Fabryka Roku - nagroda dla Danfoss Poland
Danfoss Poland otrzymał nagrodę w kategorii "Fabryka Roku" w konkursie „Diamenty Green Industry”.
Nagroda Fabryka Roku jest przyznawana przez Kapitułę Konkursową Executive Club (w skład której wchodzą m.in. profesorowie uczelni technicznych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, prezesi firm) podczas corocznej konferencji “Green Industry Summit”. Przy głosowaniu Kapituła ocenia zakłady produkcyjne korzystające z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, stale usprawniających procesy produkcyjne i funkcjonowanie fabryki w oparciu o normy środowiskowe.
W tym roku nagroda trafiła do Danfoss Poland za proekologiczne nastawienie do kwestii budownictwa nowej fabryki w Grodzisku. Jest to pierwsza, neutralna emisyjnie fabryka Danfoss na świecie, gdzie wszystkie systemy techniczne budynku są zelektryfikowane i ciepło odpadowe z procesów produkcyjnych jest wykorzystane do ogrzewania budynku i podgrzewania wody. Instalacje grzewcze, chłodnicze i wentylacyjne oraz wszystkie maszyny produkcyjne zasilane są zieloną energią elektryczną. Konstrukcja budynków hali produkcyjnej i magazynu jest przygotowana pod montaż instalacji fotowoltaicznej.
„Wyróżnienie to na pewno znajdzie się na honorowym miejscu w naszej firmie” – powiedział Adam Jędrzejczak, prezes Danfoss Poland, odbierając nagrodę – „Jest to dla nas ogromna motywacja, dlatego, że firma Danfoss postawiła sobie bardzo ambitny cel – osiągnięcie neutralności emisyjnej przed rokiem 2030. Nasza nowa, zeromisyjna fabryka jest przyczynkiem do tego, żeby przyspieszać i osiągnąć globalnie neutralność klimatyczną. I jest to możliwe – 45 linii produkcyjnych na 13 tys. m2 działa w sposób bezemisyjny”.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.