Debiut Śnieżki w Eco Vadis oceniony na złoto
NOBILI PARTNERS
Sienna 39
00-121 Warszawa
sniezka|nobili.pl| |sniezka|nobili.pl
605 838 422
nobili.pl
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA została oceniona za działania w obszarze zrównoważonego rozwoju przez EcoVadis - największego na świecie dostawcę ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie. W wyniku niezależnej oceny Śnieżka otrzymała Złoty Medal EcoVadis, co plasuje ją w gronie 5% najlepszych firm poddanych certyfikacji.
Firmy są oceniane przez EcoVadis na podstawie kilkudziesięciu wskaźników w czterech kategoriach: prawa człowieka i prawa pracownicze, środowisko, etyka oraz zrównoważone zakupy, a każda odpowiedź podlega weryfikacji. Śnieżka, debiutując w zestawieniu, uzyskała łączny wynik 70 na 100 punktów. Tak wysoka nota plasuje ją wśród najlepszych w branży, dla której średnia wynosi 47 punktów.
- To nasza pierwsza ocena, dlatego tym bardziej jesteśmy dumni z tak udanego debiutu i złotego medalu przyznanego przez EcoVadis. To także dowód na to, że dzięki Strategii Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+ nadaliśmy naszym działaniom ESG dobry kierunek. Realizując wytyczone cele nie tylko potwierdzamy, że jesteśmy odpowiedzialną firmą, ale także dostarczamy korzyści środowisku i naszym klientom – ocenił Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.
EcoVadis – największy na świecie dostawca ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie – stosuje narzędzia oceny i analizy wspierane przez platformę technologiczną i globalny zespół ekspertów wyspecjalizowanych w zagadnieniach ESG. Metodologia i dane bazowe obejmują przeszło 200 sektorów gospodarki z ponad 175 krajów. Jak dotąd EcoVadis przeprowadził oceny ponad 115 tysięcy firm i organizacji na całym świecie.
- Na wysoki wynik Śnieżki, poza ogłoszoną w tym roku Strategią Zrównoważonego Rozwoju, miały także wpływ nasze działania w zakresie mierzenia śladu węglowego. Równie ważne okazały się aktywności w obszarze zakupów, m.in. wdrożenie Kodeksu Dostawcy oraz samoocena dostawców. EcoVadis oczekuje od firm ciągłego doskonalenia, co oznacza, że utrzymanie pozycji w rankingu będzie wymagało od nas dalszych działań w obszarze zrównoważonego rozwoju, co jest naszym celem na kolejne lata – podsumował Prezes Śnieżki.
Kryteria oceny EcoVadis opierają się na międzynarodowych standardach zrównoważonego rozwoju, m.in: wytycznych GRI do raportowania zrównoważonego rozwoju dla firm, normie ISO 26000 oraz zasadach UN Global Compact. Platforma nie tylko ocenia działalność operacyjną firm pod względem zrównoważonego rozwoju, ale prowadzi także działania na rzecz ograniczania ryzyka i wspierania innowacji.
*****
Grupa Śnieżka to jeden z liderów rynku farb i lakierów w Polsce w segmencie wyrobów dekoracyjnych, jeden z największych graczy na rynku farb dekoracyjnych na Węgrzech i jeden z liderów w produkcji farb w Ukrainie. Grupa Śnieżka jest klasyfikowana do grona 25 największych producentów farb w Europie (wg European Coatings 2023).
We wszystkich spółkach należących do Grupy jest zatrudnionych około 1 100 pracowników, a zlokalizowane w czterech krajach zakłady produkcyjne wytwarzają rocznie około 140 mln kg produktów do dekoracji i ochrony różnego rodzaju podłoży. Kluczowe marki Grupy Śnieżka to: Magnat, Śnieżka, Poli-Farbe, Vidaron, Rafil i Foveo-Tech. Grupa działa aktywnie na kilkunastu rynkach zagranicznych.
W skład Grupy wchodzą: Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA – której akcje od 2003 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – oraz jej spółki zależne w Polsce i za granicą. W strukturze akcjonariatu FFiL Śnieżka SA dominują jej założyciele i ich sukcesorzy, którzy kontrolują około 65% głosów na jej walnym zgromadzeniu. Od debiutu na giełdzie spółka regularnie wypłaca akcjonariuszom dywidendę z wypracowanych zysków.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.