Bardzo dobra końcówka roku dla firmy RAFAMET S.A.
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
W grudniu firma RAFAMET podpisała szereg kontraktów produkcyjno – handlowych na dostawę 8 nowych maszyn i urządzeń dla odbiorców z Europy oraz Dalekiego Wschodu. Negocjacje i ustalenia poprzedzające zawarcie umów były długotrwałe i bardzo drobiazgowe. Na wybór ofert spółki z Kuźni Raciborskiej wpłynęła jakość i nowoczesność proponowanych przez nią rozwiązań.
Z Kuźni Raciborskiej do kraju nad Sekwaną
RAFAMET istnieje na francuskim rynku już od lat 70-tych ubiegłego wieku. W kraju nad Sekwaną pracuje na tę chwilę ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. Mowa zarówno o obrabiarkach kolejowych, jak i ciężkich i super ciężkich tokarkach karuzelowych. - Jesteśmy obecni praktycznie we wszystkich kluczowych gałęziach francuskiej gospodarki: energetyce, w tym w nuklearnej, w sektorze lotniczym, kosmicznym i oczywiście w kolejnictwie, lokując maszyny nie tylko w SNCF (Francuskie Koleje Państwowe) i RATP (pociągi podmiejskie i metro w gigantycznej aglomeracji paryskiej) ale także w miejskich przedsiębiorstwach eksploatujących tabor tramwajowy oraz w całym tamtejszym sektorze prywatnych usług kolejowych - tłumaczy Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu RAFAMET S.A..
Francja to jedna z największych aglomeracji kolejowych w Europie. W 1981 r. uruchomiono tam pierwszą w Europie kolej dużych prędkości – TGV. W ubiegłym roku wystartowaliśmy w przetargu na dostarczenie na ten rynek dwóch tokarek portalowych UFD 140 N, które z dużym sukcesem udaje nam się sprzedawać od kilku lat na rynkach całego świata. Obie maszyny przeznaczone zostaną do powstającego aktualnie jednego z największych zakładów SNCF we Francji. Cieszy Nas fakt, że RAFAMET znowu wraca do SNCF i to ze swoim najnowocześniejszym wyrobem - mówi Andrzej Rustanowicz. - Dwie obrabiarki kołowe UFD 140 N, będące przedmiotem zamówienia to najnowocześniejsze i najbardziej uniwersalne obrabiarki kołowe z gamy produktów RAFAMET. Obrabiarki UFD 140 N jako maszyny portalowe o napędzie ciernym, pracujące w układzie przelotowym, zapewniają wydajną i precyzyjną obróbkę, są doskonałym rozwiązaniem dla operatorów kolejowych posiadających zróżnicowany tabor kolejowy - dodaje Norbert Jasłowski, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A.
Z kolei portalowa tokarka kołowa UDA 125 N przeznaczona zostanie dla francuskiego kolejowego sektora prywatnego, a dokładniej dla firmy INVEHO - RAFAMET S.A. w ciągu ostatnich 15 lat dostarczył różne modele swoich obrabiarek do praktycznie wszystkich zakładów całego prywatnego sektora kolejowego we Francji. Obrabiarka kołowa z zabieraniem czołowym UDA 125 N, pracująca w systemie przelotowym, będąca przedmiotem zamówienia, zostanie skonfigurowana pod kątem specyficznego taboru tego użytkownika. Obrabiarka będzie dostarczona w ramach dużej rozbudowy zakładów INVEHO na południu Francji. Warto wspomnieć, że holding INVEHO, grupujący 6 zakładów ulokowanych w różnych zakątkach Francji, to jeden z największych producentów wagonów towarowych w tym kraju - informuje N. Jasłowski z firmy RAFAMET S.A.
Maszyny RAFAMETU na malezyjskim rynku
Grudzień zeszłego roku przyniósł także kontrakt z malezyjską firmą Benima Engineering. Przedmiotem umowy jest tokarka podtorowa typu tandem 2UGE 180 N oraz tokarka kołowa cierna UFB 125 N. - Docelowo obie maszyny zainstalowane zostaną w warsztacie utrzymania pojazdów lekkiej kolei miejskiej w Kuala Lumpur. Warto wspomnieć, że nad tym projektem pracowaliśmy już od jakiegoś czasu. Wynika to z tego, że budowa linii z całym systemem infrastruktury jest ogromnym przedsięwzięciem wymagającym lat pracy. Finalnie udało nam się wszystko dopiąć, z czego - nie ukrywam - bardzo się cieszę – informuje Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.
Obie maszyny zostaną przekazane klientowi w Malezji na przełomie 2021 i 2022 roku. - Na końcówkę trzeciego kwartału tego roku planowany jest odbiór wstępny 2UGE 180 N i UFB 125 N
w Kuźni Raciborskiej. Natomiast sama wysyłka odbędzie się w czwartym kwartale br. – dodaje K. Pestkowski.
Chiny, Indie, Węgry
Finisz minionego roku to także zamówienia od odbiorców z Chin, Indii oraz Węgier. W pierwszym przypadku mowa o ciężkiej tokarce podtorowej UGE 150 N, w Indiach zaś pracować będzie tokarka kołowa UBF 112 N, przeznaczona do regeneracji kół kolejowych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w różnych pojazdach szynowych. Natomiast swoje zastosowanie na Węgrzech znajdzie szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS, który przeznaczony jest do przetaczania pojazdów o masie całkowitej do 350 ton.
Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń
Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych
Aluron powiększa swoją siedzibę. Rozbudowę realizuje WPIP Construction
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.