Komunikaty PR

Chińska podróż firmy RAFAMET S.A.

2021-03-02  |  12:22
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

- Pierwszy kontakt z kulturą chińską był dla niejednego z nas sporym zaskoczeniem, ale też cennym doświadczeniem, które zaowocowało współpracą z tym rynkiem po dziś – mówi Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A. Spółka z Kuźnia Raciborskiej działa na rynku chińskim od wielu lat, dostarczając tamtejszemu sektorowi kolejowemu nowoczesne obrabiarki. Właśnie zakończyły się obchody Chińskiego Nowego Roku. Patronem roku 2021 w Chinach jest obecnie silny i wytrwale dążący do celu bawół.

Chiński Nowy Rok, bo tak przyjęło się mówić o Święcie Wiosny, jest obchodzony na całym świecie. Świętuję się go nie tylko w Państwie Środka, ale również w Korei Południowej, Wietnamie, Singapurze, Malezji, Tybecie i wszystkich miejscach zamieszkanych przez imigrantów z Chin. Data Nowego Roku jest ruchoma i wyznacza ją kalendarz księżycowy z którego Chińczycy korzystają jedynie w przypadku świąt tradycyjnych. W tym roku, Chiński Nowy Rok wypadł 12 lutego.

O chińskich tradycjach zarówno kulturalnych jak i tych biznesowych sporo mogą powiedzieć przedstawiciele RAFAMET S.A. Firma znajdująca się w światowej czołówce producentów obrabiarek specjalnych do obróbki kolejowych zestawów kołowych na rynku chińskim prężnie działa już od wielu lat, dostarczając tamtejszemu sektorowi kolejowemu nowoczesne maszyny produkowane w Kuźni Raciborskiej.

Pierwsza maszyna

Początki kolejnictwa w Chinach sięgają 1865 roku. Od momentu przemian gospodarczych, a także polityki otwarcia (1979 rok) trwa dynamiczny rozwój gospodarczo-społeczny niespotykany nigdzie indziej na świecie. Jednym z ważniejszych celów tych działań jest właśnie rozbudowa infrastruktury, w tym także transportu kolejowego. Szybka kolej to główny środek transportu dla mieszkańców wielkich chińskich aglomeracji.

RAFAMET S.A. swoje doświadczenie z rynkiem chińskim rozpoczął wraz z polityką otwarcia Chin,  przed 1989 rokiem. Natomiast po długiej przerwie spowodowanej zmianami ustrojowymi na świecie, a także dzięki rozwojowi firmy, spółka z Kuźnia Raciborskiej wróciła na rynek chiński w 2008 roku. -  Nawiązaliśmy współprace z chińska firmą, która finalnie została naszym agentem handlowym w tym kraju i z którą związaliśmy swoje relacje na dłużej. To wtedy, z ich wsparciem podpisaliśmy kontrakt na sprzedaż naszej tokarki ciernej UFB 125 N dla dużego zakładu produkującego pojazdy szynowe (obecnie Grupa CRRC), w tym dla tzw. kolei dużych prędkości. Do dziś mamy z tym klientem na koncie wiele wspólnych projektów, a także doświadczeń biznesowych i nie tylko – wspomina Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A. zajmujący się rynkiem chińskim. Od tamtej pory, miało miejsce  wiele wizyt przedstawicieli Spółki z Kuźni Raciborskiej w Chinach oraz przedstawicieli chińskich kontrahentów i partnerów biznesowych. Odbywają się one m.in. w celach handlowych, targowych, czy też w związku z przekazywaniem maszyn.

Zderzenie kulturowe

Początki, jak to zwykle z nimi bywa, nie należały do najłatwiejszych. Zderzenie ze zwyczajami panującymi w Chinach spotkało się ze sporym zdumieniem. Jednak z biegiem czasu oraz po zrozumieniu pewnych schematów kulturowych, relacje z rynkiem chińskim wskoczyły na wyższy  poziom i zaowocowały trwającą już lata współpracą. - Pierwszy kontakt z kulturą chińską był dla niejednego z nas szokiem, ale też cennym doświadczeniem. Nie było to bowiem coś co znaliśmy, lecz zupełnie inna rzeczywistość. Jest ogromna różnica między kulturą zachodu, a tą chińską. Mam tutaj na myśli m.in. zwyczaje, zasady czy też etykę w biznesie. W związku z tym początki nie były łatwe, nie rozumieliśmy się. W naszej kulturze relacja sprzedający-kupujący jest partnerska, w Chinach zaś sytuacja ta wygląda nieco inaczej. To kupujący zajmuje ważniejsze miejsce, a sprzedający jest tą elastyczną stroną – wyjaśnia Krzysztof Pestkowski.

Maszyny firmy RAFAMET S.A. sprzedawane na rynek chiński trafiają do podmiotów związanych z przemysłem kolejowym. Aby obrabiarki odpowiednio zmontować i uruchomić niezbędna do tego jest wiedza i umiejętności specjalnie wyszkolonych osób - Monterzy, którzy wyruszają do Chin spędzają tam sporo czasu, a nowy kraj oraz inne, często niezrozumiałe zwyczaje wywołują stres. Jednak obecnie, na bazie wieloletnich doświadczeń, nasi pracownicy  są już zaznajomieni z konwenansami Wschodu i świetnie sobie radzą - dodaje K. Pestkowski.

Rynek kolejowy w Chinach

Rynek pasażerskiego transportu szynowego w Chinach jest dziś największym w świecie.  Głównymi odbiorcami maszyn produkowanych w Kuźni Raciborskiej są producenci taboru kolejowego oraz użytkownicy, czyli chińskie metro a także sektor utrzymania taboru kolejowego - Warto wspomnieć, że metro w Chinach rozwija się w niesamowicie szybkim tempie. Inne, duże europejskie miasta nie posiadają tak rozbudowanych jego linii, co napawa wielkim podziwem.  Nasze maszyny pracują m.in. w metrze w Pekinie, Nanjing, Ningbo czy też w Kantonie. Jedną z naszych ostatnich maszyn jest tokarka kołowa UFB dla nowej linii metra obsługującej ruch pasażerski z centrum Pekinu do nowego  portu lotniczego Pekin-Daxing. – mówi Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.

Chiński sektor kolejowy jest niezwykle atrakcyjny dla producenta specjalistycznych obrabiarek kolejowych jakim jest firma RAFAMET S.A. - Chińskie miasta posiadają więcej systemów metra niż jakikolwiek inny kraj na świecie. To potężny rynek, dający ogromne możliwości. Trendy idą w kierunku nowoczesnych światowych rozwiązań, które zapewnią bezpieczną i długoletnią eksploatację taboru kolejowego z czego RAFAMET S.A. na pewno chce korzystać – dodaje Krzysztof Pestkowki.

Jednocześnie Kierownik Sprzedaży firmy RAFAMET S.A. podkreśla, że obecność i utrzymanie relacji z rynkiem chińskim jest sporym wyzwaniem - Obecnie prawie w każdej dziedzinie życia możemy znaleźć na świecie produkty „Made in China”. Sprzedanie jednak czegoś na tamten rynek jest sztuką. Przecież Chińczycy potrafią zrobić wszystko sami. Mają dużo tańszą siłę roboczą, dostęp do surowców. Nam natomiast udaje się sprzedawać kolejne maszyny. Po prostu kontrahenci mają świadomość wysokiego poziomu technologicznego naszych urządzeń, które będą wykorzystywane na potrzeby nowoczesnych projektów w branży kolejowej – mówi Krzysztof Pestkowski.

Na koniec warto wspomnieć, że w panującej  obecnie sytuacji epidemiologicznej wyjazdy do Chin zostały odwołane, a kontakt z tamtejszymi odbiorcami odbywa się wyłączeni w formie on-line.  -  Epidemia koronawirusa spowodowała oczywiście zaniechanie wyjazdów służbowych do Chin. Jak się okazuje, warto było jednak zainwestować kilka lat temu w szkolenia kilku chińskich monterów i inżynierów. Wszystko po to, by obecnie móc dokonywać montażu i przekazywania wysyłanych do Chin obrabiarek właśnie przez przeszkolone miejscowe ekipy – oczywiście przy wykorzystaniu technik zdalnej pracy jak teleserwis, kamery video, komunikatory rozmów i obrazów oraz wykorzystanie tłumaczy języka na odległość, etc. – dodaje K. Pestkowski.

***

Autor tekstu: Magdalena Matusik/ Adventure Media

Zdjęcia: RAFAMET S.A.

***

RAFAMET S.A.

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.

 

* * *

Kontakt:

www.rafamet.com.pl

Magdalena Matusik

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. kom. 690 449 064

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Rusza produkcja kolejnych baterii w fabryce Green Cell w Skawinie Biuro prasowe
2024-02-23 | 09:20

Rusza produkcja kolejnych baterii w fabryce Green Cell w Skawinie

Kolejne baterie spod Krakowa trafią na rynki europejskie. Do produktów Green Cell z kategorii e-bike wytwarzanych w Skawinie dołączą cztery modele baterii typu silverfish. Tuż przed
Przemysł Technologiczne rewolucje na Politechnice Śląskiej
2024-02-15 | 13:00

Technologiczne rewolucje na Politechnice Śląskiej

Gliwice, 15.02.2024 r. (AP) -  Startuje nowa seria bezpłatnych wydarzeń stacjonarnych "Technologiczne Rewolucje: Warsztaty innowacyjnych rozwiązań dla produkcji". Pierwsze
Przemysł Grupa Azoty Compounding stawia na nowoczesne rozwiązania w procesie planowania
2024-02-09 | 09:30

Grupa Azoty Compounding stawia na nowoczesne rozwiązania w procesie planowania

Grupa Azoty Compounding Sp. z o.o., spółka wchodząca w skład Grupy Azoty S.A., z sukcesem zakończyła proces wdrożenia zaawansowanego oprogramowania do planowania i harmonogramowania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje

Stan psychiczny dzieci i młodzieży w Polsce się pogarsza. – W polskich szkołach brakuje psychologów, często też wrażliwości i wsparcia. A jeśli dziecko nie będzie mieć go w domu, to tym bardziej powinno mieć je w szkole – mówi Barbara Nowacka, ministra edukacji. – Statystyki pokazują, że w Polsce na depresję cierpi 2 proc. dzieci w wieku 6–12 lat i aż 20 proc. w grupie młodzieńczej – mówi Katarzyna Dubno, członkini zarządu Fundacji Adamed. Na te niepokojące dane w ostatnich latach wpłynęły m.in. izolacja spowodowana pandemią, sytuacja geopolityczna zaburzająca poczucie bezpieczeństwa. To dodatkowo nakłada się na sytuacje kryzysowe w domu czy szkole. Fundacja Adamed nawiązała współpracę z ekspertami serwisu Życie warte jest rozmowy, a efektem tego partnerstwa program Wspierająca Szkoła, którego celem jest profilaktyka zachowań samobójczych.

Zagranica

Dwa lata po wybuchu wojny zainteresowanie Polaków pomocą dla Ukraińców jest dużo mniejsze. Potrzeby się zmieniły, ale wciąż są poważne

Po dwóch latach wojny w Ukrainie zainteresowanie Polaków pomaganiem jest dużo mniejsze niż na początku konfliktu. Jednak ta pomoc wciąż jest bardzo potrzebna, ponieważ z każdym dniem rośnie liczba poszkodowanych i strat wywołanych wojną, a w Polsce nadal pozostaje około miliona ukraińskich uchodźców. – Istotnym wyzwaniem są w tej chwili zagadnienia związane z ich integracją. Koncentrujemy się też na pomocy tym uchodźcom z Ukrainy, którzy są osobami naprawdę potrzebującymi, czyli na matkach samotnie wychowujących kilkoro dzieci, osobach starszych czy z niepełnosprawnościami – mówi Michał Mikołajczyk, członek zarządu Polskiego Czerwonego Krzyża.

Firma

Polski rynek IT cierpi na niedobór specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Podnoszenie kompetencji cyfrowych kobiet mogłoby częściowo zaradzić tym brakom

Branża IT, która cierpi na niedobór pracowników, wciąż ma słabą reprezentację kobiet. 40 proc. respondentek podkreśla, że ich firmy w ogóle nie zatrudniają kobiet w działach IT, a tylko 15,5 proc. wskazuje, że kobiety zajmują w nich stanowiska kierownicze lub zarządzające – wynika z badania „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego”. Czynnikiem, który mógłby zwiększyć udział kobiet na tym rynku jest podnoszenie ich kompetencji cyfrowych i szkolenia umożliwiające przebranżowienie. Bez tego trudno będzie spełnić cel z rządowego programu, by do końca dekady co trzeci pracownik na rynku ICT był kobietą. Szczególnie ważnym obszarem takich działań powinno być cyberbezpieczeństwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.