East Hemp Group przechodzi rebranding i zmienia się w Green Lanes Sp. z o.o.
Spółka East Hemp Group, działająca w szybko rozwijającej się branży konopnej i skupiająca się na wykorzystaniu pro-ekologicznego potencjału surowca, zmieniła nazwę na Green Lanes Sp. z o.o. Decyzja o rebrandingu była podyktowana zmianą strategii spółki i koncentracją na pro-ekologicznym potencjale konopi oraz wejściem firmy i jej projektów w kolejną fazę rozwoju.
Aktualnie Green Lanes prowadzi trzy projekty, które realizowane są niezależnie w specjalnie w tym celu powołanych spółkach, a ich wspólnym mianownikiem jest wykorzystanie pełnego potencjału konopi od ziarna poprzez łodygi. Na przetwórstwie łodygi koncentruje się spółka portfelowa The True Green, zarządzana przez Piotra Pietrasa, prezesa Green Lanes, która opracowała technologię produkcji drewna konopnego. Przetwórstwem ziarna zajmuje się East Hemp Proteins, która pozyskała 1 mln PLN na opracowanie technologii ekstrakcji białka konopnego z odpadów poprodukcyjnych konopi po tłoczeniu oleju oraz Green Lanes Foods, w której rozwijane będą alternatywy mięsa na bazie teksturyzowanego białka konopi, a nadzoruje je Jacek Kramarz – Wiceprezes Zarządu Green Lanes i członek zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Konopi Przemysłowych (EIHA). Na ten moment w obu spółkach zostały dopracowane prototypy produktów, a właściciele firmy aktywnie poszukują kapitału niezbędnego do dalszego rozwoju.
- Dostrzegając ogromny potencjał poszczególnych elementów rośliny, tj. ziarna, łodygi i kwiatu oraz mnogość zastosowań towarzyszącą uprawie konopi włóknistych, zdecydowaliśmy o stworzeniu kilku spółek, z której każda dedykowana jest oddzielnemu projektowi. Tym samym, East Hemp Group przerodziło się w Green Lanes, a naszym finalnym celem jest stworzenie zintegrowanej holdingowej struktury podmiotów realizujących pełny potencjał konopi włóknistych – komentuje Piotr Pietras, Prezes Zarządu Green Lanes.
- Nieustannie stawiamy na rozwój i bardzo bliska jest nam idea tworzenia takich rozwiązań dla przemysłu m.in. spożywczego i budowlanego, które nie tylko pozwolą nam się skalować, ale przede wszystkim będą pro-ekologiczne. Do tej pory konopie kojarzone były w Polsce przede wszystkim z produkcją CBD. Prace, które prowadzimy w Green Lanes mogą spowodować, że niedługo o konopiach zaczniemy myśleć dużo szerzej. W ostatnim czasie pracowaliśmy nad technologiami produkcji alternatyw mięsa na bazie teksturyzowanego białka konopi oraz zamienników drewna dla powszechnie stosowanych rozwiązań w branży drzewnej, które zainteresowały rynkowych liderów takich jak Paged Meble, Jawor Parkiet oraz jednego z liderów sektora drzewnego w USA. Wszystkie proponowane przez nas rozwiązania wpisują się globalny trend poszukiwania pro-ekologicznych rozwiązań, które pozwolą gospodarce realizować cele polityki klimatycznej i zrównoważonego rozwoju – dodaje Jacek Kramarz, Wiceprezes Zarządu Green Lanes.
Spółki zależne mają na swoim koncie już pierwsze sukcesy. The True Green awansowało spośród 220 zgłoszonych projektów do finału prestiżowego konkursu Huawei Startup Challenge. Z kolei inna spółka z portfolio Green Lanes – East Hemp Protein, niedawno pozyskała pierwszą rundę finansowania. Fundusze w wysokości 1 mln zł posłużą do rozwijania technologii pozyskiwania z odpadów poprodukcyjnych konopi skoncentrowanych protein o wysokiej zawartości aminokwasów, a w efekcie do stworzenia wysokoprocentowego izolatu białka roślinnego. Ponadto, spółka aktualnie kończy budowę laboratorium oraz zakładu ćwierć techniki na terenie Puławskiego Parku Technologicznego i rozpoczęła rekrutację zespołu.
W najbliższym czasie Zarząd zamierza skoncentrować się na realizacji zaplanowanych procesów inwestycyjnych w The True Green – drewno konopne i Green Lanes Foods – mięso konopne.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.