Komunikaty PR

Konopne „drewno” docenione. The True Green w gronie najlepszych start-upów

2022-05-05  |  12:00
Biuro prasowe

The True Green – firma będąca spółką portfelową Green Lanes – otrzymała za stworzenie substytutu drewna twardego na bazie konopi włóknistych, tytuł najlepszego startupu w Polsce w kategorii environment. Wszystko w ramach siódmej edycji konkursu Start-up Challenge. Jury oceniło zwycięski projekt jako bezkonkurencyjny na europejskim rynku.

The True Green to spółka odpowiedzialna za rozwój technologii drewna z łodyg konopi, utworzona w ramach holdingu Green Lanes, czyli firmy typu venture building, działającej w szybko rozwijającej się branży konopnej. W drodze po zwycięstwo w konkursie, którego wyniki ogłoszono podczas 14. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, pokonała aż 145 startupów. Innowacyjne rozwiązanie, które opracowała spółka, zwyciężyło w kategorii environment.

- Zwycięstwo w Start-up Challenge to dla nas wyjątkowe wyróżnienie i docenienie naszej ciężkiej pracy oraz informacja zwrotna o tym, że współczesny rynek potrzebuje nowoczesnych rozwiązań. Głęboko wierzymy, że ta wygrana otworzy przed nami nowe perspektywy i już wkrótce będziemy mogli zaprezentować nasz produkt szerszej publiczności – mówi Piotr Pietras, prezes spółek The True Green oraz Green Lanes.

Kompozyty na bazie łodyg konopi włóknistej, z powodzeniem mogą być w przyszłości używane w meblarstwie i budownictwie. Zainteresowanie rozwiązaniem po stronie przemysłu już jest duże, tym bardziej, że twardość takiego drewna jest wysoka – plasuje się między dębiną a bukiem. Spółka The True Green, poza zaproponowaniem nowego, alternatywnego i drewnopodobnego materiału budulcowego do szerokiego zastosowania, chce swoim projektem przyczynić się do ochrony drzew i lasów.

- Planujemy uruchomienie zakładu produkcyjnego drewna z konopi w Polsce, jednocześnie
będącego pierwszym tego typu zakładem w Unii Europejskiej. Kolejne chcielibyśmy
wybudować już na terenie Francji lub Hiszpani. W tym roku chcemy zgłosić trzy patenty, zamówić sprzęt i rozpocząć budowę fabryki. Prowadzimy negocjacje z inwestorem branżowym, który ma wnieść aktywa przyspieszające uruchomienie produkcji. Złożyliśmy też wniosek do EIC Acceleratora o finansowanie. Park maszynowy, R&D i zgłoszenia patentowe powodują, że nasze potrzeby na tę chwilę to ok. 4 mln zł
– dodaje Piotr Pietras.

Start-up Challenge to inicjatywa Europejskiego Kongresu Gospodarczego, kierowana do młodego biznesu. Chęć udziału w tegorocznej edycji konkursu zgłosiło blisko 150 startupów, do półfinału zakwalifikowano po trzy firmy w każdej z pięciu kategorii. Finalnie, nagrody trafiły do pięciu spółek.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.