Komunikaty PR

Fenomen diety pudełkowej. Catering integralną częścią lifestyle'u

2021-01-15  |  01:00

Coraz krótsza doba, napięte deadline’y, kolejne projekty… Wyzwania dnia codziennego nie ograniczają się już do stałego schematu praca — dom. Często sfera zawodowa i prywatna przenikają się na tyle, aby współtworzyć absorbujący misz-masz skutecznych zjadaczy czasu i energii. Jak radzimy sobie w tak wymagającej scenerii? Jednym z rozwiązań jest spersonalizowany catering.

Oszczędność czasu

Catering zaczął królować wśród mieszkańców większych ośrodków (choć ostatnio wchodzi również do mniejszych miejscowości) za sprawą wygody zakupu i dystrybucji. Praktycznie każda firma cateringowa prowadzi sprzedaż online, a w przeważającej części przypadków dostawa następuje kolejnego dnia pod same drzwi. Często pięć posiłków opartych na bardzo indywidualnych potrzebach każdego klienta rozwiązuje sporo problemów, począwszy od dylematu wyboru codziennego jadłospisu, poprzez trudności z time-managementem, a na ciągłej walce z metabolizmem skończywszy.

Tak też dieta pudełkowa na stałe zagościła w grafiku wielu klientów firm cateringowych za sprawą dużej wygody korzystania z tego typu usług. Na wagę złota są dodatkowe dwie godziny dziennie, zazwyczaj przeznaczane na gotowanie i wcześniejszy zakup produktów. Dla kogo? W praktyce każdego amatora zabieganego trybu życia — pracowników korporacji, managerów, prezesów, czy nawet studentów, albo zabiegających o pierwsze doświadczenia stażystów (pomimo niewielkich zarobków, i oni mogą pozwolić sobie na dedykowaną dietę — o czym za chwilę).

Koszt

Cena jest kolejnym argumentem ze strony firm cateringowych, których numery coraz częściej pojawiają się w zakładce “Ulubione”. Na koszt większości programów wpływają trzy czynniki: dostawa, stopień specjalizacji oraz liczba kalorii. Przykładowo, największe porcje diety ketogenicznej dostarczane poza granice miasta będą nieco droższe od skromniejszych zestawów dla klientów z dzielnic w okolicach centrum. Z jakimi stawkami najczęściej spotykamy się, przeglądając foldery cateringowców?

Na krajowym rynku działa ponad 500 firm cateringowych. Uśredniając, najpopularniejszymi widełkami cenowymi jest zakres między 35 a 90 zł za dzień cateringu. Oczywiście przy większym zamówieniu na dłuższy okres, producenci oferują liczne zniżki, więc dla wielu z nas to kolejny argument do postawienia na dietę pudełkową. Czy słusznie? W tej kategorii działa podręcznikowa psychologia. Płacimy nie tylko za wygodę, ale i dodatkowe bonusy — zarówno te bardziej namacalne, jak i niematerialne. Za relatywnie niewysoką cenę mamy zagwarantowaną nie tylko wygodę, czy odpowiednio zbilansowaną dietę. Catering dla wielu z nas to także skuteczny motywator w dbaniu o własny organizm.

Zdrowie

W tym miejscu płynnie przechodzimy do najbardziej podstawowego argumentu za sięgnięciem po catering. Chęć zmiany nawyków żywieniowych? Wybieramy dietę “Health”. Noworoczne postanowienie zrzucenia paru kilogramów? Stawiamy na “Keto Fat-killer” lub “Sirt”. Ograniczające codzienne zakupy problemy z glutenem? Obowiązkowo “Gluten free”. Dieta pudełkowa jest w stanie odpowiedzieć na bardzo konkretne potrzeby żywieniowe naszego organizmu, o czym pamiętają właściciele firm cateringowych, konsekwentnie oferując coraz to nowsze propozycje. Ciekawym przykładem otwarcia się na zróżnicowaną grupę klientów jest m.in. catering dietetycznym Fit Malina.

— Po catering sięgają bardzo różne osoby, motywowane przez bardzo różne czynniki. Dla przykładu, z oferty Fit Maliny korzystają prowadzący bardzo intensywny tryb życia biznesmeni, ale także ludzie młodzi, często łączący studia z pierwszą pracą. Coraz częściej zainteresowane cateringiem są osoby starsze. Aby zadbać o swoje zdrowie, sięgają po specjalne diety, które odpowiadają bardzo konkretnym potrzebom danego wieku. Zdarza się, że to dzieci, albo wnuki namawiają seniorów do skorzystania z takich rozwiązań — wyjaśnia Adam Adamski, były mistrz Polski w kulturystyce i założyciel cateringu dietetycznego Fit Malina.

Catering dietetyczny już na stałe wpisał się w grafik osób chcących w znacznym stopniu usprawnić codzienną rutynę. Co więcej, dla wielu klientów dieta pudełkowa stała się skutecznym motywatorem w staraniach o lepszą kondycję (i to w bardzo atrakcyjnej cenie). Sami konsumenci skrupulatnie weryfikują ofertę poszczególnych dostawców, więc na rynku pozostają tylko najbardziej dbający o jakość reprezentanci branży. Czy kolejne lata upłyną pod znakiem rozwoju niszy? Patrząc na mocną pozycję cateringu w codziennym rozkładzie jazdy, klienci nie muszą martwić się o kryzys ulubionych dostawców.

Autor: Zespół Fit Malina

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł tesa przedstawia tesa® 60418 Biuro prasowe
2024-11-28 | 12:00

tesa przedstawia tesa® 60418

Taśma tesa® 60418 posiada bardzo cienki materiał nośnika z poliestru, który w 85% składa się z materiału pochodzącego z recyklingu pokonsumenckiego, co stanowi 60% całego
Przemysł Nowe kompaktowe wózki czołowe
2024-11-28 | 11:15

Nowe kompaktowe wózki czołowe

Firma STILL Polska wprowadza na rynek nową serię wózków elektrycznych. Należące do portfolio Classic Line pojazdy RCE 15-20 są zoptymalizowane pod kątem dostępności,
Przemysł Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
2024-11-21 | 13:00

Zakup stali przez internet – jakie są zalety?

W dobie dynamicznego rozwoju cyfryzacji zakupy online stają się standardem również w branżach przemysłowych. Coraz więcej firm decyduje się na zakup stali przez internet,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.