Jak zmaksymalizować pojemność magazynu produkcyjnego? – case study Liebherr
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Podczas rozbudowy magazynu produkcyjnego firmy Liebherr Hydraulikbagger zdecydowano się zmaksymalizować jego pojemność dzięki regałom wysokiego składowania, nowoczesnym wózkom systemowym oraz do kompletacji pionowej.
Grupa Liebherr została założona w 1949 roku w południowoniemieckim Kirchdorf an der Iller. Firma specjalizuje się w projektowaniu i produkcji szerokiej gamy wysokiej jakości koparek hydraulicznych, maszyn do transportu materiałów i wozideł przegubowych. Jej pojazdy znajdują zastosowanie w wielu sektorach przemysłu i są używane na całym świecie. Grupę tworzy ponad 140 spółek operujących na wszystkich kontynentach. W 2021 roku zatrudniały one łącznie ponad 49 tys. pracowników i mogły pochwalić się przychodami przekraczającymi w sumie 11,6 mld euro. W odpowiedzi na rosnący popyt na jej sprzęt spółka Liebherr-Hydraulikbagger GmbH zdecydowała się na rozwój magazynu produkcyjnego.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Budowany dwuetapowo w 2019 i 2021 roku obiekt miał docelowo pomieścić liczący 27 tys. pozycji asortyment części montażowych. Komponenty są składowane na paletach w magazynie o wysokości 22 metrów. Systemy regałowe, rozmieszczenie ładunków oraz typ, wyposażenie i trasy przejazdu zastosowanych urządzeń transportu wewnętrznego zoptymalizowano pod kątem maksymalnego wykorzystania przestrzeni. W samym magazynie produkcyjnym na dwie zmiany pracuje 30 osób, kompletujących zamówienia według zasad ABC i FIFO. Każdego dnia w obiekcie realizowanych jest około 5 tys. operacji logistycznych. Korzysta się tu ze zróżnicowanych pojazdów, ale główne role w obsłudze magazynu wysokiego składowania odgrywają wózki systemowe VNA oraz wózki do kompletacji pionowej.
Zastosowane rozwiązanie
Do kompletacji ładunków z palet lub skrzynek kratowych, a także długich i nieporęcznych części montażowych w zakładzie Liebherr stosowane są wózki systemowe VNA STILL MX-X o zasięgu 17,4 metra. Umieszczane w kontenerach SLC w 12-metrowym systemie regałowym z 40 poziomami elementy montażowe podejmowane są z kolei przez wózki do kompletacji pionowej STILL EK-X. Pojazdy korzystają z prowadzenia indukcyjnego oraz systemów wsparcia jazdy. Do wykonywania tych zadań w zakładzie pilotażowo wdrożono także wózki do kompletacji pionowej serii STILL PXV. Wyróżniają się one:
- zasięgiem 14,5 m,
- zaworami proporcjonalnymi najnowszej technologii pozwalającymi na niezwykle precyzyjną kontrolę przemieszczeń wózka,
- inteligentnym systemem zmiany trybu pracy,
- dobrą widocznością we wszystkich kierunkach,
- możliwością pracy dwustronnej.
Pojazdy wyposażono także w system automatycznej nawigacji STILL iGo pilot z predefiniowanymi ustawieniami wysokości podnoszenia na 40 występujących w magazynie poziomów składowania. – Wyjątkowo duży zasięg wózków PXV pozwala na wygodną kompletację zamówień nawet z wysoko umieszczonych półek. Eliminuje to konieczność niebezpiecznego podnoszenia ładunków nad głową – komentuje Jochen Rudolf, szef intralogistyki Liebherr-Hydraulikbagger GmbH. Przewagą konkurencyjną PXV jest także wysoka ergonomia pracy. Od indywidualnej regulacji siedziska, podnóżka, elementów sterujących i lusterek panoramicznych; przez wyposażenie kabiny w poduszki kolanowe i podpierające oraz odchylane barierki boczne; aż po dostępność systemów wsparcia jazdy STILL iGo pilot i OptiSpeed – rozwiązanie gwarantuje wygodną, wydajną i bezpieczną pracę. – Płynne wysuwanie masztu redukuje drgania i oscylacje. Dobra widoczność przez maszt zapewnia bezpieczną jazdę – dodaje Cengiz Beckel, Team Leader w magazynie produkcyjnym Liebherr.
Efekt wdrożenia
Zastosowane rozwiązanie – systemy regałowe wysokiego składowania wraz ze zdolnymi skutecznie je obsługiwać wózkami do kompletacji i systemowymi – spełniło oczekiwania klienta względem przepustowości magazynu. Pilotażowo wdrożone w Liebherr wózki do kompletacji pionowej STILL PXV poprawiły ergonomię pracy. – Testowaliśmy PXV przez osiem miesięcy. Widzimy korzyści w kilku obszarach – mówi Cengiz Beckel, Team Leader w magazynie produkcyjnym Liebherr-Hydraulikbagger GmbH. – W mojej ocenie udało się zwiększyć ergonomię i ilość dostępnego miejsca. Zwiększono prędkość jazdy i szybkość podnoszenia i – ogólnie rzecz biorąc – wydajność pracy. Wrażenie robi także stabilność kabiny podczas prac na wysokości – podsumowuje. Sukces realizowanych w Liebherr testów wózka do kompletacji STILL PXV dobrze rokuje jego przyszłości jako uniwersalnego rozwiązania do efektywnej obsługi magazynów wysokiego składowania.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.