AkzoNobel przejmuje produkcję farb i lakierów od Kansai Paint w Afryce
Poprzez zawarcie umowy z Kansai Paint w sprawie przejęcia jego produkcji farb i lakierów w Afryce, AkzoNobel jeszcze bardziej wzmocni swoją obecność w regionie. Sfinalizowanie transakcji, która wymaga zgód stosownych organów regulacyjnych, przewidywane jest na rok 2023.
Grupa Kansai Paint, obecna w 12 krajach Afryki, osiąga regionalne skonsolidowane przychody w wysokości około 280 milionów euro. Przedmiotem umowy jest m.in. marka Plascon, która w Afryce Południowej cieszy się ponad 100-letnią tradycją. Obok Dulux, jest to jedna z najstarszych marek farb w regionie. Planowane przejęcie obejmuje również lakiery samochodowe i powłoki ochronne, a także lakiery do drewna i powłoki do powlekania zwojów blach.
„Przejęcie lokalnej działalności Kansai Paint przyczyni się do dalszego rozwoju naszego biznesu w Afryce oraz zapewni nam silną pozycję dla przyszłego wzrostu na tym kontynencie", mówi Thierry Vanlancker, prezes zarządu AkzoNobel. „Kansai Paint podziela nasze zaangażowanie w obszarze innowacyjności i zrównoważonego rozwoju, wiążemy więc wielkie nadzieje z możliwością połączenia kompetencji obu firm. Liczymy, że zaowocuje ono szerszą gamą zaawansowanych technologicznie produktów i bardziej zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów."
Kunishi Mori, prezes Kansai Paint, dodaje: "Jesteśmy przekonani, że AkzoNobel to najlepszy z możliwych właścicieli. Sektor farb dekoracyjnych jest kluczowy w jego działalności, dzięki czemu będzie w stanie uwolnić pełny potencjał firmy, przyczyniając się tym samym do rozwoju gospodarki afrykańskiej.
„Dla Prejay Lalla i Arvind Shekhawat, dyrektorów generalnych KPAL i KPEA (afrykańskich spółek sprzedawanych przez Kansai Paint w ramach tej transakcji), umowa ta jest szansą na dalszy rozwój. Wierzymy, że AkzoNobel wyniesie firmę na kolejny poziom, ponieważ chce inwestować w ESG i jest zaangażowany w rozwój innowacyjności, zwiększenie zatrudnienia i możliwości rozwoju kariery, jak również w długoterminowy sukces swoich firm produkujących farby w Afryce."
Komentując transakcję, Jan-Piet van Kesteren, dyrektor zarządzający działu Decorative Paints AkzoNobel na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, powiedział: „Kansai Paint Africa stanowi znakomite uzupełnienie naszego już i tak prężnie rozwijającego się biznesu, który obejmuje 9 krajów w regionie. Przejęcie to będzie uzupełnieniem portfela wiodących pozycji AkzoNobel na atrakcyjnych rynkach i światowej klasy marek w Afryce, jednocześnie napędzając wzrost na znaczących rynkach wschodzących. Ponadto stanowi wyjątkową okazję, aby w naszym portfolio zagościła kolejna silna marka z ponad 100-letnim dorobkiem i szeroką siecią dystrybucji."
Planowany zakup jest kontynuacją serii przejęć dokonanych przez AkzoNobel w branży farb i lakierów. W ciągu ostatnich dwóch lat pod skrzydłami AkzoNobel znalazły się Titan Paints w Hiszpanii i Portugalii, New Nautical Coatings w USA i ostatnio Grupo Orbis w Ameryce Łacińskiej.
O AkzoNobel
Dostarczamy powstałe w sposób zrównoważony innowacyjne farby i powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, lokalne społeczności i środowisko. Dlatego wszystko co robimy zaczyna się od naszego celu People. Planet. Paint. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od wiodącego producenta farb, który swoje cele opiera o uznane na świecie wskaźniki naukowe i podejmuje rzeczywiste działania mające na celu sprostanie globalnym wyzwaniom i ochronę przyszłych pokoleń.
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.