AkzoNobel przejmuje produkcję farb i lakierów od Kansai Paint w Afryce
Poprzez zawarcie umowy z Kansai Paint w sprawie przejęcia jego produkcji farb i lakierów w Afryce, AkzoNobel jeszcze bardziej wzmocni swoją obecność w regionie. Sfinalizowanie transakcji, która wymaga zgód stosownych organów regulacyjnych, przewidywane jest na rok 2023.
Grupa Kansai Paint, obecna w 12 krajach Afryki, osiąga regionalne skonsolidowane przychody w wysokości około 280 milionów euro. Przedmiotem umowy jest m.in. marka Plascon, która w Afryce Południowej cieszy się ponad 100-letnią tradycją. Obok Dulux, jest to jedna z najstarszych marek farb w regionie. Planowane przejęcie obejmuje również lakiery samochodowe i powłoki ochronne, a także lakiery do drewna i powłoki do powlekania zwojów blach.
„Przejęcie lokalnej działalności Kansai Paint przyczyni się do dalszego rozwoju naszego biznesu w Afryce oraz zapewni nam silną pozycję dla przyszłego wzrostu na tym kontynencie", mówi Thierry Vanlancker, prezes zarządu AkzoNobel. „Kansai Paint podziela nasze zaangażowanie w obszarze innowacyjności i zrównoważonego rozwoju, wiążemy więc wielkie nadzieje z możliwością połączenia kompetencji obu firm. Liczymy, że zaowocuje ono szerszą gamą zaawansowanych technologicznie produktów i bardziej zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów."
Kunishi Mori, prezes Kansai Paint, dodaje: "Jesteśmy przekonani, że AkzoNobel to najlepszy z możliwych właścicieli. Sektor farb dekoracyjnych jest kluczowy w jego działalności, dzięki czemu będzie w stanie uwolnić pełny potencjał firmy, przyczyniając się tym samym do rozwoju gospodarki afrykańskiej.
„Dla Prejay Lalla i Arvind Shekhawat, dyrektorów generalnych KPAL i KPEA (afrykańskich spółek sprzedawanych przez Kansai Paint w ramach tej transakcji), umowa ta jest szansą na dalszy rozwój. Wierzymy, że AkzoNobel wyniesie firmę na kolejny poziom, ponieważ chce inwestować w ESG i jest zaangażowany w rozwój innowacyjności, zwiększenie zatrudnienia i możliwości rozwoju kariery, jak również w długoterminowy sukces swoich firm produkujących farby w Afryce."
Komentując transakcję, Jan-Piet van Kesteren, dyrektor zarządzający działu Decorative Paints AkzoNobel na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, powiedział: „Kansai Paint Africa stanowi znakomite uzupełnienie naszego już i tak prężnie rozwijającego się biznesu, który obejmuje 9 krajów w regionie. Przejęcie to będzie uzupełnieniem portfela wiodących pozycji AkzoNobel na atrakcyjnych rynkach i światowej klasy marek w Afryce, jednocześnie napędzając wzrost na znaczących rynkach wschodzących. Ponadto stanowi wyjątkową okazję, aby w naszym portfolio zagościła kolejna silna marka z ponad 100-letnim dorobkiem i szeroką siecią dystrybucji."
Planowany zakup jest kontynuacją serii przejęć dokonanych przez AkzoNobel w branży farb i lakierów. W ciągu ostatnich dwóch lat pod skrzydłami AkzoNobel znalazły się Titan Paints w Hiszpanii i Portugalii, New Nautical Coatings w USA i ostatnio Grupo Orbis w Ameryce Łacińskiej.
O AkzoNobel
Dostarczamy powstałe w sposób zrównoważony innowacyjne farby i powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, lokalne społeczności i środowisko. Dlatego wszystko co robimy zaczyna się od naszego celu People. Planet. Paint. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od wiodącego producenta farb, który swoje cele opiera o uznane na świecie wskaźniki naukowe i podejmuje rzeczywiste działania mające na celu sprostanie globalnym wyzwaniom i ochronę przyszłych pokoleń.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.