Komunikaty PR

ERKADO stawia na automatyzację procesów produkcyjnych

2022-11-24  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
ON BOARD
ON BOARD THINK KONG / ECCO Network

ul. Skierniewicka 14
01-230 Warszawa
jdaszkiewicz|obtk.pl| |jdaszkiewicz|obtk.pl
(+48 22) 321-51-00
https://obtk.pl/

ERKADO, polski producent drzwi, dba o najwyższy poziom procesów technologicznych oraz stale rozwija park maszyn i unowocześnia linie produkcyjne w swoich fabrykach. To czyni je jednymi z najbardziej zrobotyzowanych i zautomatyzowanych zakładów produkcyjnych w branży drzewnej. Pracowników już teraz wspierają roboty służące do paletyzacji i zautomatyzowane linie i centra obróbcze CNC współpracujące z nowoczesnym systemem zarządzania produkcją.

ERKADO znajduje się w gronie liderów polskiego rynku producentów stolarki otworowej. Miesięcznie firma produkuje ponad 80 tys. drzwi, które sprzedaje zarówno na rynku lokalnym, jak i w 34 krajach na całym świecie. Jej przychody w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosły o 35%. Przedsiębiorstwo stale się rozrasta, wprowadzając do swoich zakładów nowe technologie oraz standardy, które pozwalają na efektywniejszą  produkcję bez straty na jakości gotowych produktów.

Automatyzacja produkcji jest wymogiem w przypadku przedsiębiorstw działających na dużą skalę. W ERKADO produkujemy 80 tys. drzwi miesięcznie, które sprzedajemy w 35 krajach. To sprawia, że musimy wyeliminować ryzyko błędu, optymalizować i usprawnić produkcję najbardziej, jak to tylko możliwe. Z pomocą przychodzą nam nowoczesne systemy i maszyny rodzimych oraz zagranicznych producentów, które zapewniają nam wysoką jakość oraz powtarzalność procesów produkcyjnych – mówi Marcin Kędzierski, dyrektor produkcji ERKADO.

W zakładach ERKADO zaimplementowane zostały dwie optymalizerki. Pierwsza z nich, która była pierwszym krokiem ku automatyzacji procesów produkcyjnych, już od trzech lat jest dużym wsparciem linii produkcyjnej ERKADO. Następnie w fabrykach wdrożono linie produkcyjne oparte o roboty, więc kluczowe było, aby wszystkie etapy przygotowania materiału można było możliwie wysoko automatyzować.

W związku z tym rok po zakupie pierwszego urządzenia wdrożona została kolejna optymalizerka. Do jej zadań należy pobieranie danych z programu zarządzającego produkcją fabryki i wykonywanie działań dotyczących różnych materiałów przeznaczonych do optymalizacji. Nowoczesna maszyna otrzymuje z programu zarządzającego produkcją listę cięcia przyporządkowaną do każdej palety materiału wraz z niepowtarzalnymi dla każdego wyciętego elementu danymi. Są one  szyfrowane w kodzie kreskowym i nanoszone dokładnie w połowie wyciętego elementu. Znajdują się tam informacje techniczne i handlowe produkowanych drzwi.

Optymalizerka została dodatkowo skalibrowana z automatyczną etykieciarką, która daje pewność, że kod kreskowy jest czytelny dla maszyny. Miało to duże znaczenie, ponieważ wykorzystywane w produkcji drewno sosnowe i charakterystyczne dla jego budowy załamania uniemożliwiały odczytywanie czytnikom kodu kreskowego nadawanego przez tradycyjną drukarkę atramentową. Wprowadzenie automatycznej etykieciarki przełożyło się na osiągnięcie pełnej czytelności kodu. Maszyna zaimplementowana w ERKADO została dodatkowo przygotowana do połączenia z robotem, który docelowo będzie podawać materiały do obrabiarki.

***

ERKADO od 45 lat oferuje bogatą ofertę drzwi wewnętrznych, zewnętrznych oraz akcesoriów drzwiowych. W produktach marki widoczne jest połączenie tradycji rzemieślniczych z nowymi technologiami oraz najnowszymi rozwiązaniami zapewniającymi zrównoważony proces produkcji. Jako jeden z wiodących producentów drzwi na krajowym rynku, ERKADO posiada swoje hale produkcyjne i magazynowe w 3 lokalizacjach: Gościeradów, Chwałowice oraz Radom, w których zatrudnia ponad 800 pracowników. Firma stale się rozwija, corocznie zwiększając liczbę produkowanych drzwi, ościeżnic oraz innych produktów uzupełniających. W 2021 roku hale produkcyjne opuściło 620 tys. skrzydeł drzwiowych. Marka z powodzeniem realizuje swoją strategię ekspansji na zagraniczne rynki. Stały rozwój, dywersyfikacja oferty i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań sprawia, że produkty ERKADO, poza polskim rynkiem, dostępne są już w 34 krajach na całym świecie. ERKADO dba o to, aby produkcja odbywała się w ramach ogólnoświatowych norm FSC, a infrastruktura spełniała wszelkie normy emisyjności oraz termoizolacji ustalone przez właściwe instytucje krajowe i unijne. Produkty ERKADO dostępne są na terenie całego kraju w salonach firmowych, salonach Premium oraz autoryzowanych punktach sprzedaży.   

Więcej informacji:  

https://erkado.pl/  

https://www.facebook.com/Erkado   

https://www.linkedin.com/company/erkado/   

https://www.instagram.com/erkadodrzwi/   

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ON BOARD THINK KONG / ECCO Network
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.