Komunikaty PR

FANUC Polska dołącza do projektu NAZCA 4.0

2021-02-15  |  09:00
Biuro prasowe

FANUC Polska dołącza do projektu NAZCA 4.0

We wrocławskiej siedzibie japońskiego producenta robotów 10 lutego 2021 r. prezes FANUC Polska Jędrzej Kowalczyk podpisał deklarację patronatu honorowego nad projektem NAZCA 4.0 i Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0. 

Edukacja i pilotaż w ramach NAZCA 4.0

Nasilająca się presja konkurencyjna wymaga od producentów zdecydowanych działań w zakresie zwiększania mocy produkcyjnych, elastycznego reagowania na nowe potrzeby rynku, obniżania kosztów produkcji, a także dostosowania się do nieuchronnych zmian zachodzących w globalnym przemyśle.

Przedsiębiorstwa w całej Polsce mają teraz możliwość dołączenia do programu pilotażowego platformy NAZCA 4.0, którego celem jest wdrożenie idei Przemysłu 4.0 w firmach, dla których do tej pory było to poza zasięgiem działania. APA Group wraz z firmami oraz instytucjami wspierającymi zaprasza przedsiębiorców z sektora MŚP do wzięcia udziału w programie pilotażowym „Nazca 4.0”. Chętnym osobom zostanie nadany status testera. Będą w związku z tym zapraszane do poszczególnych etapów projektu. W zamian za opinie i możliwość testowania narzędzia oferowana jest możliwość zmodernizowania swojego zakładu produkcyjnego oraz nabycia unikatowej wiedzy od specjalistów, którzy na co dzień automatyzują zakłady największych gigantów na świecie jak Volkswagen, Amazon, 3M, Tesla i in.

"U progu czwartej rewolucji przemysłowej przyspiesza również marsz robotów przemysłowych. Światowa armia mechanicznych pracowników liczy już ponad 2 miliony jednostek, a argumentami przemawiającymi za ich coraz szerszym stosowaniem są: poprawa wydajności, elastyczności, jakości oraz powtarzalności produkcji, a także korzyści ekonomiczne: niższe koszty wytwarzania i wyższe zyski z produkcji."
-Jędrzej Kowalczyk, Prezes Zarządu FANUC Polska

Przemysł 4.0 na wyciągnięcie ręki

Projekt NAZCA 4.0 zakłada nie tylko działania edukacyjne i konsultacyjne, ale również możliwość przyjrzenia się z bliska procesowi produkcji w standardach Przemysłu 4.0 dzięki zaprojektowanemu przez inżynierów APA Group ekspozytorowi w Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0. 

"Mamy jednak świadomość, że podstawą do optymalizowania jakiegokolwiek procesu produkcyjnego jest możliwość dokonywania wiarygodnych pomiarów parametrów instalacji i urządzeń, a także zdolność do zarządzania parkiem maszynowym w czasie rzeczywistym. Stąd też w ramach projektu budujemy Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0 - pełnowymiarowe stacje produkcyjne, wyposażone w zaawansowane rozwiązania technologiczne liderów konkretnych branż. Wszystko to, by udowodnić związany z czwartą rewolucją przemysłową, skokowy wzrost produktywności, a także jakościową zmianę technologiczną." mówi Maciej Walczak, Kierownik projektów Industry 4.0 w APA Group.

Program pilotażowy skierowany jest do automatyków, kierowników produkcji, a przede wszystkim właścicieli MŚP. Aby dołączyć do projektu wystarczy skontaktować się z przedstawicielami APA Group lub zapisać do grupy eksperckiej na LinkedIn: Industry 4.0 | IIoT | Automatyzacja - na poważnie.

Eksperci łączą siły 

Cel i wartości zawarte w projekcie NAZCA 4.0 połączyły siły wielu firm i organizacji. FANUC Polska dołączył do grona patronów, pośród których znajduje się również: Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Politechnika Śląska, Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach, KUKA Polska. Patroni honorowi poza aktywnym propagowaniem idei Przemysłu 4.0, udzielają wsparcia technologicznego oraz mentoringowego. 

"Dziękuję naszym przyjaciołom. Doceniamy zaufanie patronów i uznajemy ich wsparcie za prawdziwy znak jakości dla platformy NAZCA 4.0 jako polskiej myśli technologicznej. Mocno wierzę, że wspólnymi siłami zmienimy oblicze polskiego przemysłu i wyniesiemy go na zupełnie nowy poziom." podkreśla Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group.

Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0

Ekspozytor w Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0 pozwoli każdemu zaproszonym gościom zarówno na miejscu w Gliwicach, jak i w pełni przez Internet wybrać przykładowy produkt, nadać mu cechy charakterystyczne, a następnie wytworzyć go, monitorując w czasie rzeczywistym każdy etap procesu produkcyjnego z zastosowaniem takich elementów jak IoT, Big Data, machine learning. Po zakończonym cyklu użytkownik (manager, pracownik utrzymania ruchu, planista) otrzyma przyjazny raport z oznaczeniem wskaźników jakości, wydajności, kosztów, czy zużycia energii i CO2. Pozwala to na precyzyjne oszacowanie, ile tak naprawdę kosztuje wyprodukowanie jednego komponentu. Tak szybka analiza danych i w tak szerokim zakresie nie była do tej pory dostępna dla sektora MŚP w Polsce. Do projektu dołączyło już ponad 20 firm partnerskich.

"W jednym z raportów Agencji Rozwoju Przemysłu możemy przeczytać, że gęstość robotyzacji w Polsce wynosi 46 robotów na 10 tys. osób. W Korei jest to 531 robotów, a w Niemczech 301. To teraz bije dzwon dla przedsiębiorców. Technologia chociażby za sprawą takich platform jak NAZCA 4.0 jest na wyciągnięcie ręki. Jesteśmy w przededniu ogłoszenia przez państwo polskie ulgi na robotyzację. Już dzisiaj można korzystać z licznych dofinansowań na innowacje. Nie ma na co czekać. Uciekający czas powoduje, ze inni spijają śmietankę. Ci którzy skorzystają z pierwszej fali Przemysłu 4.0 wykroją największy kawałek tortu."
-Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group

FANUC Polska

Jest to jeden z globalnych liderów technologii CNC oraz robotyki, który od ponad 60 lat oferuje producentom na całym świecie sterowanie CNC, lasery, roboty przemysłowe oraz wysokowy­dajne obrabiarki. W globalnym przemyśle pracuje ponad 25 mln produktów marki FANUC.

Firma powstała w Japonii w 1956 roku. Jej założycielem jest dr Seiuemon Inaba. Główna siedziba  znajduje się u stóp góry Fudżi, w pobliżu jeziora Yamanaka i zajmuje powierzch­nię 1,5 miliona metrów kwadratowych. Mieszczą się tu zakłady produkcyjne, 12 ośrodków badawczo-rozwojowych, zaplecze wy­poczynkowe, budynki mieszkalne, a nawet klinika.

W Polsce centrala firmy mieści się we Wrocławiu. 

Filozofia działania firmy FANUC opiera się na ponadczasowych ja­pońskich wartościach. Genmitsu – w języku japońskim oznaczające dokładność, ścisłość i perfekcjonizm oraz Tomei – symbolizujące szczerość i przejrzystość – od zawsze były silnym bodźcem wy­znaczającym kierunek działań koncernu w obszarze udoskonalania produktów oraz procesów, które leżą u podstaw ich sprzedaży na ca­łym świecie. Firma FANUC, tworząc zaawansowane technologicznie produkty, doskonale łączy tradycję oraz najnowsze zdobycze techniki.

Więcej + fotorelacja: https://apagroup.prowly.com/127635-fanuc-polska-dolacza-do-projektu-nazca-40

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł tesa przedstawia tesa® 60418 Biuro prasowe
2024-11-28 | 12:00

tesa przedstawia tesa® 60418

Taśma tesa® 60418 posiada bardzo cienki materiał nośnika z poliestru, który w 85% składa się z materiału pochodzącego z recyklingu pokonsumenckiego, co stanowi 60% całego
Przemysł Nowe kompaktowe wózki czołowe
2024-11-28 | 11:15

Nowe kompaktowe wózki czołowe

Firma STILL Polska wprowadza na rynek nową serię wózków elektrycznych. Należące do portfolio Classic Line pojazdy RCE 15-20 są zoptymalizowane pod kątem dostępności,
Przemysł Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
2024-11-21 | 13:00

Zakup stali przez internet – jakie są zalety?

W dobie dynamicznego rozwoju cyfryzacji zakupy online stają się standardem również w branżach przemysłowych. Coraz więcej firm decyduje się na zakup stali przez internet,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.