Bardzo dobra końcówka roku dla firmy RAFAMET S.A.
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
W grudniu firma RAFAMET podpisała szereg kontraktów produkcyjno – handlowych na dostawę 8 nowych maszyn i urządzeń dla odbiorców z Europy oraz Dalekiego Wschodu. Negocjacje i ustalenia poprzedzające zawarcie umów były długotrwałe i bardzo drobiazgowe. Na wybór ofert spółki z Kuźni Raciborskiej wpłynęła jakość i nowoczesność proponowanych przez nią rozwiązań.
Z Kuźni Raciborskiej do kraju nad Sekwaną
RAFAMET istnieje na francuskim rynku już od lat 70-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje na tę chwilę ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. Mowa zarówno o obrabiarkach kolejowych, jak i ciężkich i super ciężkich tokarkach karuzelowych. - Jesteśmy obecni praktycznie we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce, w tym w nuklearnej, w sektorze lotniczym, kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując maszyny nie tylko w SNCF (Francuskie Koleje Państwowe) i RATP (pociągi podmiejskie i metro w gigantycznej aglomeracji paryskiej) ale także w miejskich przedsiębiorstwach eksploatujących tabor tramwajowy oraz w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych - tłumaczy Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu RAFAMET S.A..
Francja to jedna z największych aglomeracji kolejowych w Europie. W 1981 r. uruchomiono tam pierwszą w Europie kolej dużych prędkości – TGV. W ubiegłym roku wystartowaliśmy w przetargu na dostarczenie na ten rynek dwóch tokarek portalowych UFD 140 N, które z dużym sukcesem udaje nam się sprzedawać od kilku lat na rynkach całego świata. Obie maszyny przeznaczone zostaną do powstającego aktualnie jednego z największych zakładów SNCF we Francji. Cieszy Nas fakt, że RAFAMET znowu wraca do SNCF i to ze swoim najnowocześniejszym wyrobem - mówi Andrzej Rustanowicz. - Dwie obrabiarki kołowe UFD 140 N, będące przedmiotem zamówienia to najnowocześniejsze i najbardziej uniwersalne obrabiarki kołowe z gamy produktów RAFAMET. Obrabiarki UFD 140 N jako maszyny portalowe o napędzie ciernym, pracujące w układzie przelotowym, zapewniają wydajną i precyzyjną obróbkę, są doskonałym rozwiązaniem dla operatorów kolejowych posiadających zróżnicowany tabor kolejowy - dodaje Norbert Jasłowski, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A.
Z kolei portalowa tokarka kołowa UDA 125 N przeznaczona zostanie dla francuskiego kolejowego sektora prywatnego, a dokładniej dla firmy INVEHO - RAFAMET S.A. w ciągu ostatnich 15 lat dostarczył różne modele swoich obrabiarek do praktycznie wszystkich zakładów całego prywatnego sektora kolejowego we Francji. Obrabiarka kołowa z zabieraniem czołowym UDA 125 N, pracująca w systemie przelotowym, będąca przedmiotem zamówienia, zostanie skonfigurowana pod kątem specyficznego taboru tego użytkownika. Obrabiarka będzie dostarczona w ramach dużej rozbudowy zakładów INVEHO na południu Francji. Warto wspomnieć, że holding INVEHO, grupujący 6 zakładów ulokowanych w różnych zakątkach Francji, to jeden z największych producentów wagonów towarowych w tym kraju - informuje N. Jasłowski z firmy RAFAMET S.A.
Maszyny RAFAMETU na malezyjskim rynku
Grudzień zeszłego roku przyniósł także kontrakt z malezyjską firmą Benima Engineering. Przedmiotem umowy jest tokarka podtorowa typu tandem 2UGE 180 N oraz tokarka kołowa cierna UFB 125 N. - Docelowo obie maszyny zainstalowane zostaną w warsztacie utrzymania pojazdów lekkiej kolei miejskiej w Kuala Lumpur. Warto wspomnieć, że nad tym projektem pracowaliśmy już od jakiegoś czasu. Wynika to z tego, że budowa linii z całym systemem infrastruktury jest ogromnym przedsięwzięciem wymagającym lat pracy. Finalnie udało nam się wszystko dopiąć, z czego - nie ukrywam - bardzo się cieszę – informuje Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.
Obie maszyny zostaną przekazane klientowi w Malezji na przełomie 2021 i 2022 roku. - Na końcówkę trzeciego kwartału tego roku planowany jest odbiór wstępny 2UGE 180 N i UFB 125 N
w Kuźni Raciborskiej. Natomiast sama wysyłka odbędzie się w czwartym kwartale br. – dodaje K. Pestkowski.
Chiny, Indie, Węgry
Finisz minionego roku to także zamówienia od odbiorców z Chin, Indii oraz Węgier. W pierwszym przypadku mowa o ciężkiej tokarce podtorowej UGE 150 N, w Indiach zaś pracować będzie tokarka kołowa UBF 112 N, przeznaczona do regeneracji kół kolejowych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w różnych pojazdach szynowych. Natomiast swoje zastosowanie na Węgrzech znajdzie szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS, który przeznaczony jest do przetaczania pojazdów o masie całkowitej do 350 ton.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.