AkzoNobel wspiera Muzeum Narodowe
Magdalena Mikołajczak
more communications agency
Katowicka 4/9
03-932 Warszawa
magdalena.mikolajczak|more-ca.com| |magdalena.mikolajczak|more-ca.com
505165355
more-ca.com
AkzoNobel wspiera Muzeum Narodowe w przygotowaniu wystawy „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910”
AkzoNobel, jedna z wiodących firm na rynku produkcji farb i powłok, kontynuuje długofalową współpracę z Muzeum Narodowym w Warszawie. W ramach przygotowania jego najnowszej wystawy „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910”, do muzeum przekazano ponad 900 litrów farby Dulux Professional, z której użyciem odmalowane zostały ściany we wszystkich salach wystawowych. Odmalowana powierzchnia ma łącznie ponad 1500m². Eksperci AkzoNobel wspierali także merytorycznie wykonawców w procesie malowania.
Nowa wystawa Muzeum Narodowego tworzy spójny projekt, w którym obrazy oraz ich otoczenie uzupełniają się wizualnie. Składa się na niego nie tylko podzielony na siedem sekcji zbiór dzieł z krajów Północy, ale też kompleksowy koncept oświetlenia i odmalowania ścian, identyfikacji eksponatów za pomocą specjalnych tabliczek, a nawet zaaranżowania specjalnych drewnianych ławek nawiązujących do motywów przewodnich wystawy. Płaszczyzna kolorystyczna wszystkich siedmiu sal, w których znajdować się będą obrazy, przygotowana została we współpracy z AkzoNobel.
– Dodawanie życiu kolorów leży u podstaw naszych marek farb dekoracyjnych, co sprawia, że instytucje kultury są szczególnie ważnym obszarem naszych działań społecznych – mówi Kathryn Ledson, General Manager Central Europe North w AkzoNobel. – Nasza współpraca z Muzeum Narodowym to flagowy projekt w regionie Europy Środkowej, pokazujący, w jaki sposób przedsiębiorstwa mogą stawać się partnerami w aktywnym wspieraniu promocji kultury – dodaje.
„Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910” to pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej wystawa ukazująca przekrojowo twórczość malarek i malarzy ze Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii i Islandii. Wystawę tworzy 105 dzieł, które dotarły do Muzeum Narodowego z 22 muzeów i galerii w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii i Islandii. Wśród pokazywanych prac znalazła się m.in. kultowa „Melancholia" autorstwa Edvarda Muncha.
Jak podkreślają organizatorzy, zjawisko przesilenia letniego to ważny element kultury krajów nordyckich. Głównymi wątkami wystawy są emocjonalny wymiar malarstwa, relacja człowieka z naturą, a także tytułowe przesilenie – jako przejście w malarstwie od realizmu do symbolizmu. Dlatego właśnie koncept oświetlenia wystawy i osadzenia obrazów w kolorystyce naturalnych pejzaży Północy to element współtworzący narrację ekspozycji i pogłębiający ją o dodatkowy wymiar.
Jesteśmy zadowoleni, że nasze wsparcie przyczyniło się do powstania tej niezwykłej wystawy – dodaje Kathryn Ledson. – Wierzymy, że ta piękna koncepcja estetyczna wpłynie pozytywnie na jej całokształt, i mamy nadzieję, że bywalcy muzeów zapamiętają ją na długo.
Wystawę można oglądać do 5 marca 2023. Jej kuratorami są Agnieszka Bagińska i Wojciech Głowacki. Instytucją partnerską jest Gothenburg Museum of Art. Patronatami honorowymi wystawę objęły Ambasada Królestwa Danii, Ambasada Finlandii, Ambasada Królestwa Norwegii, Ambasada Królestwa Szwecji i Konsulat Honorowy Republiki Islandii.
Współpraca z Muzeum Narodowym to już kolejna inicjatywa partnerska AkzoNobel. Producent farb i powłok regularnie wspiera swoimi produktami przedsięwzięcia aranżacyjne i renowacyjne podejmowane przez rozmaite instytucje. W 2021 r. firma dostarczyła farby, którymi namalowano mural promujący wystawę „Anna Bilińska 1854-1893”. Wcześniej w tym roku AkzoNobel przekazał swoje produkty także m.in. placówkom edukacyjnym.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.