AkzoNobel ogłasza zamiar przejęcia Grupo Orbis
AkzoNobel dzięki uzyskaniu porozumienia w sprawie przejęcia kolumbijskiej firmy Grupo Orbis, zajmującej się farbami i powłokami, rozpocznie umacnianie swojej pozycji na rynku Ameryki Południowej i Środkowej. Obecnie firma czeka na zatwierdzenie akwizycji przez organy regulacyjne, co powinno nastąpić do końca 2021 lub na początku 2022 roku. Szczegóły finansowe nie zostały ujawnione.
Grupo Orbis jest obecna w dziesięciu krajach Ameryki Południowej, Środkowej i na Antylach, a jej skonsolidowane przychody wynoszą około 1,2 miliarda dolarów COP (260 milionów euro). Transakcja obejmie biznes farb i powłok Pintuco, Andercol i Poliquim (żywice) oraz Mundial (dystrybucja i usługi).
„To przejęcie idealnie wpisuje się w naszą strategię Grow & Deliver, polegającą na budowaniu pozycji lidera na rynkach światowych oraz stymulowaniu wzrostu na rynkach wschodzących”, wyjaśnia Thierry Vanlancker, CEO AkzoNobel. „Poszerzy ono naszą długoterminową pozycję na rynkach Ameryki Południowej, ustanawiając nas liderem w regionie andyjskim i Ameryce Środkowej, gdzie kilka krajów zajmuje wysokie pozycje w światowych rankingach wzrostu na następną dekadę.”
Daniel Campos, Dyrektor Regionalny w Ameryce Południowej, dodaje: „To historyczna szansa, która stwarza potencjał wzrostu zarówno w obszarze farb, jak i powłok. Uzyskamy dostęp do wysoce komplementarnych pozycji geograficznych w kilku nowych krajach w Andach, Ameryce Środkowej i Antyli, w tym Kolumbii, która zajmuje trzecią pozycję na rynku w regionie.”
Komentując transakcję, prezes Grupo Orbis, Andres Bernal, mówi: „Ta umowa stanowi ważną szansę rozwoju dla spółek Grupy Orbis. Jesteśmy głęboko przekonani, że niesie ze sobą wiele korzyści dla nas, w tym dostęp do nowych technologii i innowacji. Dostrzegamy też ogromne możliwości rozwoju dla naszych pracowników i klientów, którzy będą mieli dostęp do szerszego i pełniejszego portfolio.”
Oprócz wartości płynących z globalnych i regionalnych innowacji w zakresie produktów i usług, planowane przejęcie umożliwi AkzoNobel także lepszą obsługę klientów z większej liczby regionów geograficznych i ułatwi producentowi dostęp do nowych rynków.
Obie firmy wierzą w transformacyjną moc koloru i farb, mają też podobne podejście do zrównoważonego rozwoju. Liczą, że przyłączenie się Fundacji Pintuco do programu AkzoNobel „Let’s Colour” da nowy impuls do dalszej poprawy jakości życia ludzi w lokalnych społecznościach w całym regionie.
Planowana transakcja jest kolejną akwizycją AkzoNobel w branży farb i powłok, po niedawnym przejęciu Titan Paints w Hiszpanii oraz New Nautical Coatings w Stanach Zjednoczonych.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.