tej pory barwiliśmy bardzo precyzyjną, ale czasochłonną i mało elastyczną tzw. metodą w masie – polegało to na tym, że najpierw barwiliśmy surowiec, a następnie produkowaliśmy z niego przędzę. Dzięki zamontowaniu aparatów będziemy mogli wytwarzać białą przędzę, a następnie barwić ją na nawojach - tłumaczy dyrektor Miłoszewski

To umożliwi fabryce przygotowanie mniejszych partii przędzy w różnych kolorach, a w efekcie lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów w zakresie kolorystyki wyrobów.

- Stosując te dwie metody znacznie wzmacniamy naszą ofertę – dodaje Michał Miłoszewski – Mamy nadzieję, że inwestycje wkrótce pozwolą też na zwiększenie zatrudnienia w fabryce.

 

Marka dywanów Agnella należy do Brintons Agnella Sp. z o.o., jednego z największych producentów tkanych dywanów i wykładzin na świecie. Od ponad 40 lat firma dba o najwyższą jakość i wzornictwo swoich produktów, a jej pasją i specjalizacją są dywany i wykładziny wełniane, które tworzy od surowca do gotowego produktu. Atutem białostockiej spółki jest zespół kreatywnych i wielokrotnie nagradzanych projektantów, międzynarodowa sieć dystrybucji, a także dział techniczny prowadzący działania prorozwojowe (B+R). Roczna produkcja fabryki sięga ok. 1,5 mln m.kw. wyrobów, z czego większość trafia na rynki zagraniczne – m.in. do wszystkich krajów Unii Europejskiej, głównie Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, a także do USA, Rosji, na Bliski Wschód czy do krajów skandynawskich. Obecnie Agnella zatrudnia blisko 550 osób.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.