Automaty spawalnicze Promotechu przebojem targów w Essen 2023
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Urządzenia białostockiego producenta wzbudziły w Niemczech ogromne zainteresowanie branży.To kolejna edycja, organizowanej co cztery lata imprezy, w której firma uczestniczy sukcesywnie od 2005 r. Przygotowania do tegorocznej wystawy trwały dwa lata i były szczególnie intensywne – zarówno od strony produktowej, marketingowej, jak i organizacyjnej.
- Niemiecka wystawa Essen Welding Show jest dla branży automatyzacji i mechanizacji spawania zdecydowanie najważniejszą imprezą targową na świecie i każdy, kto chce się liczyć w tej dziedzinie w skali globalnej musi tam być – mówi Artur Zawadzki, prezes Promotechu. – Nasze zaangażowanie w te targi rosło wraz z naszym rozwojem, czego wyrazem są coraz bardziej unikalne w światowej skali urządzenia, które tam pokazaliśmy, a które – mam nadzieję - – pchną nas na nowe tory rozwoju zwłaszcza w zakresie automatyzacji spawania.
Innowacyjne automaty spawalnicze
W Essen Promotech zaprezentował szereg swoich nowości: dużym uznaniem zwiedzających cieszyła się nowa ukosowarka z posuwem automatycznym ABM-30 (bez konieczności używania dodatkowej prowadnicy).
Tradycyjnie zainteresowanie wzbudziła oferta wózków do spawania i cięcia, w tym nowy model wózka kołowego z programowalną ścieżką spawania zasilany akumulatorem oraz wózek do cięcia Dragon Battery.
W zakresie automatyzacji spawania, w potrzeby rynku idealnie wpisało się urządzenie do spawania blachownic z systemem śledzenia rowka spawalniczego oraz modułem obrotu palnika, który umożliwia pracę z belkami skośnymi, szeroko stosowanymi m.in. w konstrukcjach podwozi samochodowych.
- Mieliśmy również szereg zapytań o modułowe stanowisko spawalnicze, które użytkownicy mogą samodzielnie skonfigurować, w zależności od potrzeb – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor działu handlowego Promotechu. - Zaletą takiego stanowiska jest możliwość obsługi za pomocą jednego kontrolera, który pozwala m.in. na programowanie procesu spawania w tym spawanie przerywane, wypełnienie krateru, szerokość i częstotliwość oscylacji itp.
Na targach obecna była liczna grupa dystrybutorów firmy z całej Europy, Afryki Północnej, Bliskiego Wschodu, a nawet z odległej Korei Południowej i Australii. Stoisko spółki obsługiwała 14-osobowa, międzynarodowa ekipa, władająca w sumie dziewięcioma językami, co zdecydowanie ułatwiało komunikację z klientami.
Wykorzystać targowy sukces
Ze względu na ilość i jakość nawiązanych nowych kontaktów, te targi były też zdecydowanie najbardziej owocne w historii Promotechu.
- Dzięki intensywnym przygotowaniom firmie udało się nawiązać wiele nowych kontaktów z klientami z Azji, krajów Zatoki Perskiej, Afryki i Europy – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. sprzedaży Promotechu. - Ale targi te miały ogromne znaczenie również dla naszej niemieckiej spółki-córki Promotech Deutschland. Większość zapytań – po raz pierwszy w historii naszych udziałów w tych targach - pochodziło właśnie z Niemiec. To prawdziwy sukces. Liczymy na to, że ta duża ilość zainteresowanych lokalnych firm przełoży się na zwiększenie obrotów Promotech Deutschland; bardzo tego potrzebujemy.
Targi w Essen potwierdziły już wcześniej obserwowane zjawiska przenoszenia się produkcji nowoczesnych konstrukcji stalowych do nowych, tańszych krajów Azji i Afryki. Dodatkowo nasila się zapotrzebowanie na mechanizację i automatyzację procesów cięcia i spawania na wszystkich rynkach.
- Dotyczy to także tych nowych rynków, gdzie na dzień dzisiejszy siła robocza jest jeszcze stosunkowo niedroga – dodaje Bohdan Zaleski. - Rosnące zapotrzebowanie na urządzenia do mechanizacji prac, takich jak wiercenie, ukosowanie, spawanie czy cięcie, spowodowane jest rosnącymi wymaganiami jakościowymi na całym świecie oraz potrzebą większej produktywności.
Dla Promotechu targi w Niemczech to nie tylko możliwość zaprezentowania swojej marki i pokazania nowych urządzeń, ale też okazja do rozmów z fachowcami z całego świata na temat sytuacji na rynkach, oczekiwań klientów i ich obecnych potrzeb. I skonfrontowania z tymi potrzebami najnowszej oferty firmy.
- Tak naprawdę, na ile owocne były te targi, okaże się dopiero za kilka miesięcy – ocenia wiceprezes Zaleski. - Bardzo wiele zależy teraz od tego, jak sprawnie będziemy w stanie odpowiedzieć na zapytania nowych klientów - na ile będziemy konkurencyjni i kreatywni. A to będzie zależało od nas wszystkich, od całego zespołu Promotechu. Musimy pamiętać, że - tak jak we wszystkich branżach, także i w naszej - świat przyśpiesza i liczyć się będą najszybsi.
W tegorocznych targach uczestniczyło 826 wystawców z 40 krajów; wystawę odwiedziło ponad 40 tysięcy osób ze 124 krajów całego świata.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.