Jak poprawić bezpieczeństwo i zwiększyć gęstość składowania magazynu?
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
W odpowiedzi na wzrost popytu i poszerzenie asortymentu, firma LAPP zdecydowała się na modernizację centrum logistycznego w oparciu o technologię wózków systemowych VNA i cyfrowych rozwiązań bezpieczeństwa STILL.
Założona w 1959 r. jako rodzinna firma, LAPP jest dziś działającą globalnie grupą z rocznymi obrotami przekraczającymi 1 mld euro. Sieć jej europejskiej dystrybucji opiera się na centrach logistycznych w Ludwigsburgu, Hanowerze, Stuttgarcie i Wrocławiu. Aby zagwarantować szybkie czasy dostaw w przyszłości – z uwzględnieniem potrzeb wynikających z rozwoju asortymentu – zdecydowano o przeorganizowaniu procesów transportowych oraz modernizacji obiektu logistycznego w Hanowerze.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
– W efekcie reorganizacji wewnętrznej logistyki nasz i tak już bardzo zróżnicowany asortyment stał się jeszcze bardziej złożony. W nowym obiekcie musiały zmieścić się zarówno produkty stanowiące infrastrukturę dla dostawców energii, jak i ważące po kilka gramów światłowody. Zastosowane rozwiązanie musiało pozwalać składować i przewozić małe ładunki oraz bębny kablowe ważące nawet 6 ton – mówi kierownik operacyjny centrum logistycznego LAPP w Hanowerze, Andreas Gesse. – Poszukiwaliśmy dostawcy, który byłby w stanie kompleksowo zaspokoić nasze potrzeby w tym zakresie – dodaje. Po wygraniu przetargu, w projektowanie centrum dystrybucyjnego zaangażowani zostali doradcy intralogistyczni STILL. – W Lapp Hanover odpowiadaliśmy za całościowe zaplanowanie organizacji transportu wewnętrznego i wdrożenie: od dostawy i montażu systemów regałowych po zestawienie systemów i uruchomieniem wózków przemysłowych – komentuje Sven Budelmann, Head of Sales w hanowerskim oddziale STILL. W obiekcie zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, w tym radiowe systemy bezpieczeństwa i system kompensacji nierówności podłoża.
Zastosowane rozwiązanie
Na etapie rozpatrywania ofert przetargowych firma STILL wyróżniła się w oczach klienta dzięki zaproponowaniu zastosowania systemu kompensacji nierówności podłoża STILL AFC. Układ, w który wyposażone są pracujące z ładunkami na dużych wysokościach wózki systemowe VNA serii STILL MX-X, rozpoznaje nierówności posadzki dzięki czujnikom na kołach nośnych. W czasie rzeczywistym dynamicznie poziomuje ramę wózka, utrzymując maszt w idealnym pionie. System zapobiega drganiom, zanim wystąpią – także przy jeździe z maksymalną bezpieczną prędkością. – Ten inteligentny system wsparcia jazdy był jednym z decydujących czynników przy podjęciu decyzji, że to właśnie firma STILL zostanie naszym dostawcą. AFC pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, które trzeba by poświęcać na renowację posadzek hali – tłumaczy Martin de Groot, szef zespołu ds. logistyki i technologii w LAPP. Drugą ważną dla klienta kwestią było zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa pracy. Wózki widłowe i pieszych zaopatrzono w komunikujące się ze sobą radiowo czujniki. Ostrzegają one przed ryzykiem kolizji w przypadku nadmiernego zbliżenia się do siebie dwóch użytkowników. Dodatkowo zastosowano działające w oparciu o analogiczną zasadę elementy pasywne przy drzwiach i ruchliwych skrzyżowaniach. Przekazują one sterownikom wózków zlecenie redukcji prędkości w newralgicznych miejscach. Pozytywny wpływ na bezpieczeństwo ma także kompleksowa współpraca serwisowa. Usługa obejmuje scyfryzowane plany napraw i serwisowania prewencyjnego, szybkie interwencje techników serwisu w razie awarii i przywracanie przepływu materiałów oraz niezwłoczny dostęp do oryginalnych części zamiennych. Podczas wizyt technicy dzielą się dodatkowo z klientem know-how i podpowiadają, jak dodatkowo poprawić bezpieczeństwo i na jakie aspekty funkcjonowania wózków widłowych zwracać uwagę, by unikać przestojów.
Efekt wdrożenia
W konkurencyjnym środowisku kluczem do sukcesu jest płynny i szybki transport wewnętrzny. Inteligentne rozwiązania STILL wspomagające operatora zwiększają bezpieczeństwo pracy przy jej wysokiej wydajności. Nowoczesne systemy wsparcia pomagają unikać wypadków, a w efekcie – uszczerbku na zdrowiu pracowników oraz uszkodzeń infrastruktury i produktów. Bezpieczeństwo przekłada się na wydajność i produktywność i pozwala redukować koszty eksploatacji floty. Dzięki wydajnemu funkcjonowaniu bez przestojów LAPP zapewnia klientom krótkie terminy dostaw. – Jesteśmy bardzo zadowoleni ze STILL. Uczymy się od siebie nawzajem i stale wdrażamy i wykorzystujemy nowe technologie. Udało się nam na przykład zintegrować nasze maszyny do cięcia z systemem kontroli dostępu STILL FleetManager. Oby tak dalej! – podsumowuje z entuzjazmem Andreas Gesse z LAPP.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.