Komunikaty PR

Bardzo dobra końcówka roku dla firmy RAFAMET S.A.

2021-01-15  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

W grudniu firma RAFAMET podpisała szereg kontraktów produkcyjno – handlowych na dostawę 8 nowych maszyn i urządzeń dla odbiorców z Europy oraz Dalekiego Wschodu. Negocjacje i ustalenia poprzedzające zawarcie umów były długotrwałe i bardzo drobiazgowe. Na wybór ofert spółki z Kuźni Raciborskiej wpłynęła jakość i nowoczesność proponowanych przez nią rozwiązań.

Z Kuźni Raciborskiej do kraju nad Sekwaną

RAFAMET istnieje na francuskim rynku już od lat 70-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje na tę chwilę ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. Mowa zarówno o obrabiarkach kolejowych, jak i ciężkich i super ciężkich tokarkach karuzelowych. - Jesteśmy obecni praktycznie we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce, w tym w nuklearnej, w sektorze lotniczym, kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując maszyny nie tylko w SNCF (Francuskie Koleje Państwowe) i RATP (pociągi podmiejskie i metro w gigantycznej aglomeracji paryskiej) ale także w miejskich przedsiębiorstwach eksploatujących tabor tramwajowy oraz w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych - tłumaczy Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu RAFAMET S.A..

Francja to jedna z największych aglomeracji kolejowych w Europie. W 1981 r. uruchomiono tam pierwszą w Europie kolej dużych prędkości – TGV. W ubiegłym roku wystartowaliśmy w przetargu na dostarczenie na ten rynek dwóch tokarek portalowych UFD 140 N, które z dużym sukcesem udaje nam się sprzedawać od kilku lat na rynkach całego świata. Obie maszyny przeznaczone zostaną do powstającego aktualnie jednego z największych zakładów SNCF we Francji. Cieszy Nas fakt, że RAFAMET znowu wraca  do SNCF i to ze swoim najnowocześniejszym wyrobem - mówi Andrzej Rustanowicz. - Dwie obrabiarki kołowe UFD 140 N, będące przedmiotem zamówienia to najnowocześniejsze i najbardziej uniwersalne obrabiarki kołowe z gamy produktów RAFAMET. Obrabiarki UFD 140 N  jako maszyny portalowe o napędzie ciernym, pracujące w układzie przelotowym, zapewniają wydajną i precyzyjną obróbkę, są doskonałym rozwiązaniem dla operatorów kolejowych posiadających zróżnicowany tabor kolejowy - dodaje Norbert Jasłowski, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A.

Z kolei portalowa tokarka kołowa UDA 125 N przeznaczona zostanie dla francuskiego kolejowego  sektora prywatnego, a dokładniej dla firmy INVEHO - RAFAMET S.A. w ciągu ostatnich 15 lat dostarczył różne modele swoich obrabiarek do praktycznie wszystkich zakładów całego prywatnego sektora kolejowego we Francji. Obrabiarka kołowa z zabieraniem czołowym UDA 125 N, pracująca w systemie przelotowym, będąca przedmiotem zamówienia, zostanie skonfigurowana pod kątem specyficznego taboru tego użytkownika. Obrabiarka będzie dostarczona w ramach dużej rozbudowy zakładów INVEHO na południu Francji. Warto wspomnieć, że holding INVEHO, grupujący 6 zakładów ulokowanych w różnych zakątkach Francji, to jeden z największych producentów wagonów towarowych w tym kraju - informuje N. Jasłowski z firmy RAFAMET S.A.

Maszyny RAFAMETU na malezyjskim rynku
Grudzień zeszłego roku przyniósł także kontrakt z malezyjską firmą Benima Engineering. Przedmiotem umowy jest tokarka podtorowa typu tandem 2UGE 180 N oraz tokarka kołowa cierna UFB 125 N. - Docelowo obie maszyny zainstalowane zostaną w warsztacie utrzymania pojazdów lekkiej kolei miejskiej w Kuala Lumpur. Warto wspomnieć, że nad tym projektem pracowaliśmy już od jakiegoś czasu. Wynika to z tego, że budowa linii z całym systemem infrastruktury jest ogromnym przedsięwzięciem wymagającym lat pracy. Finalnie udało nam się wszystko dopiąć, z czego - nie ukrywam - bardzo się cieszę – informuje Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.

Obie maszyny zostaną przekazane klientowi w Malezji na przełomie 2021 i 2022 roku. - Na końcówkę trzeciego kwartału tego roku planowany jest odbiór wstępny 2UGE 180 N  i UFB 125 N
w Kuźni Raciborskiej. Natomiast sama wysyłka odbędzie się w czwartym kwartale br. – dodaje      K. Pestkowski.

Chiny, Indie, Węgry

Finisz minionego roku to także zamówienia od odbiorców z Chin, Indii oraz Węgier. W pierwszym przypadku mowa o ciężkiej tokarce podtorowej UGE 150 N, w Indiach zaś pracować będzie tokarka kołowa UBF 112 N, przeznaczona do regeneracji kół kolejowych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w różnych pojazdach szynowych. Natomiast swoje zastosowanie na Węgrzech znajdzie szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS, który przeznaczony jest do przetaczania pojazdów o masie całkowitej do 350 ton.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adventure Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.