Automaty spawalnicze Promotechu przebojem targów w Essen 2023
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Urządzenia białostockiego producenta wzbudziły w Niemczech ogromne zainteresowanie branży.To kolejna edycja, organizowanej co cztery lata imprezy, w której firma uczestniczy sukcesywnie od 2005 r. Przygotowania do tegorocznej wystawy trwały dwa lata i były szczególnie intensywne – zarówno od strony produktowej, marketingowej, jak i organizacyjnej.
- Niemiecka wystawa Essen Welding Show jest dla branży automatyzacji i mechanizacji spawania zdecydowanie najważniejszą imprezą targową na świecie i każdy, kto chce się liczyć w tej dziedzinie w skali globalnej musi tam być – mówi Artur Zawadzki, prezes Promotechu. – Nasze zaangażowanie w te targi rosło wraz z naszym rozwojem, czego wyrazem są coraz bardziej unikalne w światowej skali urządzenia, które tam pokazaliśmy, a które – mam nadzieję - – pchną nas na nowe tory rozwoju zwłaszcza w zakresie automatyzacji spawania.
Innowacyjne automaty spawalnicze
W Essen Promotech zaprezentował szereg swoich nowości: dużym uznaniem zwiedzających cieszyła się nowa ukosowarka z posuwem automatycznym ABM-30 (bez konieczności używania dodatkowej prowadnicy).
Tradycyjnie zainteresowanie wzbudziła oferta wózków do spawania i cięcia, w tym nowy model wózka kołowego z programowalną ścieżką spawania zasilany akumulatorem oraz wózek do cięcia Dragon Battery.
W zakresie automatyzacji spawania, w potrzeby rynku idealnie wpisało się urządzenie do spawania blachownic z systemem śledzenia rowka spawalniczego oraz modułem obrotu palnika, który umożliwia pracę z belkami skośnymi, szeroko stosowanymi m.in. w konstrukcjach podwozi samochodowych.
- Mieliśmy również szereg zapytań o modułowe stanowisko spawalnicze, które użytkownicy mogą samodzielnie skonfigurować, w zależności od potrzeb – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor działu handlowego Promotechu. - Zaletą takiego stanowiska jest możliwość obsługi za pomocą jednego kontrolera, który pozwala m.in. na programowanie procesu spawania w tym spawanie przerywane, wypełnienie krateru, szerokość i częstotliwość oscylacji itp.
Na targach obecna była liczna grupa dystrybutorów firmy z całej Europy, Afryki Północnej, Bliskiego Wschodu, a nawet z odległej Korei Południowej i Australii. Stoisko spółki obsługiwała 14-osobowa, międzynarodowa ekipa, władająca w sumie dziewięcioma językami, co zdecydowanie ułatwiało komunikację z klientami.
Wykorzystać targowy sukces
Ze względu na ilość i jakość nawiązanych nowych kontaktów, te targi były też zdecydowanie najbardziej owocne w historii Promotechu.
- Dzięki intensywnym przygotowaniom firmie udało się nawiązać wiele nowych kontaktów z klientami z Azji, krajów Zatoki Perskiej, Afryki i Europy – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. sprzedaży Promotechu. - Ale targi te miały ogromne znaczenie również dla naszej niemieckiej spółki-córki Promotech Deutschland. Większość zapytań – po raz pierwszy w historii naszych udziałów w tych targach - pochodziło właśnie z Niemiec. To prawdziwy sukces. Liczymy na to, że ta duża ilość zainteresowanych lokalnych firm przełoży się na zwiększenie obrotów Promotech Deutschland; bardzo tego potrzebujemy.
Targi w Essen potwierdziły już wcześniej obserwowane zjawiska przenoszenia się produkcji nowoczesnych konstrukcji stalowych do nowych, tańszych krajów Azji i Afryki. Dodatkowo nasila się zapotrzebowanie na mechanizację i automatyzację procesów cięcia i spawania na wszystkich rynkach.
- Dotyczy to także tych nowych rynków, gdzie na dzień dzisiejszy siła robocza jest jeszcze stosunkowo niedroga – dodaje Bohdan Zaleski. - Rosnące zapotrzebowanie na urządzenia do mechanizacji prac, takich jak wiercenie, ukosowanie, spawanie czy cięcie, spowodowane jest rosnącymi wymaganiami jakościowymi na całym świecie oraz potrzebą większej produktywności.
Dla Promotechu targi w Niemczech to nie tylko możliwość zaprezentowania swojej marki i pokazania nowych urządzeń, ale też okazja do rozmów z fachowcami z całego świata na temat sytuacji na rynkach, oczekiwań klientów i ich obecnych potrzeb. I skonfrontowania z tymi potrzebami najnowszej oferty firmy.
- Tak naprawdę, na ile owocne były te targi, okaże się dopiero za kilka miesięcy – ocenia wiceprezes Zaleski. - Bardzo wiele zależy teraz od tego, jak sprawnie będziemy w stanie odpowiedzieć na zapytania nowych klientów - na ile będziemy konkurencyjni i kreatywni. A to będzie zależało od nas wszystkich, od całego zespołu Promotechu. Musimy pamiętać, że - tak jak we wszystkich branżach, także i w naszej - świat przyśpiesza i liczyć się będą najszybsi.
W tegorocznych targach uczestniczyło 826 wystawców z 40 krajów; wystawę odwiedziło ponad 40 tysięcy osób ze 124 krajów całego świata.
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.