Energia z wiatru i słońca od SEGRO
SEGRO, wiodący właściciel, zarządca i deweloper nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych, nawiązał w Polsce współpracę z dostawcą energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. W strategię firmy od wielu lat wpisane są działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Jednym z nadrzędnych celów dla całej Grupy SEGRO jest osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2030 roku.
Całkowita energia kupowana przez SEGRO w Polsce posiada obecnie tzw. gwarancję pochodzenia, czyli „zielony” certyfikat i pochodzi w 100% z wiatru i słońca.
– Przejście na zieloną energię to jeden z wielu kroków, które podejmujemy równolegle, aby jako Grupa osiągnąć neutralność emisyjną do 2030 roku. Zamierzamy redukować do minimum zużycie węgla w naszych nowych inwestycjach oraz zmniejszać intensywność emisji dwutlenku węgla poprzez zwiększenie pozyskiwania energii słonecznej – mówi Waldemar Witczak, Dyrektor Regionalny SEGRO.
Od wielu lat, na poziomie Grupy, SEGRO angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa i środowiska naturalnego. Niedawno firma uruchomiła nowy program „Odpowiedzialne SEGRO", który wyznacza trzy priorytety – niska emisja dwutlenku węgla, inwestowanie w lokalne społeczności i rozwijanie talentów, jak również określa działania, które będą niezbędne do ich realizacji. W tym celu firma koncentruje się między innymi na takich aspektach jak zmniejszenie zużycia energii, doskonalenie wykorzystywanych materiałów czy też ograniczanie do minimum eksploatacji zasobów naturalnych. Ponadto, każdy nowo powstający budynek dewelopera poddawany jest rygorystycznej certyfikacji BREEAM.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.