Debiut Śnieżki w Eco Vadis oceniony na złoto
NOBILI PARTNERS
Sienna 39
00-121 Warszawa
sniezka|nobili.pl| |sniezka|nobili.pl
605 838 422
nobili.pl
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA została oceniona za działania w obszarze zrównoważonego rozwoju przez EcoVadis - największego na świecie dostawcę ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie. W wyniku niezależnej oceny Śnieżka otrzymała Złoty Medal EcoVadis, co plasuje ją w gronie 5% najlepszych firm poddanych certyfikacji.
Firmy są oceniane przez EcoVadis na podstawie kilkudziesięciu wskaźników w czterech kategoriach: prawa człowieka i prawa pracownicze, środowisko, etyka oraz zrównoważone zakupy, a każda odpowiedź podlega weryfikacji. Śnieżka, debiutując w zestawieniu, uzyskała łączny wynik 70 na 100 punktów. Tak wysoka nota plasuje ją wśród najlepszych w branży, dla której średnia wynosi 47 punktów.
- To nasza pierwsza ocena, dlatego tym bardziej jesteśmy dumni z tak udanego debiutu i złotego medalu przyznanego przez EcoVadis. To także dowód na to, że dzięki Strategii Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+ nadaliśmy naszym działaniom ESG dobry kierunek. Realizując wytyczone cele nie tylko potwierdzamy, że jesteśmy odpowiedzialną firmą, ale także dostarczamy korzyści środowisku i naszym klientom – ocenił Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.
EcoVadis – największy na świecie dostawca ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie – stosuje narzędzia oceny i analizy wspierane przez platformę technologiczną i globalny zespół ekspertów wyspecjalizowanych w zagadnieniach ESG. Metodologia i dane bazowe obejmują przeszło 200 sektorów gospodarki z ponad 175 krajów. Jak dotąd EcoVadis przeprowadził oceny ponad 115 tysięcy firm i organizacji na całym świecie.
- Na wysoki wynik Śnieżki, poza ogłoszoną w tym roku Strategią Zrównoważonego Rozwoju, miały także wpływ nasze działania w zakresie mierzenia śladu węglowego. Równie ważne okazały się aktywności w obszarze zakupów, m.in. wdrożenie Kodeksu Dostawcy oraz samoocena dostawców. EcoVadis oczekuje od firm ciągłego doskonalenia, co oznacza, że utrzymanie pozycji w rankingu będzie wymagało od nas dalszych działań w obszarze zrównoważonego rozwoju, co jest naszym celem na kolejne lata – podsumował Prezes Śnieżki.
Kryteria oceny EcoVadis opierają się na międzynarodowych standardach zrównoważonego rozwoju, m.in: wytycznych GRI do raportowania zrównoważonego rozwoju dla firm, normie ISO 26000 oraz zasadach UN Global Compact. Platforma nie tylko ocenia działalność operacyjną firm pod względem zrównoważonego rozwoju, ale prowadzi także działania na rzecz ograniczania ryzyka i wspierania innowacji.
*****
Grupa Śnieżka to jeden z liderów rynku farb i lakierów w Polsce w segmencie wyrobów dekoracyjnych, jeden z największych graczy na rynku farb dekoracyjnych na Węgrzech i jeden z liderów w produkcji farb w Ukrainie. Grupa Śnieżka jest klasyfikowana do grona 25 największych producentów farb w Europie (wg European Coatings 2023).
We wszystkich spółkach należących do Grupy jest zatrudnionych około 1 100 pracowników, a zlokalizowane w czterech krajach zakłady produkcyjne wytwarzają rocznie około 140 mln kg produktów do dekoracji i ochrony różnego rodzaju podłoży. Kluczowe marki Grupy Śnieżka to: Magnat, Śnieżka, Poli-Farbe, Vidaron, Rafil i Foveo-Tech. Grupa działa aktywnie na kilkunastu rynkach zagranicznych.
W skład Grupy wchodzą: Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA – której akcje od 2003 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – oraz jej spółki zależne w Polsce i za granicą. W strukturze akcjonariatu FFiL Śnieżka SA dominują jej założyciele i ich sukcesorzy, którzy kontrolują około 65% głosów na jej walnym zgromadzeniu. Od debiutu na giełdzie spółka regularnie wypłaca akcjonariuszom dywidendę z wypracowanych zysków.
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.