Jak zmaksymalizować pojemność magazynu produkcyjnego? – case study Liebherr
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Podczas rozbudowy magazynu produkcyjnego firmy Liebherr Hydraulikbagger zdecydowano się zmaksymalizować jego pojemność dzięki regałom wysokiego składowania, nowoczesnym wózkom systemowym oraz do kompletacji pionowej.
Grupa Liebherr została założona w 1949 roku w południowoniemieckim Kirchdorf an der Iller. Firma specjalizuje się w projektowaniu i produkcji szerokiej gamy wysokiej jakości koparek hydraulicznych, maszyn do transportu materiałów i wozideł przegubowych. Jej pojazdy znajdują zastosowanie w wielu sektorach przemysłu i są używane na całym świecie. Grupę tworzy ponad 140 spółek operujących na wszystkich kontynentach. W 2021 roku zatrudniały one łącznie ponad 49 tys. pracowników i mogły pochwalić się przychodami przekraczającymi w sumie 11,6 mld euro. W odpowiedzi na rosnący popyt na jej sprzęt spółka Liebherr-Hydraulikbagger GmbH zdecydowała się na rozwój magazynu produkcyjnego.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Budowany dwuetapowo w 2019 i 2021 roku obiekt miał docelowo pomieścić liczący 27 tys. pozycji asortyment części montażowych. Komponenty są składowane na paletach w magazynie o wysokości 22 metrów. Systemy regałowe, rozmieszczenie ładunków oraz typ, wyposażenie i trasy przejazdu zastosowanych urządzeń transportu wewnętrznego zoptymalizowano pod kątem maksymalnego wykorzystania przestrzeni. W samym magazynie produkcyjnym na dwie zmiany pracuje 30 osób, kompletujących zamówienia według zasad ABC i FIFO. Każdego dnia w obiekcie realizowanych jest około 5 tys. operacji logistycznych. Korzysta się tu ze zróżnicowanych pojazdów, ale główne role w obsłudze magazynu wysokiego składowania odgrywają wózki systemowe VNA oraz wózki do kompletacji pionowej.
Zastosowane rozwiązanie
Do kompletacji ładunków z palet lub skrzynek kratowych, a także długich i nieporęcznych części montażowych w zakładzie Liebherr stosowane są wózki systemowe VNA STILL MX-X o zasięgu 17,4 metra. Umieszczane w kontenerach SLC w 12-metrowym systemie regałowym z 40 poziomami elementy montażowe podejmowane są z kolei przez wózki do kompletacji pionowej STILL EK-X. Pojazdy korzystają z prowadzenia indukcyjnego oraz systemów wsparcia jazdy. Do wykonywania tych zadań w zakładzie pilotażowo wdrożono także wózki do kompletacji pionowej serii STILL PXV. Wyróżniają się one:
- zasięgiem 14,5 m,
- zaworami proporcjonalnymi najnowszej technologii pozwalającymi na niezwykle precyzyjną kontrolę przemieszczeń wózka,
- inteligentnym systemem zmiany trybu pracy,
- dobrą widocznością we wszystkich kierunkach,
- możliwością pracy dwustronnej.
Pojazdy wyposażono także w system automatycznej nawigacji STILL iGo pilot z predefiniowanymi ustawieniami wysokości podnoszenia na 40 występujących w magazynie poziomów składowania. – Wyjątkowo duży zasięg wózków PXV pozwala na wygodną kompletację zamówień nawet z wysoko umieszczonych półek. Eliminuje to konieczność niebezpiecznego podnoszenia ładunków nad głową – komentuje Jochen Rudolf, szef intralogistyki Liebherr-Hydraulikbagger GmbH. Przewagą konkurencyjną PXV jest także wysoka ergonomia pracy. Od indywidualnej regulacji siedziska, podnóżka, elementów sterujących i lusterek panoramicznych; przez wyposażenie kabiny w poduszki kolanowe i podpierające oraz odchylane barierki boczne; aż po dostępność systemów wsparcia jazdy STILL iGo pilot i OptiSpeed – rozwiązanie gwarantuje wygodną, wydajną i bezpieczną pracę. – Płynne wysuwanie masztu redukuje drgania i oscylacje. Dobra widoczność przez maszt zapewnia bezpieczną jazdę – dodaje Cengiz Beckel, Team Leader w magazynie produkcyjnym Liebherr.
Efekt wdrożenia
Zastosowane rozwiązanie – systemy regałowe wysokiego składowania wraz ze zdolnymi skutecznie je obsługiwać wózkami do kompletacji i systemowymi – spełniło oczekiwania klienta względem przepustowości magazynu. Pilotażowo wdrożone w Liebherr wózki do kompletacji pionowej STILL PXV poprawiły ergonomię pracy. – Testowaliśmy PXV przez osiem miesięcy. Widzimy korzyści w kilku obszarach – mówi Cengiz Beckel, Team Leader w magazynie produkcyjnym Liebherr-Hydraulikbagger GmbH. – W mojej ocenie udało się zwiększyć ergonomię i ilość dostępnego miejsca. Zwiększono prędkość jazdy i szybkość podnoszenia i – ogólnie rzecz biorąc – wydajność pracy. Wrażenie robi także stabilność kabiny podczas prac na wysokości – podsumowuje. Sukces realizowanych w Liebherr testów wózka do kompletacji STILL PXV dobrze rokuje jego przyszłości jako uniwersalnego rozwiązania do efektywnej obsługi magazynów wysokiego składowania.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.