Debiut Śnieżki w Eco Vadis oceniony na złoto
NOBILI PARTNERS
Sienna 39
00-121 Warszawa
sniezka|nobili.pl| |sniezka|nobili.pl
605 838 422
nobili.pl
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA została oceniona za działania w obszarze zrównoważonego rozwoju przez EcoVadis - największego na świecie dostawcę ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie. W wyniku niezależnej oceny Śnieżka otrzymała Złoty Medal EcoVadis, co plasuje ją w gronie 5% najlepszych firm poddanych certyfikacji.
Firmy są oceniane przez EcoVadis na podstawie kilkudziesięciu wskaźników w czterech kategoriach: prawa człowieka i prawa pracownicze, środowisko, etyka oraz zrównoważone zakupy, a każda odpowiedź podlega weryfikacji. Śnieżka, debiutując w zestawieniu, uzyskała łączny wynik 70 na 100 punktów. Tak wysoka nota plasuje ją wśród najlepszych w branży, dla której średnia wynosi 47 punktów.
- To nasza pierwsza ocena, dlatego tym bardziej jesteśmy dumni z tak udanego debiutu i złotego medalu przyznanego przez EcoVadis. To także dowód na to, że dzięki Strategii Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+ nadaliśmy naszym działaniom ESG dobry kierunek. Realizując wytyczone cele nie tylko potwierdzamy, że jesteśmy odpowiedzialną firmą, ale także dostarczamy korzyści środowisku i naszym klientom – ocenił Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.
EcoVadis – największy na świecie dostawca ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie – stosuje narzędzia oceny i analizy wspierane przez platformę technologiczną i globalny zespół ekspertów wyspecjalizowanych w zagadnieniach ESG. Metodologia i dane bazowe obejmują przeszło 200 sektorów gospodarki z ponad 175 krajów. Jak dotąd EcoVadis przeprowadził oceny ponad 115 tysięcy firm i organizacji na całym świecie.
- Na wysoki wynik Śnieżki, poza ogłoszoną w tym roku Strategią Zrównoważonego Rozwoju, miały także wpływ nasze działania w zakresie mierzenia śladu węglowego. Równie ważne okazały się aktywności w obszarze zakupów, m.in. wdrożenie Kodeksu Dostawcy oraz samoocena dostawców. EcoVadis oczekuje od firm ciągłego doskonalenia, co oznacza, że utrzymanie pozycji w rankingu będzie wymagało od nas dalszych działań w obszarze zrównoważonego rozwoju, co jest naszym celem na kolejne lata – podsumował Prezes Śnieżki.
Kryteria oceny EcoVadis opierają się na międzynarodowych standardach zrównoważonego rozwoju, m.in: wytycznych GRI do raportowania zrównoważonego rozwoju dla firm, normie ISO 26000 oraz zasadach UN Global Compact. Platforma nie tylko ocenia działalność operacyjną firm pod względem zrównoważonego rozwoju, ale prowadzi także działania na rzecz ograniczania ryzyka i wspierania innowacji.
*****
Grupa Śnieżka to jeden z liderów rynku farb i lakierów w Polsce w segmencie wyrobów dekoracyjnych, jeden z największych graczy na rynku farb dekoracyjnych na Węgrzech i jeden z liderów w produkcji farb w Ukrainie. Grupa Śnieżka jest klasyfikowana do grona 25 największych producentów farb w Europie (wg European Coatings 2023).
We wszystkich spółkach należących do Grupy jest zatrudnionych około 1 100 pracowników, a zlokalizowane w czterech krajach zakłady produkcyjne wytwarzają rocznie około 140 mln kg produktów do dekoracji i ochrony różnego rodzaju podłoży. Kluczowe marki Grupy Śnieżka to: Magnat, Śnieżka, Poli-Farbe, Vidaron, Rafil i Foveo-Tech. Grupa działa aktywnie na kilkunastu rynkach zagranicznych.
W skład Grupy wchodzą: Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA – której akcje od 2003 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – oraz jej spółki zależne w Polsce i za granicą. W strukturze akcjonariatu FFiL Śnieżka SA dominują jej założyciele i ich sukcesorzy, którzy kontrolują około 65% głosów na jej walnym zgromadzeniu. Od debiutu na giełdzie spółka regularnie wypłaca akcjonariuszom dywidendę z wypracowanych zysków.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.