AkzoNobel otwiera globalne centrum badawczo-rozwojowe w Wielkiej Brytanii
Firma AkzoNobel otworzyła nowe globalne centrum badawczo-rozwojowe w swoim zakładzie w Slough w Wielkiej Brytanii. Placówka o wartości 10 milionów GBP powiększy tym samym listę podobnych obiektów producenta zlokalizowanych na całym świecie.
Obiekt, w którym pracować będzie 120 specjalistów, ma pełnić rolę głównego centrum w ramach globalnej sieci badawczo-rozwojowej firmy i przyczynić się do dalszego rozwoju potencjału innowacyjnego AkzoNobel, zwłaszcza w obszarze farb dekoracyjnych.
Jest to najnowsze z serii centrów otwartych przez AkzoNobel, skupionych wokół rozwijania pionierskich produktów firmy. Należą do nich również zakład motoryzacyjny w Polsce, Ośrodek szkoleniowy ds. aplikacji w Dubaju, Kampus Innowacji w Felling w Wielkiej Brytanii oraz globalne centrum innowacji, rozwoju i szkoleń w Katarze dla działalności związanej z powłokami do zastosowań morskich.
„Otwarcie tego fantastycznego centrum pomoże nam kontynuować długą tradycję tworzenia pionierskich, nowych produktów i opracować bardziej zrównoważone rozwiązania dla naszych klientów poprzez przełomowe innowacje” – powiedział dyrektor generalny AkzoNobel, Thierry Vanlancker, podczas uroczystej inauguracji obiektu.
„To początek nowego rozdziału w Wielkiej Brytanii, ale także wyraźny sygnał stałego zaangażowania firmy w przesuwanie granic w ramach naszego podejścia People. Planet. Paint., mającego na celu dokonanie prawdziwych i trwałych zmian dla klientów, społeczności i świata wokół nas”.
Centrum w Slough jest kolejnym tego typu obiektem AkzoNobel w Zjednoczonym Królestwie. Pierwszym był uruchomiony w 2019 roku Kampus Innowacji Badawczo-Rozwojowych w Felling, w którym pracuje wielu czołowych naukowców i ekspertów technicznych firmy w dziedzinie powłok do zastosowań morskich i ochronnych.
Fiona McLachlan, Dyrektor techniczna ds. koloru w AkzoNobel, dodaje: „Nasze farby i powłoki mają bogatą historię w Wielkiej Brytanii i Irlandii, towarzysząc nam w wielu aspektach codziennego życia. Nowoczesny, dostosowany do potrzeb ośrodek będzie kontynuował tę spuściznę w przyszłości. Umożliwi nam to dalszy, długotrwały wkład w rozwój branży farb i powłok, pomagając jednocześnie stymulować lokalną gospodarkę, zarówno w wymiarze regionalnym, jak i krajowym”.
Nowy ośrodek znajduje się w pobliżu flagowego, specjalnie dostosowanego obiektu Dulux Academy, który – wraz z 12 innymi lokalizacjami w centrach Dulux Decorator Centers i szkołach wyższych – zapewnia malarzom i dekoratorom fachową wiedzę, aby pomóc im w doskonalenia produktów, ich zastosowań oraz pogłębianiu wiedzy technicznej.
O AkzoNobel
Dostarczamy powstałe w sposób zrównoważony innowacyjne farby i powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, lokalne społeczności i środowisko. Dlatego wszystko co robimy zaczyna się od naszego celu People. Planet. Paint. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od wiodącego producenta farb, który swoje cele opiera o uznane na świecie wskaźniki naukowe i podejmuje rzeczywiste działania mające na celu sprostanie globalnym wyzwaniom i ochronę przyszłych pokoleń.
Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI
APA Group publikuje Raport CSR za 2023
Kontrola wizyjna mrożonych ryb z dokładnością do 100%
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Finanse
Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach
Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.
Transport
Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów
W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.