Jak poprawić bezpieczeństwo i zwiększyć gęstość składowania magazynu?
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
W odpowiedzi na wzrost popytu i poszerzenie asortymentu, firma LAPP zdecydowała się na modernizację centrum logistycznego w oparciu o technologię wózków systemowych VNA i cyfrowych rozwiązań bezpieczeństwa STILL.
Założona w 1959 r. jako rodzinna firma, LAPP jest dziś działającą globalnie grupą z rocznymi obrotami przekraczającymi 1 mld euro. Sieć jej europejskiej dystrybucji opiera się na centrach logistycznych w Ludwigsburgu, Hanowerze, Stuttgarcie i Wrocławiu. Aby zagwarantować szybkie czasy dostaw w przyszłości – z uwzględnieniem potrzeb wynikających z rozwoju asortymentu – zdecydowano o przeorganizowaniu procesów transportowych oraz modernizacji obiektu logistycznego w Hanowerze.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
– W efekcie reorganizacji wewnętrznej logistyki nasz i tak już bardzo zróżnicowany asortyment stał się jeszcze bardziej złożony. W nowym obiekcie musiały zmieścić się zarówno produkty stanowiące infrastrukturę dla dostawców energii, jak i ważące po kilka gramów światłowody. Zastosowane rozwiązanie musiało pozwalać składować i przewozić małe ładunki oraz bębny kablowe ważące nawet 6 ton – mówi kierownik operacyjny centrum logistycznego LAPP w Hanowerze, Andreas Gesse. – Poszukiwaliśmy dostawcy, który byłby w stanie kompleksowo zaspokoić nasze potrzeby w tym zakresie – dodaje. Po wygraniu przetargu, w projektowanie centrum dystrybucyjnego zaangażowani zostali doradcy intralogistyczni STILL. – W Lapp Hanover odpowiadaliśmy za całościowe zaplanowanie organizacji transportu wewnętrznego i wdrożenie: od dostawy i montażu systemów regałowych po zestawienie systemów i uruchomieniem wózków przemysłowych – komentuje Sven Budelmann, Head of Sales w hanowerskim oddziale STILL. W obiekcie zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, w tym radiowe systemy bezpieczeństwa i system kompensacji nierówności podłoża.
Zastosowane rozwiązanie
Na etapie rozpatrywania ofert przetargowych firma STILL wyróżniła się w oczach klienta dzięki zaproponowaniu zastosowania systemu kompensacji nierówności podłoża STILL AFC. Układ, w który wyposażone są pracujące z ładunkami na dużych wysokościach wózki systemowe VNA serii STILL MX-X, rozpoznaje nierówności posadzki dzięki czujnikom na kołach nośnych. W czasie rzeczywistym dynamicznie poziomuje ramę wózka, utrzymując maszt w idealnym pionie. System zapobiega drganiom, zanim wystąpią – także przy jeździe z maksymalną bezpieczną prędkością. – Ten inteligentny system wsparcia jazdy był jednym z decydujących czynników przy podjęciu decyzji, że to właśnie firma STILL zostanie naszym dostawcą. AFC pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, które trzeba by poświęcać na renowację posadzek hali – tłumaczy Martin de Groot, szef zespołu ds. logistyki i technologii w LAPP. Drugą ważną dla klienta kwestią było zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa pracy. Wózki widłowe i pieszych zaopatrzono w komunikujące się ze sobą radiowo czujniki. Ostrzegają one przed ryzykiem kolizji w przypadku nadmiernego zbliżenia się do siebie dwóch użytkowników. Dodatkowo zastosowano działające w oparciu o analogiczną zasadę elementy pasywne przy drzwiach i ruchliwych skrzyżowaniach. Przekazują one sterownikom wózków zlecenie redukcji prędkości w newralgicznych miejscach. Pozytywny wpływ na bezpieczeństwo ma także kompleksowa współpraca serwisowa. Usługa obejmuje scyfryzowane plany napraw i serwisowania prewencyjnego, szybkie interwencje techników serwisu w razie awarii i przywracanie przepływu materiałów oraz niezwłoczny dostęp do oryginalnych części zamiennych. Podczas wizyt technicy dzielą się dodatkowo z klientem know-how i podpowiadają, jak dodatkowo poprawić bezpieczeństwo i na jakie aspekty funkcjonowania wózków widłowych zwracać uwagę, by unikać przestojów.
Efekt wdrożenia
W konkurencyjnym środowisku kluczem do sukcesu jest płynny i szybki transport wewnętrzny. Inteligentne rozwiązania STILL wspomagające operatora zwiększają bezpieczeństwo pracy przy jej wysokiej wydajności. Nowoczesne systemy wsparcia pomagają unikać wypadków, a w efekcie – uszczerbku na zdrowiu pracowników oraz uszkodzeń infrastruktury i produktów. Bezpieczeństwo przekłada się na wydajność i produktywność i pozwala redukować koszty eksploatacji floty. Dzięki wydajnemu funkcjonowaniu bez przestojów LAPP zapewnia klientom krótkie terminy dostaw. – Jesteśmy bardzo zadowoleni ze STILL. Uczymy się od siebie nawzajem i stale wdrażamy i wykorzystujemy nowe technologie. Udało się nam na przykład zintegrować nasze maszyny do cięcia z systemem kontroli dostępu STILL FleetManager. Oby tak dalej! – podsumowuje z entuzjazmem Andreas Gesse z LAPP.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.