Jacek A. Dobrowolski VP Sales & Marketing East Europe dla Uponor
Dotychczasowy Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu Uponor Sp. z o.o., działającej w Polsce na rynku wewnętrznych instalacji wodnych i grzewczych, został powołany na nowe stanowisko i od kwietnia jest Wiceprezesem Uponor ds. Sprzedaży i Marketingu Europy Wschodniej (VP Sales & Marketing East Europe).
Ta zamiana jest jedną z szeregu zmian organizacyjnych zarówno w strukturach europejskich, jak i lokalnych w Uponor, które w efekcie mają wesprzeć budowanie pozycji lidera z zakresu innowacyjnych rozwiązań instalacyjnych.
Jacek A. Dobrowolski jest związany z Uponor od czterech lat, gdzie dał się poznać jako skuteczny menadżer. Dzięki jego umiejętnościom i zaangażowaniu całego polskiego zespołu udało się szybko zwiększyć rentowność firmy, wzmocnić wizerunek marki oraz wprowadzić szereg innowacyjnych produktów na lokalny rynek.
Obejmując nowo utworzone stanowisko będzie odpowiadał za szesnaście rynków Europy Wschodniej. Jego zadaniem będzie umocnienie pozycji Uponor w tej części świata, rozwój sprzedaży i dostosowanie oferty do lokalnych wymagań, często zasadniczo różniących się od upodobań klientów z Europy Zachodniej.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.