DOSTARCZY MASZYNY ODBIORCOM Z EUROPY I AZJI
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Już niebawem europejskie i azjatyckie podmioty sektora kolejowego wzbogacone zostaną o nowe maszyny wyprodukowane w Kuźni Raciborskiej. Tokarki RAFAMET S.A. zasilą zakłady i warsztaty naprawcze we Francji, Chinach i Bułgarii.
Od ponad 50 lat na rynku francuskim
RAFAMET jest obecny na francuskim rynku już od lat 70-tych ubiegłego wieku. Obecnie pracuje tam ponad 50 obrabiarek wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. W ciągu kilkunastu ostatnich lat RAFAMET dostarczył różne modele swoich maszyn do wielu publicznych i niemal wszystkich zakładów całego prywatnego sektora kolejowego we Francji.
W listopadzie 2022 roku RAFAMET S.A. otrzymała zamówienie z francuskiej firmy SOGEEFER na dostawę obrabiarki UFB 125 N. To już druga tokarka RAFAMETU zamówiona przez firmę SOGEEFER. Pierwsza została dostarczona w 2005 roku i nadal jest eksploatowana. Wysyłka najnowszej maszyny planowana jest na styczeń 2024 roku - Tokarka zostanie zainstalowana w zakładzie firmy, usytuowanym we wschodniej części Francji. Przedsiębiorstwo SOGEEFER zajmuje się budową, modernizacją oraz naprawą wagonów towarowych i należy do francuskiego kolejowego sektora prywatnego. Obrabiarka będzie dostarczona w ramach rozbudowy zakładu – wyjaśnia Iwona Janecka, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.
Zamówiona obrabiarka z napędem ciernym przeznaczona jest do wydajnej i precyzyjnej regeneracji kół oraz tarcz hamulcowych zestawów kołowych, wymontowanych z pojazdów szynowych. Jak dodaje Kierownik Projektu w RAFAMET S.A. nad tym projektem spółka z Kuźni Raciborskiej pracowała już od kilku miesięcy - Na wybór oferty RAFAMETU wpłynęła jakość proponowanych rozwiązań technicznych oraz zadowolenie nabywcy z użytkowanej od 17 lat, pierwszej zakupionej przez niego obrabiarki RAFAMETU - informuje Iwona Janecka.
Chiny. Jeden z największych odbiorców maszyn RAFAMET S.A.
RAFAMET S.A. pierwszy raz zaznaczył swoją obecność na rynku chińskim przed 1989 rokiem. Kolejno, po zmianach ustrojowych na świecie, a także dzięki rozwojowi przedsiębiorstwa spółka wkroczyła ponownie do Chin w 2008 roku. Od tamtej pory RAFAMET dostarczył i zainstalował tam maszyny, które pracują m.in. w metrze w Pekinie, Nankinie, Ningbo, Kantonie, Shaoxing, Hong Kongu oraz w firmach kolejowych w Czengdu, Qingdao, Czangczun i kilku innych lokalizacjach.
Niedawno firma zawarła umowę na dostawę kolejnej maszyny, która będzie pracować w Chinach. Odbiorcą jest chińska firma KNT Technology - Zamówiona przez naszego agenta handlowego maszyna jest już kolejną, którą dostarczymy temu podmiotowi. Dostarczona tokarka będzie tym razem obrabiać zestawy pojazdów w warsztacie linii 8 metra w mieście Xi'an - wyjaśnia Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A. - Pozyskanie tego kontraktu nie należało do najłatwiejszych. Chiński sektor kolejowy jest niezwykle nowoczesny i szybko rozwijający się, a co za tym idzie, jest również bardzo wymagający. Jednak dzięki naszym kompetencjom, technologiom oraz znajomości rynku chińskiego otrzymaliśmy to zamówienie. Już niebawem kolejne dwie maszyny wyprodukowane w Kuźni Raciborskiej w 2022 roku będą przekazane do eksploatacji chińskim nabywcom - dodaje Kierownik Sprzedaży w RAFAMET S.A.
Tokarka podtorowa RAFAMET S.A. będzie pracować na Bałkanach
Po kilkuletniej przerwie RAFAMET S.A. wraca na Bałkany. Tokarka podtorowa z Kuźni Raciborskiej będzie pracować w prywatnym zakładzie remontu taboru szynowego w Bułgarii. W odróżnieniu od wcześniej omawianych zamówień, zlecenie z Bułgarii dotyczy nowego gracza w branży.
- Cieszymy się z powrotu na bułgarski rynek po kilku latach pewnego zastoju. Tym bardziej, że teraz klientem jest firma prywatna, która dopiero rozpoczyna działalność w sektorze kolejowym. - mówi Paweł Michalewski, Dyrektor Handlowy RAFAMET S.A. Przedmiotem dostawy będzie podtorowa tokarka kołowa do regeneracji profilu jezdnego kół, głównie lokomotyw a nabywcą jest firma LVZ z Ruse. - Zdobycie zaufania nowego klienta jest niezwykle cenne a bardzo pomocne było wsparcie, które otrzymaliśmy ze strony placówki Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Sofii, a szczególnie p. Krzysztofa Przyłuckiego, Kierownika Zagranicznego Biura Handlowego – przyznaje Paweł Michalewski.
- Zagraniczne Biura Handlowe PAIH obserwują zmiany zachodzące na rynkach światowych, zwłaszcza pod kątem ewentualnych bilateralnych inwestycji. Ponadto organizujemy spotkania oraz misje handlowe dla polskich firm z potencjalnymi partnerami. Stwarzamy okazje biznesowe, dostarczamy informacje na temat prowadzonych i planowanych projektów oraz wskazujemy, z jakich narzędzi wspierających rozwój biznesu w regionie mogą skorzystać polscy inwestorzy. Odpowiadamy na ich potrzeby, co potwierdza udzielone wsparcie RAFAMET S.A. - mówi Krzysztof Przyłucki, kierownik biura handlowego PAIH w Sofii.
***
RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.
* * *
Kontakt:
www.rafamet.com.pl
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. kom. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI
APA Group publikuje Raport CSR za 2023
Kontrola wizyjna mrożonych ryb z dokładnością do 100%
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.