Komunikaty PR

Konopne „drewno” docenione. The True Green w gronie najlepszych start-upów

2022-05-05  |  12:00
Biuro prasowe

The True Green – firma będąca spółką portfelową Green Lanes – otrzymała za stworzenie substytutu drewna twardego na bazie konopi włóknistych, tytuł najlepszego startupu w Polsce w kategorii environment. Wszystko w ramach siódmej edycji konkursu Start-up Challenge. Jury oceniło zwycięski projekt jako bezkonkurencyjny na europejskim rynku.

The True Green to spółka odpowiedzialna za rozwój technologii drewna z łodyg konopi, utworzona w ramach holdingu Green Lanes, czyli firmy typu venture building, działającej w szybko rozwijającej się branży konopnej. W drodze po zwycięstwo w konkursie, którego wyniki ogłoszono podczas 14. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, pokonała aż 145 startupów. Innowacyjne rozwiązanie, które opracowała spółka, zwyciężyło w kategorii environment.

- Zwycięstwo w Start-up Challenge to dla nas wyjątkowe wyróżnienie i docenienie naszej ciężkiej pracy oraz informacja zwrotna o tym, że współczesny rynek potrzebuje nowoczesnych rozwiązań. Głęboko wierzymy, że ta wygrana otworzy przed nami nowe perspektywy i już wkrótce będziemy mogli zaprezentować nasz produkt szerszej publiczności – mówi Piotr Pietras, prezes spółek The True Green oraz Green Lanes.

Kompozyty na bazie łodyg konopi włóknistej, z powodzeniem mogą być w przyszłości używane w meblarstwie i budownictwie. Zainteresowanie rozwiązaniem po stronie przemysłu już jest duże, tym bardziej, że twardość takiego drewna jest wysoka – plasuje się między dębiną a bukiem. Spółka The True Green, poza zaproponowaniem nowego, alternatywnego i drewnopodobnego materiału budulcowego do szerokiego zastosowania, chce swoim projektem przyczynić się do ochrony drzew i lasów.

- Planujemy uruchomienie zakładu produkcyjnego drewna z konopi w Polsce, jednocześnie
będącego pierwszym tego typu zakładem w Unii Europejskiej. Kolejne chcielibyśmy
wybudować już na terenie Francji lub Hiszpani. W tym roku chcemy zgłosić trzy patenty, zamówić sprzęt i rozpocząć budowę fabryki. Prowadzimy negocjacje z inwestorem branżowym, który ma wnieść aktywa przyspieszające uruchomienie produkcji. Złożyliśmy też wniosek do EIC Acceleratora o finansowanie. Park maszynowy, R&D i zgłoszenia patentowe powodują, że nasze potrzeby na tę chwilę to ok. 4 mln zł
– dodaje Piotr Pietras.

Start-up Challenge to inicjatywa Europejskiego Kongresu Gospodarczego, kierowana do młodego biznesu. Chęć udziału w tegorocznej edycji konkursu zgłosiło blisko 150 startupów, do półfinału zakwalifikowano po trzy firmy w każdej z pięciu kategorii. Finalnie, nagrody trafiły do pięciu spółek.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic Biuro prasowe
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma
Przemysł Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Przemysł Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
2024-12-19 | 11:15

Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe

Firma STILL prezentuje nowy podnośnikowy wózek widłowy EXV 10C-16C. Kompaktowe i zwrotne urządzenie zapewnia wysoką wydajność transportu wewnętrznego w ograniczonych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.