AkzoNobel przejmuje produkcję farb i lakierów od Kansai Paint w Afryce
Poprzez zawarcie umowy z Kansai Paint w sprawie przejęcia jego produkcji farb i lakierów w Afryce, AkzoNobel jeszcze bardziej wzmocni swoją obecność w regionie. Sfinalizowanie transakcji, która wymaga zgód stosownych organów regulacyjnych, przewidywane jest na rok 2023.
Grupa Kansai Paint, obecna w 12 krajach Afryki, osiąga regionalne skonsolidowane przychody w wysokości około 280 milionów euro. Przedmiotem umowy jest m.in. marka Plascon, która w Afryce Południowej cieszy się ponad 100-letnią tradycją. Obok Dulux, jest to jedna z najstarszych marek farb w regionie. Planowane przejęcie obejmuje również lakiery samochodowe i powłoki ochronne, a także lakiery do drewna i powłoki do powlekania zwojów blach.
„Przejęcie lokalnej działalności Kansai Paint przyczyni się do dalszego rozwoju naszego biznesu w Afryce oraz zapewni nam silną pozycję dla przyszłego wzrostu na tym kontynencie", mówi Thierry Vanlancker, prezes zarządu AkzoNobel. „Kansai Paint podziela nasze zaangażowanie w obszarze innowacyjności i zrównoważonego rozwoju, wiążemy więc wielkie nadzieje z możliwością połączenia kompetencji obu firm. Liczymy, że zaowocuje ono szerszą gamą zaawansowanych technologicznie produktów i bardziej zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów."
Kunishi Mori, prezes Kansai Paint, dodaje: "Jesteśmy przekonani, że AkzoNobel to najlepszy z możliwych właścicieli. Sektor farb dekoracyjnych jest kluczowy w jego działalności, dzięki czemu będzie w stanie uwolnić pełny potencjał firmy, przyczyniając się tym samym do rozwoju gospodarki afrykańskiej.
„Dla Prejay Lalla i Arvind Shekhawat, dyrektorów generalnych KPAL i KPEA (afrykańskich spółek sprzedawanych przez Kansai Paint w ramach tej transakcji), umowa ta jest szansą na dalszy rozwój. Wierzymy, że AkzoNobel wyniesie firmę na kolejny poziom, ponieważ chce inwestować w ESG i jest zaangażowany w rozwój innowacyjności, zwiększenie zatrudnienia i możliwości rozwoju kariery, jak również w długoterminowy sukces swoich firm produkujących farby w Afryce."
Komentując transakcję, Jan-Piet van Kesteren, dyrektor zarządzający działu Decorative Paints AkzoNobel na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, powiedział: „Kansai Paint Africa stanowi znakomite uzupełnienie naszego już i tak prężnie rozwijającego się biznesu, który obejmuje 9 krajów w regionie. Przejęcie to będzie uzupełnieniem portfela wiodących pozycji AkzoNobel na atrakcyjnych rynkach i światowej klasy marek w Afryce, jednocześnie napędzając wzrost na znaczących rynkach wschodzących. Ponadto stanowi wyjątkową okazję, aby w naszym portfolio zagościła kolejna silna marka z ponad 100-letnim dorobkiem i szeroką siecią dystrybucji."
Planowany zakup jest kontynuacją serii przejęć dokonanych przez AkzoNobel w branży farb i lakierów. W ciągu ostatnich dwóch lat pod skrzydłami AkzoNobel znalazły się Titan Paints w Hiszpanii i Portugalii, New Nautical Coatings w USA i ostatnio Grupo Orbis w Ameryce Łacińskiej.
O AkzoNobel
Dostarczamy powstałe w sposób zrównoważony innowacyjne farby i powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, lokalne społeczności i środowisko. Dlatego wszystko co robimy zaczyna się od naszego celu People. Planet. Paint. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od wiodącego producenta farb, który swoje cele opiera o uznane na świecie wskaźniki naukowe i podejmuje rzeczywiste działania mające na celu sprostanie globalnym wyzwaniom i ochronę przyszłych pokoleń.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.