Fabryka Roku - nagroda dla Danfoss Poland
Danfoss Poland otrzymał nagrodę w kategorii "Fabryka Roku" w konkursie „Diamenty Green Industry”.
Nagroda Fabryka Roku jest przyznawana przez Kapitułę Konkursową Executive Club (w skład której wchodzą m.in. profesorowie uczelni technicznych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, prezesi firm) podczas corocznej konferencji “Green Industry Summit”. Przy głosowaniu Kapituła ocenia zakłady produkcyjne korzystające z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, stale usprawniających procesy produkcyjne i funkcjonowanie fabryki w oparciu o normy środowiskowe.
W tym roku nagroda trafiła do Danfoss Poland za proekologiczne nastawienie do kwestii budownictwa nowej fabryki w Grodzisku. Jest to pierwsza, neutralna emisyjnie fabryka Danfoss na świecie, gdzie wszystkie systemy techniczne budynku są zelektryfikowane i ciepło odpadowe z procesów produkcyjnych jest wykorzystane do ogrzewania budynku i podgrzewania wody. Instalacje grzewcze, chłodnicze i wentylacyjne oraz wszystkie maszyny produkcyjne zasilane są zieloną energią elektryczną. Konstrukcja budynków hali produkcyjnej i magazynu jest przygotowana pod montaż instalacji fotowoltaicznej.
„Wyróżnienie to na pewno znajdzie się na honorowym miejscu w naszej firmie” – powiedział Adam Jędrzejczak, prezes Danfoss Poland, odbierając nagrodę – „Jest to dla nas ogromna motywacja, dlatego, że firma Danfoss postawiła sobie bardzo ambitny cel – osiągnięcie neutralności emisyjnej przed rokiem 2030. Nasza nowa, zeromisyjna fabryka jest przyczynkiem do tego, żeby przyspieszać i osiągnąć globalnie neutralność klimatyczną. I jest to możliwe – 45 linii produkcyjnych na 13 tys. m2 działa w sposób bezemisyjny”.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.