Grupa Selena: dobre wyniki w pierwszym kwartale 2021
Grupa Selena – jeden z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej oraz właściciel marki TYTAN PROFESSIONAL – w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowała przychody w wysokości 349,5 mln zł. To wzrost o 23,6% w odniesieniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Znacząco wrosły również zysk netto, który sięgnął 17,5 mln zł, notując wzrost rok do roku o 235% oraz zysk operacyjny EBIT, który wyniósł 19,8 mln zł i jest o 116,1% wyższy niż w pierwszym kwartale 2020 r.
Na wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2021 roku istotny wpływ miał organiczny wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach. Kluczowym rynkiem pod tym kątem pozostaje obszar Unii Europejskiej, który w pierwszym kwartale odpowiadał za 68% przychodów ze sprzedaży Grupy Selena (wobec 67% w analogicznym okresie 2020 roku). Zyskał również region Ameryki Północnej i Południowej, który odpowiadał za 8% przychodów, notując wzrost o 1 p.p. rok do roku.
- Po kilkunastu miesiącach pandemii możemy stwierdzić, że dobrze wykorzystaliśmy ten czas. Wynikom sprzyjała dobra sytuacja na rynku budowlanym, która przyczyniła się do znacząco wyższego popytu na materiały budowlane niż we wcześniejszych latach. Utrzymujący się popyt pozwolił zrównoważyć niższe marże spowodowane bardzo dynamicznym wzrostem cen surowców – podkreśla Jacek Michalak, Prezes Zarządu Grupy Selena - Co ważne, dzięki wypracowanym procedurom działania nie doświadczyliśmy poważnych zakłóceń dostaw surowców i materiałów produkcyjnych, które byłyby efektem odczuwania skutków pandemii. W skali globalnie działającej Grupy Selena sprzyjała nam również stabilizacja kursów walut, szczególnie w krajach rozwijających się – zakończył Michalak.
W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Selena wprowadziła na rynki zagraniczne pierwsze w historii Grupy rozwiązanie systemowe dla profesjonalistów – standard izolacji i uszczelniania okien Tytan WINS, na bazie folii płynnych, zwiększający efektywność energetyczną budynków oraz przyspieszający prace budowlane.
Istotny obszar rozwojowy stanowi obszar zrównoważonego budownictwa, w tym kwestie Zielonego Ładu. Grupa Selena prowadzi prace badawczo-rozwojowe produktów przyjaznych dla środowiska. Polityka firmy jest odpowiedzią na sygnały rynkowe oraz zmiany legislacyjne w regulacjach chemicznych, które wyznaczają kierunki poszukiwań w zakresie nowych surowców, innowacyjnych produktów oraz nowych zastosowań.
W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Selena odnotowała wzrost przychodów z umów z klientami w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym o 23,6%. Spółka wskazuje, że wpływ pandemii na działalność Grupy w kolejnych latach będzie zależeć od skutków makroekonomicznych w Polsce i na światowych rynkach. W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.