East Hemp Group przechodzi rebranding i zmienia się w Green Lanes Sp. z o.o.
Spółka East Hemp Group, działająca w szybko rozwijającej się branży konopnej i skupiająca się na wykorzystaniu pro-ekologicznego potencjału surowca, zmieniła nazwę na Green Lanes Sp. z o.o. Decyzja o rebrandingu była podyktowana zmianą strategii spółki i koncentracją na pro-ekologicznym potencjale konopi oraz wejściem firmy i jej projektów w kolejną fazę rozwoju.
Aktualnie Green Lanes prowadzi trzy projekty, które realizowane są niezależnie w specjalnie w tym celu powołanych spółkach, a ich wspólnym mianownikiem jest wykorzystanie pełnego potencjału konopi od ziarna poprzez łodygi. Na przetwórstwie łodygi koncentruje się spółka portfelowa The True Green, zarządzana przez Piotra Pietrasa, prezesa Green Lanes, która opracowała technologię produkcji drewna konopnego. Przetwórstwem ziarna zajmuje się East Hemp Proteins, która pozyskała 1 mln PLN na opracowanie technologii ekstrakcji białka konopnego z odpadów poprodukcyjnych konopi po tłoczeniu oleju oraz Green Lanes Foods, w której rozwijane będą alternatywy mięsa na bazie teksturyzowanego białka konopi, a nadzoruje je Jacek Kramarz – Wiceprezes Zarządu Green Lanes i członek zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Konopi Przemysłowych (EIHA). Na ten moment w obu spółkach zostały dopracowane prototypy produktów, a właściciele firmy aktywnie poszukują kapitału niezbędnego do dalszego rozwoju.
- Dostrzegając ogromny potencjał poszczególnych elementów rośliny, tj. ziarna, łodygi i kwiatu oraz mnogość zastosowań towarzyszącą uprawie konopi włóknistych, zdecydowaliśmy o stworzeniu kilku spółek, z której każda dedykowana jest oddzielnemu projektowi. Tym samym, East Hemp Group przerodziło się w Green Lanes, a naszym finalnym celem jest stworzenie zintegrowanej holdingowej struktury podmiotów realizujących pełny potencjał konopi włóknistych – komentuje Piotr Pietras, Prezes Zarządu Green Lanes.
- Nieustannie stawiamy na rozwój i bardzo bliska jest nam idea tworzenia takich rozwiązań dla przemysłu m.in. spożywczego i budowlanego, które nie tylko pozwolą nam się skalować, ale przede wszystkim będą pro-ekologiczne. Do tej pory konopie kojarzone były w Polsce przede wszystkim z produkcją CBD. Prace, które prowadzimy w Green Lanes mogą spowodować, że niedługo o konopiach zaczniemy myśleć dużo szerzej. W ostatnim czasie pracowaliśmy nad technologiami produkcji alternatyw mięsa na bazie teksturyzowanego białka konopi oraz zamienników drewna dla powszechnie stosowanych rozwiązań w branży drzewnej, które zainteresowały rynkowych liderów takich jak Paged Meble, Jawor Parkiet oraz jednego z liderów sektora drzewnego w USA. Wszystkie proponowane przez nas rozwiązania wpisują się globalny trend poszukiwania pro-ekologicznych rozwiązań, które pozwolą gospodarce realizować cele polityki klimatycznej i zrównoważonego rozwoju – dodaje Jacek Kramarz, Wiceprezes Zarządu Green Lanes.
Spółki zależne mają na swoim koncie już pierwsze sukcesy. The True Green awansowało spośród 220 zgłoszonych projektów do finału prestiżowego konkursu Huawei Startup Challenge. Z kolei inna spółka z portfolio Green Lanes – East Hemp Protein, niedawno pozyskała pierwszą rundę finansowania. Fundusze w wysokości 1 mln zł posłużą do rozwijania technologii pozyskiwania z odpadów poprodukcyjnych konopi skoncentrowanych protein o wysokiej zawartości aminokwasów, a w efekcie do stworzenia wysokoprocentowego izolatu białka roślinnego. Ponadto, spółka aktualnie kończy budowę laboratorium oraz zakładu ćwierć techniki na terenie Puławskiego Parku Technologicznego i rozpoczęła rekrutację zespołu.
W najbliższym czasie Zarząd zamierza skoncentrować się na realizacji zaplanowanych procesów inwestycyjnych w The True Green – drewno konopne i Green Lanes Foods – mięso konopne.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.