Fabryka Roku - nagroda dla Danfoss Poland
Danfoss Poland otrzymał nagrodę w kategorii "Fabryka Roku" w konkursie „Diamenty Green Industry”.
Nagroda Fabryka Roku jest przyznawana przez Kapitułę Konkursową Executive Club (w skład której wchodzą m.in. profesorowie uczelni technicznych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, prezesi firm) podczas corocznej konferencji “Green Industry Summit”. Przy głosowaniu Kapituła ocenia zakłady produkcyjne korzystające z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, stale usprawniających procesy produkcyjne i funkcjonowanie fabryki w oparciu o normy środowiskowe.
W tym roku nagroda trafiła do Danfoss Poland za proekologiczne nastawienie do kwestii budownictwa nowej fabryki w Grodzisku. Jest to pierwsza, neutralna emisyjnie fabryka Danfoss na świecie, gdzie wszystkie systemy techniczne budynku są zelektryfikowane i ciepło odpadowe z procesów produkcyjnych jest wykorzystane do ogrzewania budynku i podgrzewania wody. Instalacje grzewcze, chłodnicze i wentylacyjne oraz wszystkie maszyny produkcyjne zasilane są zieloną energią elektryczną. Konstrukcja budynków hali produkcyjnej i magazynu jest przygotowana pod montaż instalacji fotowoltaicznej.
„Wyróżnienie to na pewno znajdzie się na honorowym miejscu w naszej firmie” – powiedział Adam Jędrzejczak, prezes Danfoss Poland, odbierając nagrodę – „Jest to dla nas ogromna motywacja, dlatego, że firma Danfoss postawiła sobie bardzo ambitny cel – osiągnięcie neutralności emisyjnej przed rokiem 2030. Nasza nowa, zeromisyjna fabryka jest przyczynkiem do tego, żeby przyspieszać i osiągnąć globalnie neutralność klimatyczną. I jest to możliwe – 45 linii produkcyjnych na 13 tys. m2 działa w sposób bezemisyjny”.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.