Komunikaty PR

FANUC Polska dołącza do projektu NAZCA 4.0

2021-02-15  |  09:00
Biuro prasowe

FANUC Polska dołącza do projektu NAZCA 4.0

We wrocławskiej siedzibie japońskiego producenta robotów 10 lutego 2021 r. prezes FANUC Polska Jędrzej Kowalczyk podpisał deklarację patronatu honorowego nad projektem NAZCA 4.0 i Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0. 

Edukacja i pilotaż w ramach NAZCA 4.0

Nasilająca się presja konkurencyjna wymaga od producentów zdecydowanych działań w zakresie zwiększania mocy produkcyjnych, elastycznego reagowania na nowe potrzeby rynku, obniżania kosztów produkcji, a także dostosowania się do nieuchronnych zmian zachodzących w globalnym przemyśle.

Przedsiębiorstwa w całej Polsce mają teraz możliwość dołączenia do programu pilotażowego platformy NAZCA 4.0, którego celem jest wdrożenie idei Przemysłu 4.0 w firmach, dla których do tej pory było to poza zasięgiem działania. APA Group wraz z firmami oraz instytucjami wspierającymi zaprasza przedsiębiorców z sektora MŚP do wzięcia udziału w programie pilotażowym „Nazca 4.0”. Chętnym osobom zostanie nadany status testera. Będą w związku z tym zapraszane do poszczególnych etapów projektu. W zamian za opinie i możliwość testowania narzędzia oferowana jest możliwość zmodernizowania swojego zakładu produkcyjnego oraz nabycia unikatowej wiedzy od specjalistów, którzy na co dzień automatyzują zakłady największych gigantów na świecie jak Volkswagen, Amazon, 3M, Tesla i in.

"U progu czwartej rewolucji przemysłowej przyspiesza również marsz robotów przemysłowych. Światowa armia mechanicznych pracowników liczy już ponad 2 miliony jednostek, a argumentami przemawiającymi za ich coraz szerszym stosowaniem są: poprawa wydajności, elastyczności, jakości oraz powtarzalności produkcji, a także korzyści ekonomiczne: niższe koszty wytwarzania i wyższe zyski z produkcji."
-Jędrzej Kowalczyk, Prezes Zarządu FANUC Polska

Przemysł 4.0 na wyciągnięcie ręki

Projekt NAZCA 4.0 zakłada nie tylko działania edukacyjne i konsultacyjne, ale również możliwość przyjrzenia się z bliska procesowi produkcji w standardach Przemysłu 4.0 dzięki zaprojektowanemu przez inżynierów APA Group ekspozytorowi w Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0. 

"Mamy jednak świadomość, że podstawą do optymalizowania jakiegokolwiek procesu produkcyjnego jest możliwość dokonywania wiarygodnych pomiarów parametrów instalacji i urządzeń, a także zdolność do zarządzania parkiem maszynowym w czasie rzeczywistym. Stąd też w ramach projektu budujemy Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0 - pełnowymiarowe stacje produkcyjne, wyposażone w zaawansowane rozwiązania technologiczne liderów konkretnych branż. Wszystko to, by udowodnić związany z czwartą rewolucją przemysłową, skokowy wzrost produktywności, a także jakościową zmianę technologiczną." mówi Maciej Walczak, Kierownik projektów Industry 4.0 w APA Group.

Program pilotażowy skierowany jest do automatyków, kierowników produkcji, a przede wszystkim właścicieli MŚP. Aby dołączyć do projektu wystarczy skontaktować się z przedstawicielami APA Group lub zapisać do grupy eksperckiej na LinkedIn: Industry 4.0 | IIoT | Automatyzacja - na poważnie.

Eksperci łączą siły 

Cel i wartości zawarte w projekcie NAZCA 4.0 połączyły siły wielu firm i organizacji. FANUC Polska dołączył do grona patronów, pośród których znajduje się również: Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Politechnika Śląska, Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach, KUKA Polska. Patroni honorowi poza aktywnym propagowaniem idei Przemysłu 4.0, udzielają wsparcia technologicznego oraz mentoringowego. 

"Dziękuję naszym przyjaciołom. Doceniamy zaufanie patronów i uznajemy ich wsparcie za prawdziwy znak jakości dla platformy NAZCA 4.0 jako polskiej myśli technologicznej. Mocno wierzę, że wspólnymi siłami zmienimy oblicze polskiego przemysłu i wyniesiemy go na zupełnie nowy poziom." podkreśla Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group.

Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0

Ekspozytor w Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0 pozwoli każdemu zaproszonym gościom zarówno na miejscu w Gliwicach, jak i w pełni przez Internet wybrać przykładowy produkt, nadać mu cechy charakterystyczne, a następnie wytworzyć go, monitorując w czasie rzeczywistym każdy etap procesu produkcyjnego z zastosowaniem takich elementów jak IoT, Big Data, machine learning. Po zakończonym cyklu użytkownik (manager, pracownik utrzymania ruchu, planista) otrzyma przyjazny raport z oznaczeniem wskaźników jakości, wydajności, kosztów, czy zużycia energii i CO2. Pozwala to na precyzyjne oszacowanie, ile tak naprawdę kosztuje wyprodukowanie jednego komponentu. Tak szybka analiza danych i w tak szerokim zakresie nie była do tej pory dostępna dla sektora MŚP w Polsce. Do projektu dołączyło już ponad 20 firm partnerskich.

"W jednym z raportów Agencji Rozwoju Przemysłu możemy przeczytać, że gęstość robotyzacji w Polsce wynosi 46 robotów na 10 tys. osób. W Korei jest to 531 robotów, a w Niemczech 301. To teraz bije dzwon dla przedsiębiorców. Technologia chociażby za sprawą takich platform jak NAZCA 4.0 jest na wyciągnięcie ręki. Jesteśmy w przededniu ogłoszenia przez państwo polskie ulgi na robotyzację. Już dzisiaj można korzystać z licznych dofinansowań na innowacje. Nie ma na co czekać. Uciekający czas powoduje, ze inni spijają śmietankę. Ci którzy skorzystają z pierwszej fali Przemysłu 4.0 wykroją największy kawałek tortu."
-Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group

FANUC Polska

Jest to jeden z globalnych liderów technologii CNC oraz robotyki, który od ponad 60 lat oferuje producentom na całym świecie sterowanie CNC, lasery, roboty przemysłowe oraz wysokowy­dajne obrabiarki. W globalnym przemyśle pracuje ponad 25 mln produktów marki FANUC.

Firma powstała w Japonii w 1956 roku. Jej założycielem jest dr Seiuemon Inaba. Główna siedziba  znajduje się u stóp góry Fudżi, w pobliżu jeziora Yamanaka i zajmuje powierzch­nię 1,5 miliona metrów kwadratowych. Mieszczą się tu zakłady produkcyjne, 12 ośrodków badawczo-rozwojowych, zaplecze wy­poczynkowe, budynki mieszkalne, a nawet klinika.

W Polsce centrala firmy mieści się we Wrocławiu. 

Filozofia działania firmy FANUC opiera się na ponadczasowych ja­pońskich wartościach. Genmitsu – w języku japońskim oznaczające dokładność, ścisłość i perfekcjonizm oraz Tomei – symbolizujące szczerość i przejrzystość – od zawsze były silnym bodźcem wy­znaczającym kierunek działań koncernu w obszarze udoskonalania produktów oraz procesów, które leżą u podstaw ich sprzedaży na ca­łym świecie. Firma FANUC, tworząc zaawansowane technologicznie produkty, doskonale łączy tradycję oraz najnowsze zdobycze techniki.

Więcej + fotorelacja: https://apagroup.prowly.com/127635-fanuc-polska-dolacza-do-projektu-nazca-40

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze Biuro prasowe
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność

Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.

Polityka

Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.