Komunikaty PR

AkzoNobel ogłasza zamiar przejęcia Grupo Orbis

2021-07-07  |  09:30
Biuro prasowe

AkzoNobel dzięki uzyskaniu porozumienia w sprawie przejęcia kolumbijskiej firmy Grupo Orbis, zajmującej się farbami i powłokami, rozpocznie umacnianie swojej pozycji na rynku Ameryki Południowej i Środkowej. Obecnie firma czeka na zatwierdzenie akwizycji przez organy regulacyjne, co powinno nastąpić do końca 2021 lub na początku 2022 roku. Szczegóły finansowe nie zostały ujawnione.

 

Grupo Orbis jest obecna w dziesięciu krajach Ameryki Południowej, Środkowej i na Antylach, a jej skonsolidowane przychody wynoszą około 1,2 miliarda dolarów COP (260 milionów euro). Transakcja obejmie biznes farb i powłok Pintuco, Andercol i Poliquim (żywice) oraz Mundial (dystrybucja i usługi).

 

To przejęcie idealnie wpisuje się w naszą strategię Grow & Deliver, polegającą na budowaniu pozycji lidera na rynkach światowych oraz stymulowaniu wzrostu na rynkach wschodzących”, wyjaśnia Thierry Vanlancker, CEO AkzoNobel. „Poszerzy ono naszą długoterminową pozycję na rynkach Ameryki Południowej, ustanawiając nas liderem w regionie andyjskim i Ameryce Środkowej, gdzie kilka krajów zajmuje wysokie pozycje w światowych rankingach wzrostu na następną dekadę.

 

Daniel Campos, Dyrektor Regionalny w Ameryce Południowej, dodaje: „To historyczna szansa, która stwarza potencjał wzrostu zarówno w obszarze farb, jak i powłok. Uzyskamy dostęp do wysoce komplementarnych pozycji geograficznych w kilku nowych krajach w Andach, Ameryce Środkowej i Antyli, w tym Kolumbii, która zajmuje trzecią pozycję na rynku w regionie.”

 

Komentując transakcję, prezes Grupo Orbis, Andres Bernal, mówi: „Ta umowa stanowi ważną szansę rozwoju dla spółek Grupy Orbis. Jesteśmy głęboko przekonani, że niesie ze sobą wiele korzyści dla nas, w tym dostęp do nowych technologii i innowacji. Dostrzegamy też ogromne możliwości rozwoju dla naszych pracowników i klientów, którzy będą mieli dostęp do szerszego i pełniejszego portfolio.

 

Oprócz wartości płynących z globalnych i regionalnych innowacji w zakresie produktów i usług, planowane przejęcie umożliwi AkzoNobel także lepszą obsługę klientów z większej liczby regionów geograficznych i ułatwi producentowi dostęp do nowych rynków.

 

Obie firmy wierzą w transformacyjną moc koloru i farb, mają też podobne podejście do zrównoważonego rozwoju. Liczą, że przyłączenie się Fundacji Pintuco do programu AkzoNobel „Let’s Colour” da nowy impuls do dalszej poprawy jakości życia ludzi w lokalnych społecznościach w całym regionie.

 

Planowana transakcja jest kolejną akwizycją AkzoNobel w branży farb i powłok, po niedawnym przejęciu Titan Paints w Hiszpanii oraz New Nautical Coatings w Stanach Zjednoczonych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.