Komunikaty PR

AkzoNobel realizuje cele zrównoważonego rozwoju

2020-11-25  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania AN_IP ( 1.38 MB )

W ramach planu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o połowę do 2030 r. firma AkzoNobel zamontowała ostatnio panele słoneczne w swoich dwóch zakładach znajdujących się na dwóch kontynentach.


Dwa najnowsze projekty realizowane są w zakładach w Garcii, Meksyk oraz Barcelonie, Hiszpania. Prace związane z budową instalacji fotowoltaicznej w Garcii (łącznie 1650 paneli słonecznych) w zakładzie Industrial Coatings już dobiegły końca, natomiast w Barcelonie projekt pokrycia dachu 1600 panelami jest w trakcie realizacji.

Są to najnowsze z serii projektów AkzoNobel dotyczących wykorzystania energii słonecznej, dzięki którym firma będzie mogła zmniejszyć zużycie prądu o 30% i ostatecznie do 2030 r. przejść na wykorzystanie 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w ramach swojej inicjatywy „Ludzie. Planeta. Farba.”

Obecnie już 33 nasze zakłady w ośmiu krajach wykorzystują energię odnawialną, w 14 z nich zamontowaliśmy panele słoneczne – wyjaśnia Wijnand Bruinsma, Kierownik Programu Zrównoważonego Rozwoju (Program Manager for Sustainability) w AkzoNobel. – Te dwa projekty znacznie przybliżą nas do realizacji postawionych sobie celów, w tym obniżenia emisji dwutlenku węgla o 50% do 2030 r.

Instalacja fotowoltaiczna w Barcelonie, która zgodnie z planem zostanie ukończona do końca stycznia przyszłego roku, zapewni energię odpowiadającą 15% całkowitego zużycia energii w zakładzie. Będzie to już trzecia taka instalacja fotowoltaiczna AkzoNobel w Hiszpanii, obok tych w Valifranca i Vallirana.

Panele fotowoltaiczne w Garcii o łącznej powierzchni 5300 m2 zaspokoją 82% zapotrzebowania na energię. Dzięki temu zakład będzie niemalże samowystarczalny, a docelowo będzie produkował więcej prądu niż sam zużywa.

Z przyjemnością obserwujemy postępy tego projektu – mówi Juan Francisco Garcia, Kierownik zakładu w Garcii. – Dzięki takim inicjatywom Meksyk dołoży swoją cegiełkę do realizacji ambicji firmy, by osiągnąć neutralność w zakresie emisji dwutlenku węgla i korzystać w 100% z energii odnawialnej. Jest to zgodne z naszym podejściem „Ludzie. Planeta. Farba”, a w tych trudnych czasach jest dodatkowo widocznym przejawem optymizmu.

Bruinsma kontynuuje: – W inicjatywie „Ludzie. Planeta. Farba” chodzi o włączanie elementów zrównoważonego rozwoju do wszystkich naszych działań. Realizacja tej inicjatywy pozwala nam nadal wnosić istotny wkład w rozwiązywanie problemów zrównoważonego rozwoju, z którymi boryka się nasza firma, klienci i całe społeczeństwo. Przekształcając nasze ambicje w działania, możemy przysłużyć się społeczeństwu i wciąż być firmą stawianą za wzór w naszej branży.

Obecnie AkzoNobel pozyskuje 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w ośmiu krajach: Belgii, Brazylii, Kolumbii, Estonii, Irlandii, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Więcej informacji na temat podejścia spółki do zrównoważonego rozwoju, noszącego nazwę Ludzie. Planeta. Farba. znajduje się na stronie internetowej: https://www.akzonobel.com/en/our-sustainability-story

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.