AkzoNobel przejmuje produkcję farb i lakierów od Kansai Paint w Afryce
Poprzez zawarcie umowy z Kansai Paint w sprawie przejęcia jego produkcji farb i lakierów w Afryce, AkzoNobel jeszcze bardziej wzmocni swoją obecność w regionie. Sfinalizowanie transakcji, która wymaga zgód stosownych organów regulacyjnych, przewidywane jest na rok 2023.
Grupa Kansai Paint, obecna w 12 krajach Afryki, osiąga regionalne skonsolidowane przychody w wysokości około 280 milionów euro. Przedmiotem umowy jest m.in. marka Plascon, która w Afryce Południowej cieszy się ponad 100-letnią tradycją. Obok Dulux, jest to jedna z najstarszych marek farb w regionie. Planowane przejęcie obejmuje również lakiery samochodowe i powłoki ochronne, a także lakiery do drewna i powłoki do powlekania zwojów blach.
„Przejęcie lokalnej działalności Kansai Paint przyczyni się do dalszego rozwoju naszego biznesu w Afryce oraz zapewni nam silną pozycję dla przyszłego wzrostu na tym kontynencie", mówi Thierry Vanlancker, prezes zarządu AkzoNobel. „Kansai Paint podziela nasze zaangażowanie w obszarze innowacyjności i zrównoważonego rozwoju, wiążemy więc wielkie nadzieje z możliwością połączenia kompetencji obu firm. Liczymy, że zaowocuje ono szerszą gamą zaawansowanych technologicznie produktów i bardziej zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów."
Kunishi Mori, prezes Kansai Paint, dodaje: "Jesteśmy przekonani, że AkzoNobel to najlepszy z możliwych właścicieli. Sektor farb dekoracyjnych jest kluczowy w jego działalności, dzięki czemu będzie w stanie uwolnić pełny potencjał firmy, przyczyniając się tym samym do rozwoju gospodarki afrykańskiej.
„Dla Prejay Lalla i Arvind Shekhawat, dyrektorów generalnych KPAL i KPEA (afrykańskich spółek sprzedawanych przez Kansai Paint w ramach tej transakcji), umowa ta jest szansą na dalszy rozwój. Wierzymy, że AkzoNobel wyniesie firmę na kolejny poziom, ponieważ chce inwestować w ESG i jest zaangażowany w rozwój innowacyjności, zwiększenie zatrudnienia i możliwości rozwoju kariery, jak również w długoterminowy sukces swoich firm produkujących farby w Afryce."
Komentując transakcję, Jan-Piet van Kesteren, dyrektor zarządzający działu Decorative Paints AkzoNobel na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, powiedział: „Kansai Paint Africa stanowi znakomite uzupełnienie naszego już i tak prężnie rozwijającego się biznesu, który obejmuje 9 krajów w regionie. Przejęcie to będzie uzupełnieniem portfela wiodących pozycji AkzoNobel na atrakcyjnych rynkach i światowej klasy marek w Afryce, jednocześnie napędzając wzrost na znaczących rynkach wschodzących. Ponadto stanowi wyjątkową okazję, aby w naszym portfolio zagościła kolejna silna marka z ponad 100-letnim dorobkiem i szeroką siecią dystrybucji."
Planowany zakup jest kontynuacją serii przejęć dokonanych przez AkzoNobel w branży farb i lakierów. W ciągu ostatnich dwóch lat pod skrzydłami AkzoNobel znalazły się Titan Paints w Hiszpanii i Portugalii, New Nautical Coatings w USA i ostatnio Grupo Orbis w Ameryce Łacińskiej.
O AkzoNobel
Dostarczamy powstałe w sposób zrównoważony innowacyjne farby i powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, lokalne społeczności i środowisko. Dlatego wszystko co robimy zaczyna się od naszego celu People. Planet. Paint. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od wiodącego producenta farb, który swoje cele opiera o uznane na świecie wskaźniki naukowe i podejmuje rzeczywiste działania mające na celu sprostanie globalnym wyzwaniom i ochronę przyszłych pokoleń.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.