„Duch z puszczy” nie do zdarcia. Cynkomet w projekcie "Hardox Im My Body"
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Dużo wyższą trwałość zyskała przyczepa budowlana „Duch puszczy” firmy Cynkomet dzięki zastosowaniu stali Hardox 500 Tuf w jej konstrukcji. To efekt umowy, zawartej przez producenta maszyn z Czarnej Białostockiej z międzynarodowym koncernem SSAB.
- W tzw. „kamieniarce” czyli przyczepie budowlanej T617/6 stosowaliśmy Hardox 450 już od roku 2019, natomiast w chwili obecnej, jako jeden z pierwszych polskich producentów maszyn rolniczych, wdrażamy do technologii produkcyjnej stal trudnościeralną najnowszej generacji - Hardox 500 tuf – mówi Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego spółki Cynkomet. - Dzięki jej zastosowaniu nasza przyczepa zyskała wysoką produktywność, odporność na najtrudniejsze środowiska ścierne, dłuższą trwałość użytkowania, a co za tym idzie niższe koszty konserwacji i napraw.
Blacha Hardox jest twarda na całej grubości, od powierzchni aż do samego rdzenia, trudnościeralna i odporna na odkształcenia w najbardziej nawet wymagających warunkach. Materiały takie jak skały, piasek, węgiel, minerały, złom, zwykle znacznie eksploatujące skrzynię transportową, nie pozostawiają trwałego śladu na blachach firmy SSAB. Wpływa to także na wydłużenie czasu eksploatacji sprzętu i konstrukcji , co z kolei przekłada się na jego produktywność i oszczędności dla użytkowników.
- W porównaniu z blachą poprzedniej generacji Hardox500Tuf jest materiałem o twardości wyższej o 6 do 10,5 proc. W przypadku T-617/6 „Duch z Puszczy” pozwala też na redukcję masy skrzyni o ok. 16,6 proc., przy zachowaniu tej samej wytrzymałości i większej odporności na ścieranie i udarność – dodaje Tomasz Awłasewicz.
Pierwsze przyczepy ze skrzyniami wykonanymi ze stali z HARDOX 500Tuf zjadą z linii produkcyjnych na początku 2022 roku.
- Stawiamy jak zawsze na najlepsze materiały w produkcji naszych maszyn budowalnych i rolniczych, aby nie zawieść naszych odbiorców i zasłużyć na miano jednego z najlepszych producentów tego typu maszyn w Polsce i Europie – dodaje prezes spółki Mariusz Dąbrowski.
Umowa zawarta z SSAB uprawnia Cynkomet do oficjalnego stosowania oznaczenia „Hardox In My Body” na skrzyniach typu skorupowego przyczepy „Duch Puszczy”, z homologacją europejską. Jest to potwierdzenie, że do jej wykonania użyto oryginalnej blachy Hardox produkowanej przez SSAB i gwarancja wysokiej jakości wyrobu. Udział w programie HIMB oznacza dla partnerów SSAB dodatkowe wsparcie projektowe i marketingowe, możliwość realizacji wspólnych projektów rozwojowych oraz priorytetowy dostęp do pomocy technicznej.
Producent z Czarnej Białostockiej ma nadzieję, że wpłynie to na zwiększenie liczby odbiorców tej maszyny w krajach skandynawskich.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.