Jak zmaksymalizować pojemność magazynu produkcyjnego? – case study Liebherr
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Podczas rozbudowy magazynu produkcyjnego firmy Liebherr Hydraulikbagger zdecydowano się zmaksymalizować jego pojemność dzięki regałom wysokiego składowania, nowoczesnym wózkom systemowym oraz do kompletacji pionowej.
Grupa Liebherr została założona w 1949 roku w południowoniemieckim Kirchdorf an der Iller. Firma specjalizuje się w projektowaniu i produkcji szerokiej gamy wysokiej jakości koparek hydraulicznych, maszyn do transportu materiałów i wozideł przegubowych. Jej pojazdy znajdują zastosowanie w wielu sektorach przemysłu i są używane na całym świecie. Grupę tworzy ponad 140 spółek operujących na wszystkich kontynentach. W 2021 roku zatrudniały one łącznie ponad 49 tys. pracowników i mogły pochwalić się przychodami przekraczającymi w sumie 11,6 mld euro. W odpowiedzi na rosnący popyt na jej sprzęt spółka Liebherr-Hydraulikbagger GmbH zdecydowała się na rozwój magazynu produkcyjnego.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Budowany dwuetapowo w 2019 i 2021 roku obiekt miał docelowo pomieścić liczący 27 tys. pozycji asortyment części montażowych. Komponenty są składowane na paletach w magazynie o wysokości 22 metrów. Systemy regałowe, rozmieszczenie ładunków oraz typ, wyposażenie i trasy przejazdu zastosowanych urządzeń transportu wewnętrznego zoptymalizowano pod kątem maksymalnego wykorzystania przestrzeni. W samym magazynie produkcyjnym na dwie zmiany pracuje 30 osób, kompletujących zamówienia według zasad ABC i FIFO. Każdego dnia w obiekcie realizowanych jest około 5 tys. operacji logistycznych. Korzysta się tu ze zróżnicowanych pojazdów, ale główne role w obsłudze magazynu wysokiego składowania odgrywają wózki systemowe VNA oraz wózki do kompletacji pionowej.
Zastosowane rozwiązanie
Do kompletacji ładunków z palet lub skrzynek kratowych, a także długich i nieporęcznych części montażowych w zakładzie Liebherr stosowane są wózki systemowe VNA STILL MX-X o zasięgu 17,4 metra. Umieszczane w kontenerach SLC w 12-metrowym systemie regałowym z 40 poziomami elementy montażowe podejmowane są z kolei przez wózki do kompletacji pionowej STILL EK-X. Pojazdy korzystają z prowadzenia indukcyjnego oraz systemów wsparcia jazdy. Do wykonywania tych zadań w zakładzie pilotażowo wdrożono także wózki do kompletacji pionowej serii STILL PXV. Wyróżniają się one:
- zasięgiem 14,5 m,
- zaworami proporcjonalnymi najnowszej technologii pozwalającymi na niezwykle precyzyjną kontrolę przemieszczeń wózka,
- inteligentnym systemem zmiany trybu pracy,
- dobrą widocznością we wszystkich kierunkach,
- możliwością pracy dwustronnej.
Pojazdy wyposażono także w system automatycznej nawigacji STILL iGo pilot z predefiniowanymi ustawieniami wysokości podnoszenia na 40 występujących w magazynie poziomów składowania. – Wyjątkowo duży zasięg wózków PXV pozwala na wygodną kompletację zamówień nawet z wysoko umieszczonych półek. Eliminuje to konieczność niebezpiecznego podnoszenia ładunków nad głową – komentuje Jochen Rudolf, szef intralogistyki Liebherr-Hydraulikbagger GmbH. Przewagą konkurencyjną PXV jest także wysoka ergonomia pracy. Od indywidualnej regulacji siedziska, podnóżka, elementów sterujących i lusterek panoramicznych; przez wyposażenie kabiny w poduszki kolanowe i podpierające oraz odchylane barierki boczne; aż po dostępność systemów wsparcia jazdy STILL iGo pilot i OptiSpeed – rozwiązanie gwarantuje wygodną, wydajną i bezpieczną pracę. – Płynne wysuwanie masztu redukuje drgania i oscylacje. Dobra widoczność przez maszt zapewnia bezpieczną jazdę – dodaje Cengiz Beckel, Team Leader w magazynie produkcyjnym Liebherr.
Efekt wdrożenia
Zastosowane rozwiązanie – systemy regałowe wysokiego składowania wraz ze zdolnymi skutecznie je obsługiwać wózkami do kompletacji i systemowymi – spełniło oczekiwania klienta względem przepustowości magazynu. Pilotażowo wdrożone w Liebherr wózki do kompletacji pionowej STILL PXV poprawiły ergonomię pracy. – Testowaliśmy PXV przez osiem miesięcy. Widzimy korzyści w kilku obszarach – mówi Cengiz Beckel, Team Leader w magazynie produkcyjnym Liebherr-Hydraulikbagger GmbH. – W mojej ocenie udało się zwiększyć ergonomię i ilość dostępnego miejsca. Zwiększono prędkość jazdy i szybkość podnoszenia i – ogólnie rzecz biorąc – wydajność pracy. Wrażenie robi także stabilność kabiny podczas prac na wysokości – podsumowuje. Sukces realizowanych w Liebherr testów wózka do kompletacji STILL PXV dobrze rokuje jego przyszłości jako uniwersalnego rozwiązania do efektywnej obsługi magazynów wysokiego składowania.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.