Fabryka Roku - nagroda dla Danfoss Poland
Danfoss Poland otrzymał nagrodę w kategorii "Fabryka Roku" w konkursie „Diamenty Green Industry”.
Nagroda Fabryka Roku jest przyznawana przez Kapitułę Konkursową Executive Club (w skład której wchodzą m.in. profesorowie uczelni technicznych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, prezesi firm) podczas corocznej konferencji “Green Industry Summit”. Przy głosowaniu Kapituła ocenia zakłady produkcyjne korzystające z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, stale usprawniających procesy produkcyjne i funkcjonowanie fabryki w oparciu o normy środowiskowe.
W tym roku nagroda trafiła do Danfoss Poland za proekologiczne nastawienie do kwestii budownictwa nowej fabryki w Grodzisku. Jest to pierwsza, neutralna emisyjnie fabryka Danfoss na świecie, gdzie wszystkie systemy techniczne budynku są zelektryfikowane i ciepło odpadowe z procesów produkcyjnych jest wykorzystane do ogrzewania budynku i podgrzewania wody. Instalacje grzewcze, chłodnicze i wentylacyjne oraz wszystkie maszyny produkcyjne zasilane są zieloną energią elektryczną. Konstrukcja budynków hali produkcyjnej i magazynu jest przygotowana pod montaż instalacji fotowoltaicznej.
„Wyróżnienie to na pewno znajdzie się na honorowym miejscu w naszej firmie” – powiedział Adam Jędrzejczak, prezes Danfoss Poland, odbierając nagrodę – „Jest to dla nas ogromna motywacja, dlatego, że firma Danfoss postawiła sobie bardzo ambitny cel – osiągnięcie neutralności emisyjnej przed rokiem 2030. Nasza nowa, zeromisyjna fabryka jest przyczynkiem do tego, żeby przyspieszać i osiągnąć globalnie neutralność klimatyczną. I jest to możliwe – 45 linii produkcyjnych na 13 tys. m2 działa w sposób bezemisyjny”.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.